صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

ثبت ۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه املاک
تاکنون ۵۵ هزار و ۲۵۳ قرارداد بین موجران و مستأجران در سامانه قراردادها که برای ثبت معاملات املاک و مستغلات توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است منعقد شده است. هم‌اکنون برای تمامی این قراردادها کد رهگیری صادر شده است و بهایی از متعاملان دریافت نشده است. صدور کد رهگیری در سامانه معاملات املاک و مستغلات برای قراردادهای اجاره به شکل کاملاً رایگان است. تاکنون بیش از یک میلیون مرتبه از سامانه معاملات املاک و مستغلات که امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن را فراهم کرده است، بازدید صورت گرفته است.

آغاز ساخت مسکن کارگران در 3 استان
محمد بلوردی عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: ساخت مسکن صنعت شهر در استان‌های گلستان، یزد و خراسان رضوی شروع شده و در این پروژه‌ها اراضی تحویل صنایع شده و عملیات طراحی برخی از پروژه‌ها شروع شده و برخی از پروژه‌ها هم در مراحل پایانی قرار دارد.
به گفته وی، اراضی برای ساخت ۱۱۶ هزار واحد مسکونی تأمین شده و تا پایان سال به ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد و تسهیلاتی هم که برای این پروژه‌ها درنظر گرفته شده ۵۵۰ میلیون تومان است که در صورت صنعتی‌سازی میزان این تسهیلات به ۸۵۰ میلیون تومان می‌رسد. وی افزود: تمامی این اراضی ۹۹ ساله و رایگان است و شبکه آب، برق و گاز و تسهیلاتی که برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها هم در نظر گرفته شده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی