صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

سرخ‌ها به پروفسور پیشنهاد 1.5 یا 2.5 ساله داده‌اند

پرسپولیس امروز منتظر پاسخ برانکو

بالاخره برگه فسخ قرارداد توافقی یحیی گل‌محمدی با باشگاه پرسپولیس امضا شد تا این مربی به صورت رسمی از جمع سرخپوشان پایتخت جدا شود. در این شرایط، باشگاه پرسپولیس در متنی احساسی که پس از رفتن این مربی منتشر کرد، نوشت: «خانواده بزرگ پرسپولیس از همین حالا دلتنگ گل‌محمدی خواهد بود که با شایستگی و فداکاری فراوان عمل کرد و تبدیل به یک اسطوره شد و این هیچ‌گاه از یاد و خاطره باشگاه و هواداران نخواهد رفت. پرسپولیس دلتنگ او و دوران باشکوهی که رقم زد خواهد بود، همان‌طور که برای دوران پرصلابت و باشکوه هدایت پرسپولیس توسط علی پروین و برانکو ایوانکوویچ دلتنگ بودیم. همان‌گونه که مرحوم پرویز دهداری، آلن راجرز، مرحوم استانکو پابلوکویچ [پوکله پوویچ] و هیچ یک از دیگر مربیان تاریخ‌ساز باشگاه محبوب‌مان را از یاد نمی‌بریم و البته چهره‌هایی چون گل‌محمدی خود را در جایگاه خاصی از تاریخ قرار می‌دهند. آنچه امروز اتفاق افتاد، فقط پایان یک همکاری بود و نه پایان یحیی در پرسپولیس. این را تاریخ ثابت خواهد کرد. این پایان گل سرخ نیست. پرسپولیس از این دارایی و سرمایه‌ ارزشمند خود به سادگی نخواهد گذشت و او راه دراز و افتخارات فراوانی را در پیش دارد از نیمکت پرسپولیس تا تیم ملی فوتبال ایران و شاید لیگ‌هایی در خارج از ایران. گل‌محمدی را با آن چهره آرام و متین به یاد خواهیم آورد که گاه برای پرسپولیس چنان برافروخته بود که به سرخی آتش می‌زد. او را با شجاعت مثال زدنی‌اش به یاد می‌آوریم وقتی در دوره‌ای سخت، داغ‌ترین نیمکت فوتبال ایران را در قله انتظارات و توقعات قبول کرد. او را با مرور این جملات به یاد می‌آوریم؛ «قهرمان شدن سخت است و قهرمان ماندن سخت‌تر.» یحیی را با آن دوره سخت و دشوار کرونا به یاد می‌آوریم. در رویارویی با سکوهای خالی که برای پرسپولیس طاقت‌فرساتر از هر تیم دیگری در فوتبال ایران بود. با رسیدن تیمی به فینال آسیا که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. او را به رکوردهای گوناگون فردی و تیمی با یاد می‌آوریم که با مردانش و پرسپولیس بزرگ رقم زد. با قله‌ها، حدنصاب‌ها و مرزهای جدیدی که با پرسپولیس فتح کرد. با پوکر و گلات قهرمانی. خاطره‌هایی برای ما که برای دیگران آرزو شد. او را با حسرت به دل گذاشتن رقیب دیرینه‌ای به یاد می‌آوریم که در آرزوی پیروزی بر پرسپولیس یحیی باقی ماند. با سه‌گانه‌ای که به رستاخیز می‌ماند و شکوه برخواستن ققنوس از دل خاکستر را در یادها زنده کرد. بسیار به او تاخته شد. از خودی و غیر خودی. با هر بار تصمیمش برای رفتن جشن برپا کردند، با انصرافش در ماتم فرو رفتند و تاختند و تاختند و تاختند تا ایمان بیاورند که این بار از تصمیمش باز نمی‌گردد. غافل از اینکه پرسپولیس هست و تا شقایق هست، زندگی جریان دارد. با قدرت و با صلابت. از همین نیم فصل و یحیی هم یک روزی از این روزهای خدا بازخواهد گشت. گل‌محمدی بزرگی فنی و شخصیتی خود را به اثبات رسانده‌، به یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ باشگاه و فوتبال ایران تبدیل شد. پرسپولیس را در اوج نگه داشت و بی‌تردید نسل‌های بعد هم از او با غرور و افتخار سخن خواهند گفت و قدردانش خواهیم بود.»
 تأیید مذاکره با برانکو
اما پس از اینکه رسماً جدایی گل‌محمدی اعلام شد، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در گفت‌وگویی تلفنی که با برنامه «فوتبال برتر» داشت، مذاکره با برانکو ایوانکوویچ را تأیید و اعلام کرد محمد دلبری عضو هیأت مدیره پرسپولیس در سفری که به ابوظبی داشت، با برانکو در اردوی تیم ملی عمان مذاکره کرده است. درویش در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که برانکو به نماینده پرسپولیس گفته بحثی سر مسائل مالی ندارد و دوست دارد به پرسپولیس برگردد. او گفت به خانواده‌اش قول داده که عمان آخرین جایی باشد که خارج از اروپا در آن مربی‌گری می‌کند و الان باید آنها را متقاعد کند تا یک یا دو سال دیگر از آنها دور باشد. درویش همچنین تأکید کرد که این مربی کروات برای حضور در ایران مشکل مالیاتی ندارد و قرار شده برانکو تا یکی دو روز آینده خبر بدهد. ضمن اینکه درویش ابراز امیدواری کرد کسی در داخل شیطنت نکند تا برانکو به ایران بیاید.
 وضعیت نامشخص دستیاران یحیی
در پی جدایی گل‌محمدی، حالا وضعیت دستیاران او نامشخص است. البته یحیی از دستیاران خود خواسته تا زمان انتخاب سرمربی جدید در تمرینات حضور پیدا کنند ولی وسلی ننکا، مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، این شایعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کرد که او دیگر به جمع پرسپولیسی‌ها بازنمی‌گردد. از طرف دیگر اوسمار ویرا کمک اول گل‌محمدی در پرسپولیس که از شرایطش در این تیم ناراضی بود، حالا با تغییر در کادر فنی منتظر این است ببیند آیا مربی جدید خواهان همکاری با او خواهد بود یا اینکه او هم باید با پرسپولیس تسویه حساب کند.
پیشنهاد پرسپولیس به پروفسور
 اما پس از اینکه درویش اعلام کرد با برانکو برای بازگشت دوباره به پرسپولیس مذاکره شده، فارس در خبری اعلام کرد گویا دلبری به برانکو پیشنهاداتی عجیب برای زمان همکاری داده که سرمربی فعلی تیم ملی عمان به او اعلام کرده من مربی سه ماهه نیستم! به نظر می‌رسد این پیشنهاد باعث ناراحتی برانکو ایوانکوویچ شده اما او گفته که به دلیل پیشنهادی که از اروپا دارد باید خانواده‌اش را در جریان پیشنهاد پرسپولیس قرار دهد. با این حال دلبری در توضیح روند مذاکراتش با برانکو به ورزش سه گفت: «در امارات دو جلسه با آقای برانکو داشتیم. صحبت‌های خوبی مطرح شد و همان طور که آقای درویش نیز عنوان کرد، ایشان همه چیز را منوط به صحبت با خانواده‌شان کرد و البته برخلاف بحث‌ها و شایعات شکل گرفته هیچ بحث مالی پیش نیامد.» او ادامه داد: «ما پیشنهاد همکاری خودمان را برای یک فصل و نیم به ایشان دادیم و حتی گفتیم مشکلی برای عقد قرارداد به مدت دو فصل و نیم نیز نخواهیم داشت. ایشان هم گفت بحث مالی نداریم و مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. به هیچ عنوان بحث مبلغ قرارداد و شایعاتی که این روزها شاهد آن هستیم به میان نیامد.» دلبری مدعی شد که برانکو قرار است طی 24 ساعت آتی (امروز) پاسخ نهایی خود را نسبت به پیشنهاد پرسپولیس اعلام کند.

جستجو
آرشیو تاریخی