گزارش و خبر

شهادت مربی تیم المپیک فلسطین
هانی المصدر مربی تیم المپیک فلسطین با اصابت ترکش به شهادت رسید. موشکی که توسط هواپیماهای اشغالگر نزدیک خانه وی در روستای المصدر در استان مرکزی نوار غزه پرتاب شد، باعث شهادت وی شد. این سرمربی 42 ساله به‌عنوان بازیکن و مربی تأثیر برجسته‌ای در فوتبال فلسطین گذاشت و از دست دادن او درد بزرگی در قلب خانواده و هوادارانش به جای گذاشت. این هافبک صاحب پاس‌های جادویی، رهبری و شخصیت مثبت و با اخلاق بالا بود. او کار خود را از رده‌های باشگاه المغازی آغاز کرد و سپس تا زمان بازنشستگی در سال 2018 در جمع باشگاه غزه حضور داشت. المصدر به عنوان مربی تیم المپیک فلسطین در مسابقات بسیاری از جمله مسابقات انتخابی آسیا 2021 در اردن، 2023 در بحرین، مسابقات قهرمانی غرب آسیا 2023 در عراق، بازی‌های عربی 2023 الجزایر و بازی‌های آسیایی 2023 چین شرکت کرد. از 16 مهرماه تاکنون حدود 88 بازیکن زن و مرد از رشته‌های مختلف ورزشی تیمی و انفرادی به شهادت رسیده‌اند و جامعه ورزشی فلسطین در سوگ نشسته است.


مورینیو به سردار بازی نداد!
رم یکشنبه شب در ورزشگاه المپیکو مقابل تیم رده هفتمی آتالانتا یکی از دیدارهای حساس هفته نوزدهم و پایانی دور رفت سری A ایتالیا را برگزار کرد؛ اما سردار آزمون مثل همیشه دور از ترکیب اولیه جالوروسی بود و برخلاف انتظار فرصت بازی به‌دست نیاورد. آزمون که پیش از این در 13 مسابقه سری A ایتالیا به میدان رفته و یک گل به ثمر رسانده و روی سه گل دیگر تیمش تأثیرگذاری داشت و در یک دیدار جام حذفی هم یک پاس گل داده بود، در جریان تساوی 1-1 تیمش برابر آتالانتا به میدان نرفت و در حالی که تیمش نیاز جدی به گل و پیروزی داشت، با نظر ژوزه مورینیو تا پایان نیمکت‌نشین بود. این در حالی است که سردار به‌خاطر نیاز مورینیو در شهر رم مانده و در اردوی تیم ملی ایران حاضر نشده است. آزمون قرار است به همراه رم در دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی و دربی دلا کاپیتاله مقابل لاتزیو که ساعت 20:30 چهارشنبه شب در ورزشگاه المپیکو برگزار می‌شود، حضور یابد و پس از این مسابقه بلافاصله ایتالیا را به مقصد قطر ترک کند و در فاصله سه روز مانده به نخستین بازی جام ملت‌های آسیا، به اردوی تیم ملی ایران برود.


قایدی بهترین بازیکن ماه امارات
مهدی قایدی بازیکن اتحاد کلباء بهترین بازیکن ماه دسامبر لیگ امارات شد. سایت لیگ امارات در واکنش به انتخاب قایدی نوشت:«او نمایشی درخشان با تیمش در این ماه داشت. او توانست در ماه دسامبر دو گل به ثمر رساند و باعث پیروزی تیمش مقابل تیم امارات شود.»


انتقاد جوانمردی از عدم حمایت ها
ساره جوانمردی، قهرمان پارالمپیک توکیو در رشته پاراتیراندازی گفت: «فدراسیون جانبازان و توان‌یابان قول داده شرایط خوبی را در رشته تیراندازی فراهم کند که متأسفانه تا این لحظه هیچ اتفاقی رخ نداده است. بنابراین اگر فضا از نظرمربی، تمرینی وامکانات فراهم نشود و اگر قول‌هایی که داده‌اند عملی نشود، ترجیح می‌دهم در پارالمپیک پاریس شرکت نکنم چون با بچه در چنین شرایطی وضعیت واقعاً سخت است.»


برد ورونا با درخشش اسماعیل‌نژاد
امین اسماعیل‌نژاد با تیم ورونا در لیگ والیبال ایتالیا به برد ارزشمندی رسید. در هفته سیزدهم لیگ ایتالیا، ورونا به مصاف مودنا رفت و توانست سه بر صفر صاحب برتری شود. این رقابت در سه ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۳ به سود والیبال ورونا تمام شد. اسماعیل‌نژاد 17 امتیاز از حمله و یک امتیاز از سرویس برای ورونا کسب کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی