صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

سخنگوی دولت در نشست خبری:
آیین نامه واردات خودروهای دست دوم بزودی ابلاغ می‌شود

سخنگوی دولت با اعلام اینکه آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم نهایی شده و بزودی ابلاغ می‌شود، درباره اقدام دولت برای کاهش اقساط وام مسکن توضیح داد: پیرو دستور رئیس جمهور و پیگیری‌ها و جلسات معاون اول، تفاهم میان دولت و نظام بانکی حاصل شد و با تأیید و ابلاغ شورای پول و اعتبار اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به حدود ۵ میلیون تومان در دوسال ابتدایی بازپرداخت این وام کاهش می‌یابد.

پیش‌بینی دولت؛ کاهش تورم در سال آینده
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری روز گذشته خود با اشاره به نرخ رشد 6 درصدی اقتصاد کشور در ۶ ماه اخیر و رو به کاهش بودن نرخ تورم، تصریح کرد: با همین منوال پیش‌بینی‌ها حفظ و ثبات نرخ رشد اقتصادی موجود است و تلاش می‌کنیم به سمت نرخ رشد ۸ درصد برویم. بهادری جهرمی در اشاره به تأثیر مصوبات آتی مجلس بر کاهش یا افزایش تورم در سال آینده، گفت: پیش‌بینی‌های مبنی بر کاهش نرخ تورم برای سال آینده است. همچنانکه همکاری دولت و مجلس برای تصویب قانون برنامه و لایحه بودجه قابل توجه است. زیرا هر چه امکان تأمین منابع بیشتر شود، امکان جلوگیری از تورم بیشتر است هر چه هزینه‌ها بیشتر شود، تورم هم افزایش می‌یابد که امیدواریم هزینه‌ها کاهش یابد. وی درباره افتتاح پروژه‌ها در دهه فجر و طرح‌های نیمه تمام عمرانی با بیان اینکه هر طرحی تکمیل شود، متتظر ایام دهه فجر نمی‌مانیم و بلافاصله آن را افتتاح می‌کنیم، ادامه داد: ۷ هزار همت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام اعتبار نیاز است دولت اولویت بندی آنها را در دستور کار داده و طرح‌های بالای ۷۰ درصد و سپس بالای ۵۰ درصد پیشرفت، در اولویت قرار دارند.

ابعاد مختلف حادثه تروریستی کرمان در حال بررسی
دبیر هیأت دولت در مورد حادثه تروریستی کرمان، با بیان اینکه پدرخوانده داعش امریکاست و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی از امریکا جدا نیست، گفت: با وجود اینکه گروهک تروریستی داعش وابسته به رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این حادثه تروریستی را برعهده گرفته اما حادثه تروریستی کرمان ابعاد پیچیده سیاسی و امنیتی دارد.با توجه به تصمیم‌گیری که در جلسه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته، مقرر شد دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی ابعاد مختلف حادثه را بررسی کنند. طبیعتاً باید منتظر ارائه گزارش نهایی از سوی آنها باشیم.

تأکید دولت بر حضور زنان توانمند در مناصب
سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری دیروز با اشاره به استقبال خوب و نشست صمیمانه فعالان سیاسی و رئیس جمهور نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در گرم‌تر کردن انتخابات را یادآور شد و گفت: امیدواریم این نشست‌ها در پرشورترکردن انتخابات پیش رو مؤثر باشد نگاه همدلانه و نقش احزاب مختلف در اعتلای ایران اسلامی، انگیزه حضور در انتخابات را برای مردم افزایش می‌دهد.
بهادری درباره در مورد حضور بانوان در مناصب مدیریتی دولت سیزدهم نیز با بیان اینکه رویکرد این دولت و شخص آقای رئیس جمهور این است که هیچ زن توانمندی نباید به خاطر زن بودن از مسئولیت کنار زده شود، خاطر نشان کرد: نگاه دولت در انتصابات توجه به شایستگی‌های مدیریتی و پرهیز از نادیده گرفتن توانایی‌های بانوان در انتصابات مدیریتی است. همچنان که هم‌اکنون بانوان بسیاری در جایگاه‌های مختلف مدیریتی از جمله معاون و دستیار رئیس‌جمهور تا سفیر و دبیر ستادهای ملی مشغول به فعالیت هستند و دولت از پیشرفت و ارتقای جایگاه ایشان استقبال می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی