از گوشه و کنار ایران

 اهدای اعضای پیکر سرباز وظیفه
به بیماران نیازمند
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی‌شرق استان تهران گفت: اعضای بدن یکی از سربازان وظیفه این فرماندهی که مرگ مغزی شده بود، به چند بیمار نیازمند اهدا شد.
سرهنگ‌هادی حسن‌زاده شهابی اظهار داشت: سرباز وظیفه ابوالفضل جعفری از اهالی استان مازندران و جمعی کلانتری ۱۳ خاتون‌آباد پاکدشت بود که در حادثه خودرو در محور آمل – تهران، دچار جراحت شدید و مرگ مغزی شد. با انتقال وی به تهران و با رضایت خانواده متوفی اعضای بدن این سرباز وظیفه به نیازمندان اهدا شد تا چند بیمار جان دوباره‌ای به‌دست آورند.
 
بازداشت خانم وکیل قلابی
خانم وکیل قلابی که با ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی از مردم کلاهبرداری کرده بود در خوزستان دستگیر شد.
حسن مرادی، رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده از فعالیت فردی که بدون برخورداری از تحصیلات حقوقی، با چاپ کارت ویزیت و توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده بود، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس سربازان گمنام حفاظت و اطلاعات دادگستری قرار گرفت. پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی، متهم توسط یگان حفاظت و اطلاعات دادگستری شناسایی و دستگیر شد. این متهم زن دارای شغل آزاد است و هیچ‌گونه تحصیلات حقوقی  یا ارتباط کاری با دستگاه قضایی ندارد.
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان ادامه داد: عناوین اتهامی‌این فرد که با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برد، کلاهبرداری، ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است و تحقیقات در مورد سایر اتهامات وی ادامه دارد.
 
گازگرفتگی 6 دختر دانش‌آموز در نیشابور
 ۶ دانش‌آموز دختر یک مدرسه شبانه‌روزی روستایی به دلیل نشت گاز مونوکسید کربن مسموم شدند.
 سید‌حمید حسینی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور گفت: پس از اعلام مسمومیت چند دانش‌آموز در مدرسه روستای فدیشه از شهرستان میان‌جلگه به اورژانس، بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد. تمامی‌مصدومان برای ادامه درمان، توسط آمبولانس و تحت مراقبت به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شدند و حال مساعدی دارند.
وی درخصوص علت این حادثه گفت: براساس آنچه اعلام شده موتورخانه در کنار خوابگاه دخترانه این مدرسه شبانه‌روزی بوده که به علت نشت گاز دچار علائم سرگیجه، حالت تهوع، ضعف و بی‌حالی شدند. تعداد دانش‌آموزانی که دچار گازگرفتگی شدند بیشتر بوده اما چون وضعیت سایر دانش‌آموزان بهتر بوده فقط ۶ نفرشان اعزام شدند.

برخورد مرگبار خودرو با تیر برق
 برخورد یک دستگاه خودرو سواری مزدا با تیر برق در مسیر جاده کیاشهر - آستانه‌اشرفیه منجر به مرگ دو نفر شد.
  سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس‌راه گیلان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در جاده کیاشهر به آستانه‌اشرفیه انتهای محله پرکاپشت در شرق گیلان، بلافاصله مأموران پلیس‌راه به محل اعزام شدند و مشخص شد یک دستگاه سواری مزدا3 که از محور کیاشهر به سمت آستانه‌اشرفیه در حال حرکت بوده منحرف و با تیر برق حاشیه جاده برخورد کرده است. در این حادثه راننده و سرنشین خودرو به مرکز درمانی منتقل شدند اما با توجه به شدت تصادف، راننده و سرنشین ۲۲ و ۳۱ ساله در بیمارستان فوت کردند.
 رئیس پلیس‌راه گیلان بیان‌ کرد: کارشناسان علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه راننده سواری مزدا اعلام کردند.
 
 مرگ مقنی سبزواری بر اثر ریزش قنات
یک مقنی بر اثر ریزش قنات در روستای «سنگ سفید» از توابع بخش مرکزی سبزوار جان باخت.
مسلم فائق‌نیا،مسئول روابط عمومی‌مرکز اورژانس دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار گفت: در پی ریزش چاه قنات در این روستا عملیات نجات و رهاسازی توسط گروه‌های جست‌و‌جو و نجات صورت گرفت اما باوجود تلاش‌های بی‌وقفه، فرد مورد‌نظر پس از رهاسازی و تحویل به کادر اورژانس فاقد هرگونه علائم حیاتی بود.
هادی زارعی، معاون عملیات آتش‌نشانی سبزوار نیز گفت: باتوجه به اینکه پس از شروع عملیات چاه دوباره ریزش داشت، اقدامات فنی ایمنی برای تثبیت وضعیت انجام شد و پس از ۱۳ ساعت عملیات حساس و سنگینِ خاکبرداری، پیکر بی‌جان مقنی ۴۱ ساله از چاه خارج و پس از انجام معاینه لازم توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ تحویل عوامل انتظامی‌شد.
 
ربودن پسر نوجوان به دلیل اختلاف ملکی
 اختلاف ملکی بین دو نفر در جیرفت منجر به گروگانگیری پسر دانش‌آموز شد.
 سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب، فرمانده انتظامی‌جیرفت گفت: با شکایت یک شهروند مبنی‌بر ناپدید شدن پسر نوجوانش و احتمال ربوده شدن وی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان جیرفت، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران انتظامی‌قرار گرفت. مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند پسر نوجوان از سوی سه نفر ربوده و گروگان گرفته شده است. بنابراین سه متهم را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند و نوجوان ربوده شده را ظرف چند ساعت در یک باغ با دست و پای بسته یافتند. در ادامه تحقیقات مشخص شد پسر نوجوان به دلیل اختلافات ملکی پدرش با فردی دیگر به گروگان گرفته شده بود.
 
جوان متوهم از مواد روانگردان دست به قتل زد
پسر معتاد که در اثر توهم ناشی از مصرف مواد روانگردان به قتل یکی از دوستانش و جراحت دوست دیگرش اقدام کرده بود، توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی این استان دستگیر شد.
سرهنگ «حکمت‌اله شجاعی» رئیس پلیس آگاهی البرز اظهار کرد: با اعلام خبر قتل پسر ۲۵ ساله در منطقه خرمدشت شهرستان کرج، تیمی‌زبده از کارآگاهان اداره جرائم جنایی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که شب حادثه پسری به دلیل توهم ناشی از مصرف مواد روانگردان یکی از دوستانش را به وسیله ضربات چاقو به قتل رسانده و دوست دیگرش را مجروح کرده است.
بنابراین کارآگاهان با همکاری مأموران کلانتری ۴۱ خرمدشت مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند. وی ضمن اعتراف به قتل انگیزه خود را از این اقدام جنون‌آمیز توهم ناشی از مصرف مواد روانگردان اعلام کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی