از گوشه و کنار ایران

دستگیری قاتل دختر 6 ساله ایلامی
پلیس، دو مرد مسلح را که در جریان درگیری و تیراندازی خیابانی باعث قتل یک دختر 6 ساله و زخمی شدن مادرش شده بودند دستگیر کرد.
سردار «جمال سلمانی» فرمانده انتظامی استان ایلام در تشریح این خبر اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲ نفر در محله چالسرا شهر ایلام با هم درگیر شده بودند که یک نفر از آنها با سلاح ساچمه‌زنی به سمت نفر دیگر تیراندازی کرده و بر اثر این شلیک دختر ۶ ساله‌ای به نام نیکا که همراه مادرش در حال عبور از خیابان بود مجروح شدند. در این حادثه دختر 6 ساله جان باخت و مادرش در بیمارستان بستری شد. با توجه به حساسیت موضوع دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با تلاش و پیگیری گسترده و اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از استان‌های مرکزی شدند.
وی با بیان اینکه طی هماهنگی با مرجع قضایی و صدور نیابت قضایی، متهم در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه در یکی از استان‌های مرکزی کشور دستگیر شد، ادامه داد: متهم برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد.
 
فرار به کوه بعد از قتل پدر
پسر جوان که پس از قتل پدرش به کوه‌های اطراف کازرون فرار کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: برابر تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری منجر به قتل در یکی از محلات شهرستان کازرون مأموران پلیس آگاهی به قید فوریت در محل حاضر شدند. پس از حضور مأموران و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد درگیری بین یک پدر و پسر اتفاق افتاده که پسر ۴۰ ساله پدر ۶۵ ساله خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. مأموران پلیس آگاهی جست‌و‌جوی خود را برای یافتن متهم آغاز کردند و با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی قاتل در کوه‌های اطراف کازرون شده و کمتر از ۲۴ ساعت وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ضمن اشاره به اینکه قاتل به دلیل مشکلات روحی و روانی مرتکب این جنایت شده، گفت: متهم پس از دستور قضایی روانه زندان شد.
 
کشاورز گمشده پس از 7 ساعت پیدا شد
 مرد سالخورده که هنگام رفتن به زمین کشاورزی‌اش ناپدید شده بود پس از حدود هفت ساعت جست‌ و جو و تلاش امدادگران در محدوده اراضی کشاورزی گزیک شهرستان درمیان پیدا شد.
محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این مرد 70 ساله شامگاه پنجشنبه برای آبیاری زمین‌های کشاورزی‌اش خانه را ترک کرد اما بازنگشت. در ساعات نخست، هفت نفر از اعضای یکی از خانه‌های هلال شهرستان درمیان به جست‌ و جو پرداختند. سپس از امدادگران هلال احمر استان درخواست کمک شد و سرانجام ساعت 3 و 42 دقیقه بامداد جمعه توسط تیم‌های اعزامی جمعیت هلال احمر پیدا و با علائم حیاتی تحویل اورژانس شد. تحقیقات درباره علت این حادثه ادامه دارد.
 
مرگ 2 مرد به خاطر مصرف الکل
دو مرد در شهرهای اهواز و ایذه بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست دادند.
عارف اصل‌شرهانی سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بامداد جمعه دو مرد ۵۶ و ۲۰ ساله در اهواز و ایذه بر اثر مصرف الکل دچار مسمومیت شده و برای درمان به بیمارستان‌های امام خمینی(ره) اهواز و شهدای ایذه منتقل شدند. اما هر دو نفر پس از اعزام به بیمارستان به رغم تلاش کادر درمانی بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست دادند. تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.
 
شلیک مرگبار در شوخی دوستانه
 شوخی مرگبار ۲ جوان با سلاح کلاشینکف منجر به وقوع قتل در کرمان شد.
 حامد محمدی دادستان عمومی و انقلاب رودبارجنوب در جنوب استان کرمان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل، بلافاصله بازپرس ویژه قتل به همراه کارگاهان پلیس آگاهی در صحنه حاضر شدند. در تحقیقات اولیه مشخص شد ۲ جوان که مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند به بیمارستان منتقل شده‌اند اما یکی از آنها بر اثر شدت جراحات فوت کرده است.
مجروح دوم این حادثه در ابتدا اعلام کرده بود که فرد سومی به سوی آنان تیراندازی کرده اما در نهایت به تیراندازی به سوی دوستش اقرار کرد. متهم در تحقیقات اولیه علت و انگیزه خود را شوخی با دوستش و ترساندن وی اعلام و اقرار کرده از آماده شلیک بودن اسلحه کلاشینکف خود اطلاع نداشته است. وی برای منحرف کردن مسیر تحقیقات پس از تیراندازی به سمت دوستش، اقدام به مجروح کردن خودش کرده بود اما سرانجام مجبور به اعتراف شد.
 
  دستگیری متهم به قتل در ساوه
درگیری 5 جوان ساوه‌ای با چاقو یک کشته و یک مجروح برجا گذاشت.
 سرهنگ مجتبی جمالی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری چند جوان با سلاح سرد بلافاصله مأموران پلیس برای بررسی موضوع به محل وقوع درگیری اعزام شدند. در تحقیقات مشخص شد دو نفر مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند که یکی از مصدومان این درگیری با وجود تلاش کادر درمان به علت شدت جراحات وارده فوت کرد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد پنج جوان به دلیل اختلافات قبلی با سلاح سرد با هم درگیر شده‌اند که با حضور بموقع و مقتدرانه پلیس عامل اصلی قتل شناسایی و پس از ساعاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی