صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه، در کمتر از دودقیقه

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: تمامی مجوزهای کاغذی باید تبدیل به شناسه یکتا شود و مأموران حاکمیتی حق ندارند از صاحبان کسب وکار مجوز کاغذی بگیرند بلکه نظارت و بررسی‌ها باید برمبنای شناسه یکتا انجام شود.
امیر سیاح با تأکید بر ضرورت تسهیل اخذ مجوزهای کسب وکار گفت: در حال حاضر ۸۲ درگاه تخصصی به درگاه ملی مجوزها متصل هستند و ۴۲ استعلام تخصصی در درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود. سیاح با اشاره به صدور الکترونیکی مجوزها و ضرورت تسهیل فضای کسب و کار اظهار کرد: هیچ دستگاه تخصصی اجازه دریافت شرط و مدرک اضافه از متقاضی برای صدور مجوز ندارد.
وی تصریح کرد: اگر متقاضی تمام شرایط اخذ مجوز را داشته باشد باید دستگاه تخصصی آن را صادر کند در غیر این صورت مجوز از سوی درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.
تمام شناسه‌های کاغذی باید تا پایان سال به شناسه یکتا تبدیل شود. تبدیل شناسه با داشتن کد ملی، کد پستی، شماره تلفن و کد پروانه کسب در کمتر از دو دقیقه انجام می‌شود. سیاح با بیان اینکه در فرایند صدور مجوز باید حق مردم و تکالیف حاکمیتی روشن باشد، خاطرنشان کرد: تمامی مجوزهای کاغذی باید تبدیل به شناسه یکتا شود و مأموران حاکمیتی حق ندارند از صاحبان کسب و کار مجوز کاغذی بگیرند بلکه نظارت و بررسی‌ها باید برمبنای شناسه یکتا انجام شود.
جستجو
آرشیو تاریخی