صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

در جلسه هیأت دولت مطرح شد
دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی فوری به امور خانواده شهدای کرمان

رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، ضمن تسلیت مجدد به خانواده شهدای جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان، از مسئولان مربوطه خواست پیگیر امور مربوط به خانواده شهدای این جنایت باشند.
آیت‌الله رئیسی همچنین به شهادت رسیدن دو نفر از نزدیکان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در جنایت تروریستی کرمان را به وی و اعضای خانواده آنان تسلیت گفت.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به استقبال گرم و پرشور مردم زنجان از سفر دولت مردمی، از زمان‌شناسی، تعهد و پایبندی مردم این استان به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی قدردانی کرد.
در ادامه جلسه، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گزارش مرکز آمار از تداوم روند کاهشی قیمت مسکن در تهران، از کاهش 2.9 درصدی قیمت مسکن در آذرماه خبر داد و گفت: این آمار گواهی بر مؤثر بودن سیاست ثبات اقتصادی دولت در بخش مسکن است.
وزیر امور خارجه هم در گزارشی از آخرین تحولات در غزه گفت: در بیش از 90 روز گذشته هیچ‌یک از اهداف اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در از بین بردن حماس یا حتی خلع‌سلاح و رها کردن اسرای در اختیار گروه‌های فلسطینی محقق نشده، لذا صهیونیست‌ها به محیط بیرونی روی آورده و تلاش کردند با ترور «صالح العاروری» در بیروت، به اصطلاح پیروزی ساختگی برای خود رقم بزنند.
حسین امیرعبداللهیان اظهار کرد: امروز علاوه بر بروز اختلاف در درون کابینه رژیم صهیونیستی، در درون امریکا نیز اختلاف نظرهایی درباره نحوه حمایت از جنگ بروز کرده و موضوعاتی چون خطای کاخ سفید در همراهی کامل با رژیم صهیونیستی مطرح شده است.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر امنیت پایدار در منطقه تأکید دارد، تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران ضرورت توقف جنایات جنگی علیه غزه، بازگشایی معابر ارسال کمک‌های انسانی، توقف کوچ اجباری و تعیین آینده غزه به دست فلسطینی‌ها و با روش دموکراتیک، از ملزومات بازگشت آرامش به منطقه است.

 

رئیس مجلس در تبیین حادثه تروریستی کرمان:
کشتار افراد بی‌گناه ناشی از فکر پلید امریکایی -  صهیونیستی است

محمدباقر قالیباف در نخستین نشست علنی مجلس شورای اسلامی پس از حادثه تروریستی کرمان در نطق پیش از دستور، کشتار افراد بی‌گناه را ناشی از یک فکر پلید امریکایی – صهیونیستی دانست و تأکید کرد: کشتار بی‌گناهان و افراد عادی، امضای مشترکی است که پای عملیات‌های گروه‌های تکفیری در منطقه، رژیم صهیونیستی در غزه، ایالات متحده امریکا در عراق و افغانستان و سایر کشورهای جهان است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مسئول در پیاده‌سازی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرکوب و مجازات عادلانه عاملان و آمران این فاجعه اقدام کنند، از کمیسیون امنیت ملی مجلس خواست زوایای این فاجعه را بررسی و گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
در ادامه جلسه دیروز مجلس و در جریان بررسی دستور کار آن نمایندگان به بانک مرکزی اجازه دادند تا درباره پیگیری حقوقی و استرداد مطالبات خود از بانک‌های کشور بحرین و مطالبه خسارات ناشی از آن به عنوان سرمایه‌گذار اقدامات لازم را انجام دهد. وکلای ملت همچنین با کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به صورت دوشوری موافقت کردند.

 

تأکید معاون اول رئیس جمهور
بر مدیریت دقیق منابع آب

 جلسه بررسی طرح‌های اضطراری آبرسانی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه از مدیریت منابع آب به عنوان یک امر ضروری و مهم بویژه در شرایط خشکسالی کشور یاد کرد و گفت: وزارت نیرو باید با توجه به میزان اندک بارش‌ها، مدیریت منابع آب و نظارت بر نحوه مصرف در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خانگی را به عنوان یک مأموریت مهم در دستور کار داشته باشد.
معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: کم آبی مشکلی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد و پیامدهای آن را نادیده گرفت؛ از این رو باید برای مدیریت منابع آب و تأمین آب پایدار، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا در فصل تابستان و پیک مصرف دچار مشکل نشویم.
در این جلسه وزیر نیرو گزارشی از وضعیت آب سال‌جاری و طرح‌های اضطراری تأمین آب شرب ارائه کرد و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم برای تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح‌های اضطراری اتخاذ شد. در این نشست که رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشت، گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در راستای تأمین آب برخی مناطق و شهرها از جمله استان سیستان و بلوچستان و زاهدان ارائه شد که حفر و تجهیز بیش از ۱۰۰ حلقه چاه، احداث بیش از ۷۰ کیلومتر خط لوله آبرسانی و نصب ایستگاه‌های پمپاژ از جمله این اقدامات بود.

جستجو
آرشیو تاریخی