صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

ابراز خوشحالی یک رسانه اصلاح‌طلب 
از حمله امریکا به یمن!
 خبر اول اینکه، حمله تجاوزکارانه امریکا و انگلیس به یمن، خوشحالی روزنامه دنیای اقتصاد را در پی داشت. بامداد روز گذشته و در اولین ساعات حمله امریکا و انگلیس به شهرهای مختلف یمن، سایت روزنامه اصلاح‌طلب دنیای اقتصاد، با تیتر «امریکا نسخه یمن را پیچید»، به انعکاس اخبار این اتفاق پرداخت. نزدیک به 100 روز از آغاز جنگ طوفان الاقصی می‌گذرد. در این مدت بیش از 22 هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین، به خصوص زنان و کودکان بیگناه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. رژیم اشغالگر قدس به هیچ یک از محافل و سازمان‌های بین‌المللی پاسخگو نیست و از همین رو انصارالله یمن برای وادار کردن اسرائیل به توقف جنایات خود علیه غزه، توقیف و برخورد با کشتی‌های تجاری وابسته به رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داده است.  یمنی‌ها همچنین از عبور کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی در حرکت هستند جلوگیری می‌کنند. همین موضوع باعث شد تا امریکا و انگلیس به عنوان حامیان اصلی رژیم صهیونیستی و برای تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه، بامداد روز گذشته با ده‌ها موشک به شهرهای مختلف یمن حمله کنند. انجام چنین حملاتی از سوی امریکا و دیگر حامیان اسرائیل، خللی در حمایت‌های عملی یمنی‌ها از مردم مظلوم فلسطین ایجاد نمی‌کند. اما تیتر عجیب دنیای اقتصاد به عنوان یک روزنامه اصلاح طلب را در خوشبینانه‌ترین حالت باید از روی نادانی برداشت کرد.

هیچ ابهامی در طبیعی بودن فوت مرحوم هاشمی وجود ندارد
 خبر دیگر اینکه، با اعلام برخی اظهارنظرهای حاشیه‌ساز در هفتمین مراسم سالگرد درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در دولت حسن روحانی نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد. به گزارش نورنیوز، علی شمخانی اعلام کرد: پس از فوت تأسف‌بار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شکل‌گیری برخی شایعات هدفمند در خصوص وجود ابهام در شیوه فوت ایشان، بنده به‌دلیل علاقه و حساسیت شخصی و همچنین تأکید مستمری که مقامات عالی نظام داشتند، دستور دادم از طریق تشکیل کمیته ویژه‌ای در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، پرونده فوت ایشان با دقت مورد بررسی قرار گرفته و همه ابعاد آن به صورت شفاف و بدون ابهام گزارش شود.بر اساس گزارش ارائه شده از سوی کمیته ویژه بررسی‌کننده پرونده که به اجماع مجموعه کارشناسان عضو کمیته رسید، فوت مرحوم آیت‌الله هاشمی بدون هیچ‌گونه ابهامی کاملاً طبیعی اعلام شد.

وطن فروشان 
در توهم حمله امریکا به ایران!
 دست آخر اینکه،  جریان موسوم به زن، زندگی، آزادی دوباره خواستار حمله نظامی امریکا به ایران شد! افراد و لیدرهای جریان ضدایرانی زن، زندگی، آزادی در واکنش به حمله تجاوزکارانه امریکا و انگلیس به یمن، بار دیگر به امریکایی‌ها توصیه کردند که دست به حمله نظامی علیه ایران بزند. سروش لشکری(هیچ‌کس) که چند سالی است خود را در قامت یکی از لیدرهای اپوزیسیون ایرانی می‌بیند، خواستار حمله نظامی امریکا به کشورمان شد.  در مدت زمانی که از آغاز جنگ طوفان‌الاقصی می‌گذرد، این چندمین بار است که «هیچ‌کس» به همراه دیگر پیاده نظام رسانه‌ای وابسته به اپوزیسیون ایرانی، خواستار حمله نظامی امریکا و رژیم صهیونیستی به ایران می‌شود. او در جریان اغتشاشات پاییز سال قبل مردم و جوانان ایرانی را دعوت به خرابکاری، ایجاد آشوب‌های خیابانی و ترور نیروهای حافظ امنیت می‌کرد. «هیچ‌کس» همچنین با تولید و انتشار آهنگی، مردم ایران را تحریک به استفاده از سلاح‌های سرد و گرم برای پیشبرد پروژه براندازی کرد. سروش لشکری از جمله چهره‌های ضدایرانی است که برای براندازی جمهوری اسلامی، تروریسم و تولید خشونت را تجویز می‌کند و از طرفی دیگر نیز از حامیان حمله نظامی امریکا به ایران است. ریشه این میزان از ایران ستیزی و وطن فروشی لشکری را باید در وابستگی او به سازمان تروریستی منافقین جست‌و‌جو کرد. گفتنی است که خانواده آزاده اکبری(همسر سروش لشکری) از اعضای رده بالای سازمان تروریستی منافقین هستند و ارتباط «هیچ‌کس» با این سازمان تروریستی نیز سال گذشته و در بحبوحه اغتشاشات، محرز شد.

جستجو
آرشیو تاریخی