صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

 پیرمرد پولدار قربانی 2 زن سارق شد
دو زن که به عنوان پرستار خانگی به خانه پیرمرد پولدار در مهرشهر کرج رفت‌وآمد داشتند برای سرقت ارز و طلاهایش او را کشتند.
حکمت‌الله شجاعی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: اواسط آذر امسال خبری مبنی بر کشف جسد یک پیرمرد ۷۹ ساله در منزلش در منطقه مهرشهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله عوامل کلانتری 22 مهرشهر و پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع اعزام شدند. کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند، فرزندان مقتول در خارج از کشور ساکن بوده و او تنها در منزلش زندگی می‌کرده اما ۲ زن به عنوان پرستار به منزل مقتول رفت‌وآمد داشتند که با بررسی دقیق‌تر، انجام قتل از سوی این افراد با انگیزه سرقت ارز و طلا محرز شد.
 این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه با انجام اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی این افراد دستگیر شدند. متهمان ضمن اعتراف به قتل مدعی شدند، وقتی از نگهداری میزان قابل توجهی ارز در خانه پیرمرد باخبر شدند، نقشه قتل وی و سرقت را طراحی و اجرا کردند.
 
دستگیری سارقان
شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
 عوامل حراست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان موفق به دستگیری 4 سارق شدند که درحال دستبرد به تأسیسات و اموال این شرکت بودند.
 به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، عوامل حراست یکی از نواحی صنعتی این شرکت نیمه شب پس از آگاهی از حضور سارقین، رؤیت و شناسایی آنها، ضمن هماهنگی با سلسله مراتب حراستی، موضوع را به فرماندهی انتظامی منطقه اطلاع داده و در یک اقدام هماهنگ و ضربتی غافلگیرانه با حضور گشت پلیس، سارقین در حین انجام سرقت دستگیر و با تنظیم صورت‌جلسه مربوطه، برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان روانه شدند. از سارقین مقداری ادوات و تجهیزات انجام سرقت، یک دستگاه خودروی وانت پیکان و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و توسط پلیس توقیف شد.
 
واژگونی خودرو زنان کشاورز
 با واژگونی یک دستگاه وانت‌بارحامل کارگران زن در محور «دزفول» در استان خوزستان، ۹نفر زخمی شدند.
صبح دوشنبه ۱۸ دی به دنبال واژگونی یک دستگاه وانت‌بار حامل کارگران زن کشاورز در محور جاده «چغامیش-دزفول» حوالی شهرک فضیلی در استان خوزستان، ۸ کارگر زن و یک مرد مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. مصدوم‌شدگان این حادثه همگی کارگران کشاورز بودند که به محل کارشان  می‌رفتند که در این حادثه مصدوم و به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.
 
قتل دو برادر به دست مرد همسایه
 رئیس پلیس آگاهی خوزستان از دستگیری عامل قتل دو برادر در اهواز خبر داد.
سرهنگ سیروس دریکوند اظهار کرد: در پی وقوع دو فقره قتل عمدی مسلحانه در آذر امسال در یکی از محلات اهواز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با قتل پلیس آگاهی استان خوزستان قرار گرفت. کارآگاهان جنایی با کار اطلاعاتی، قاتل را در مخفیگاهش شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. مأموران پلیس در بازرسی از محل اختفای وی یک قبضه اسلحه جنگی کلاشنیکف مورد استفاده در قتل را کشف کردند.
وی گفت: متهم در تحقیقات فنی پلیس به صراحت به ارتکاب دو فقره قتل اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات همسایگی با مقتولان عنوان کرد.

 کلاهبرداری 50 میلیارد تومانی
با مدارک یک معتاد
  باند ۷ نفره کلاهبرداری با شیوه کشیدن چک بلامحل با تلاش کارآگاهان پلیس استان البرز در چند استان کشور شناسایی و متلاشی شد.
 سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، گفت: پس از شکایت‌های متعدد به پلیس، بررسی‌های اولیه کارآگاهان حکایت از این داشت که متهمان با سوءاستفاده از مدارک یک معتاد متجاهر اقدام به دریافت دسته چک‌های فراوان با نام وی کرده و پس از چندین مرحله خرید و فروش و پاس کردن چک‌ها، با جلب اعتماد از مالباختگان در ۹ استان کشور اقدام به خرید اقلامی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال کرده و با انتقال این اموال به استان‌های قم و مرکزی متواری شده‌اند.
 فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه با شناسایی و دستگیری معتاد متجاهری که با نام وی دسته چک دریافت شده بود، رد ۲ کلاهبردار اصلی پرونده در استان‌های قم و آذربایجان شرقی زده شد و با هماهنگی مقام قضایی این افراد دستگیر شدند. متهمان در تحقیقات تکمیلی چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافته و به ارتکاب چندین فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در استان‌های مختلف کشور با سوء‌استفاده از مدارک هویتی و دسته‌چک‌های یک معتاد متجاهر با همدستی ۴ نفر دیگر اعتراف کردند.
 هداوند با اشاره به دستگیری ۴ متهم دیگر این پرونده در استان مرکزی، گفت: در ادامه با همکاری متهمان محل دپوی اموال کلاهبرداری شده در استان‌های قم و مرکزی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی اموال مالباختگان تحویل آنها شد.
 فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه متهمان در ۹ استان کشور اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، خاطرنشان کرد: با تکمیل پرونده، متهمان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی