صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

شمار شهدای خبرنگار به 110 نفر رسید

با شهادت 3 خبرنگار فلسطینی دیگر شمار شهدای خبرنگاری که در سه ماه گذشته در خلال جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند به 110 نفر رسید.
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین، دو  نفر از خبرنگاران شهید، «حمزه وائل الدحدوح» فرزند وائل الدحدوح خبرنگار شبکه الجزیره و «مصطفی ثریا» بودند. بنابر این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خودروی این دو خبرنگار که برای پوشش خبری درحال حرکت بودند، آنها را به شهادت رساند. با شهادت این دو نفر، شمار شهدای خبرنگار از آغاز نسل‌کشی در نوار غزه به 110 تن رسیده است. دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین با اعلام این خبر ضمن تسلیت به اهالی رسانه در فلسطین، این اقدام تروریستی را بشدت محکوم کرد و افزود: «جنایات بی‌امان صهیونیست‌ها در حق خبرنگاران به هدف ایجاد رعب و تلاشی نافرجام برای تغییر حقیقت و عدم پوشش اخبار است.» این دفتر در ادامه تأکید کرد: «ما از تمامی اتحادیه‌ها و مراکز رسانه‌ای و نهادهای حقوقی می‌خواهیم که این جنایت را محکوم و برای توقف نسل‌کشی علیه مردم بی‌دفاع ما در نوار غزه، اشغالگران را تحت فشار قرار دهند.»
در پی شهادت این دو خبرنگار، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای شهادت آنان را «جنایت جنگی عمدی رژیم صهیونیستی» توصیف کرد. براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در بیانیه مذکور همچنین آمده است: «شهادت این دو خبرنگار فلسطینی با هدف ایجاد رعب و وحشت و دلسردی خبرنگاران از انتقال واقعیت و پوشش جنایت‌های رژیم صهیونیستی انجام شده است.»
پیش از این تعدادی از اعضای خانواده وائل الدحدوح، خبرنگار الجزیره از جمله همسر، پسر، دختر و نوه او در بمباران صهیونیست‌ها در خانه‌ای که در اردوگاه النصیرات هدف قرار داشت، به شهادت رسیده بودند. عصر دیروز نیز خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های محلی خبر از شهادت سومین خبرنگار در روز یکشنبه داد. بنابراین گزارش، علی ابوعجوه خبرنگار فلسطینی که نوه شهید شیخ‌احمدیاسین بنیانگذار جنبش حماس بود، در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
جستجو
آرشیو تاریخی