حوادث جهان

فوران آتشفشان در جنوب غربی ایسلند
 آتشفشانی در جنوب غربی ایسلند، در شمال گرینداویک، اوایل روز یکشنبه فوران کرد که منجر به تخلیه اجباری ساکنان آن شد.
بر اثر فوران آتشفشان، شهر ماهیگیری در مجاورت آن به‌دلیل جاری شدن مواد مذاب، تخلیه شد. ایسلند در هفته‌های اخیر به‌دنبال ایجاد موانعی از خاک و سنگ برای جلوگیری از رسیدن گدازه به گرینداویک بود، اما به نظر می‌رسد که فوران اخیر به بخش‌های دفاعی نفوذ کرده است.
 به امدادگران اورژانس مستقر در شهر تخلیه شده گرینداویک دستور داده شده که شهر را ترک کنند. دست‌کم سه خانه در ایسلند پس از اصابت گدازه‌های ناشی از فوران آتشفشانی به شهرماهیگیری گرینداویک آتش گرفتند.
این فوران آتشفشانی پس از وقوع یک رشته زمین لرزه در این منطقه آغاز شد، به طوری که اداره هواشناسی ایسلند اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ زمین لرزه در این منطقه ثبت شده است.
 
دعوای فرزندان بازیگر معروف بر سر ارثیه
پسران آلن دلون علیه نامادری و خواهر خود اعلام شکایت کردند. این بازیگر معروف فرانسوی که 88 ساله است وضع جسمی و روانی‌ بدی دارد.
 دو پسر آلن دلون زنی را که از 30 سال پیش با پدرشان زندگی می‌کند متهم کرده‌اند که با فرمول شیمی درمانی قصد دارد مرگ پدرشان را جلو بیندازد. این زن نیز وکیل گرفته و از خودش دفاع می‌کند. تنها دختر دلون در سوئیس زندگی می‌کند. او تلاش می‌کند پدر را به سوئیس برگرداند و آنجا درمان را ادامه دهد. آلن دلون علاوه بر فرانسوی بودن، تابعیت سوئیسی هم دارد. در این نزاع، ارث سرشار این بازیگر معروف موضوع اصلی است.
فرزندان دلون خانمی را که با او زندگی می‌کند متهم می‌کنند که او در تلاش است تابلوهای گرانقیمت پدر را پنهان کند. دو برادر در پرونده‌ای دیگر خواهرشان را نیز متهم می‌کنند که قصد دارد پدر را به سوئیس برگرداند تا آنجا عمرش تمام شود و به این ترتیب بر اساس قانون سوئیس هیچ مالیاتی ندهد.
 
کشف 22 جسد در معدن تانزانیا
 مقامات دولتی تانزانیا اعلام کردند که در پی رانش زمین در یک معدن کوچک در شمال تانزانیا، ۲۲ نفر کشته شدند.
 به گزارش الجزیره، این حادثه در معدن نگالیتا در منطقه باریادی در منطقه سیمیو رخ داده است. فاوستین متیتو، فرمانده نیروهای امداد و آتش‌نشانی منطقه گفت که عملیات نجات روز یکشنبه بسته شد و تمامی ۲۲ قربانی مرد بودند. وی گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که هیچ جسد دیگری در زیر آوار نمانده است.» وی افزود که مراحل ایمنی در معدن رعایت نشده بود.
سیمون سیمالنگا، کمیسر ناحیه باریادی، گفت: این حادثه پس از آن رخ داد که گروهی از افراد بین ۲۴ تا ۳۸ سال در منطقه‌ای که فعالیت در آن به‌دلیل بارندگی‌های شدید محدود شده بود، شروع به استخراج معدن کردند. سیمالنگا گفت که این گروه حدود دو تا سه هفته قبل منطقه‌ای غنی از مواد معدنی را کشف کرده بود و قبل از اینکه دولت ایمنی فیزیکی و زیست محیطی و رویه‌ها را تأیید کند، شروع به استخراج معدن کردند. حوادث معدن در این کشور غیرمعمول نیست، زیرا کارگران اغلب فاقد ابزار و مواد لازم برای کار ایمن هستند.

10 کشته در سیل برزیل
 جاری شدن سیل در برزیل منجر به مرگ 10 نفر از جمله یک کودک شد.
آتش‌نشانی محلی روز یکشنبه گزارش داد که در منطقه شهری سائوپائولو، حداقل دو نفر از جمله یک پسر۶ ساله جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر نیز در اثر سیل و رانش زمین ناپدید شده است.
به گزارش شینهوا، این پسر پس از سیل اوایل شنبه در شهرداری جوکویتیبا در حومه سائوپائولو برزیل غرق شد و یک مرد ۴۸ ساله جمعه شب در سائو برناردو دو کامپو پس از فروریختن خانه‌اش به‌دلیل سیل و رانش زمین جان باخت. رسانه‌های محلی گزارش دادند که امدادرسانی در نزدیکی جنوب سائوپائولو برای جست‌و‌جوی فردی که به‌دلیل سیل ناپدید شده است، در جریان است.
 این شهر یکی از شدیدترین بارندگی‌ها را در پنج روز گذشته متحمل شده است که باعث سقوط حداقل ۴۰۰ درخت و قطع برق بیش از دو میلیون کاربر برق شد.همچنین بارش باران‌ شدید در ایالت ریودوژانیرو برزیل در اوایل هفته، بیش از ۱۰ کشته بر جا گذاشت.به گزارش خبرگزاری رویترز، بارش باران‌ شدید باعث آبگرفتگی خیابان‌ها، خط متروی پایتخت برزیل و خانه‌های مردم شد و سقوط درختان و رانش زمین را نیز در پی داشت.
به دنبال بارش باران‌ شدید ادواردو پائس شهردار ریودوژانیرو وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و دولت لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل هم از حمایت‌های دولت فدرال خبر داده است.در حال حاضر آتش‌نشانان به دنبال یک زن هستند که پس از سقوط خودروی وی در رودخانه مفقود شده است.
 
گسترش آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا
آتش‌سوزی‌های جنگلی در «استرالیای غربی»، ایالت‌ پهناور استرالیا شدت گرفته و صدها آتش‌نشان در تلاش برای مهار آن هستند.
به گزارش رویترز،  به گفته مقامات آتش‌نشانی بیش از ۲۵ آتش‌سوزی روز یکشنبه در این ایالت وسیع اتفاق افتاده است.کارشناسان می‌گویند یک فصل‌ آتش‌سوزی پرخطر در استرالیا به دلیل رویداد آب و هوایی ال نینو که با پدیده‌هایی مانند طوفان، خشکسالی، موج گرما و آتش سوزی همراه است در جریان است.مقامات ایالتی اعلام کردند حدود ۲۴۰ آتش‌نشان در تلاش برای اطفای این حریق گسترده هستند و این آتش‌سوزی که تاکنون ۴۱۷ هکتار از بوته‌زارها را سوزانده، روز شنبه شعله‌ور شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی