صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

برنامه‌های کابینه در سفر استانی آیت‌الله رئیسی به استان زنجان

وزیر کشور: دشمن از ایستادگی مردم ایران
هراس دارد
وزیر کشور به شهرستان طارم رفت و با مردم این شهر دیدار کرد. احمد وحیدی با بیان اینکه دشمن از قدرت مردم ایران در حمایت از ایستادگی و یکپارچگی انقلاب اسلامی که نمود واقعی آن در مشارکت انتخاباتی است، هراس دارد، گفت: بهترین پاسخ به تروریست‌ها حضور در انتخابات است. وی همچنین با اشاره به مشکلات شهرستان طارم گفت: مقدمات احداث سد کلوج و پاوه رود شروع شده و مطالعات آن در دست تکمیل است. نسبت به مشکل راه، جاده و زنجیره ارزش افزوده زیتون نیز تمامی کارها در حال پیگیری است. همچنین روز گذشته در مراسمی با حضور وزیر کشور، ۳۶ دستگاه خودرو مینی بوس به چرخه حمل و نقل شهری زنجان پیوست. وی از روند ساخت بزرگترین تقاطع غیر همسطح شهیدان کریمی شهر زنجان بازدید کرد و در جریان چگونگی اجرای این طرح شهری قرار گرفت.

 

افتتاح چند طرح فرهنگی
 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در سفر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان ایجرد، «مجتمع فرهنگی هنری زرین» این شهرستان به بهره‌برداری رسید. اسماعیلی در شورای اداری این شهرستان، برنامه دولت را تجلیل از هنرمندان عنوان کرد و گفت: تجلیل از هنرمندان متوقف به استان‌های بزرگ و پایتخت نشینان نمی‌شود چرا که نقطه نقطه کشور مشحون از هنرمندان خوب، قوی و توانمند است.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تحقق عدالت، اولویت دولت مردمی است اظهارکرد: بنای دولت از سفرهای استانی تسریع در رفع مشکلات است، بنابراین وزرا با حضور در شهرستان‌ها علاوه بر اینکه شنونده مشکلات و دغدغه‌ها هستند برای کاهش این مشکلات تلاش می‌کنند. در زنجان، مرکز استان هم نخستین کتابخانه تخصصی «هدهد سفید» با حضور اسماعیلی به بهره‌برداری رسید. «هدهد سفید» بخش کودک کتابخانه سید افضل موسوی استان زنجان است.

 

وزیر بهداشت ۲ طرح نیمه تمام درمانی را افتتاح نکرد
در دومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به استان زنجان که در فاصله دو ساله انجام شد، چند نفر از وزرا و اعضای دولت نیز رئیس جمهور را همراهی کردند. در نوعی تقسیم کار، این وزرا مسائل مربوط به مأموریت‌های وزارتخانه‌های متبوع خود را در سراسر استان زنجان، بررسی کردند. این امر، از طریق سفر به شهرها و بخش‌های مختلف استان زنجان، دیدار با مردم و برگزاری نشست با مدیران شهرستان‌ها انجام شد. در برنامه‌های وزرای کشور، بهداشت، صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی، هم بازدید از پروژه‌ها گنجانده شده بود، هم افتتاح طرح ها. البته این بار یک استثنا هم وجود داشت؛ افتتاح نکردن طرح ها. ماجرای این افتتاح نکردن، به برنامه وزیر بهداشت باز می‌گردد که حاضر نشد 2 طرح نیمه تمام درمانی شهر زنجان را افتتاح کند. این تصمیم و اقدام وزیر بهداشت، پاسخی است روشن و قاطع به تخریبگرانی که از سر استیصال، دولت را به افتتاح‌های نمایشی متهم می‌کنند.

وزیر بهداشت: پروژه‌ها فقط
پس از پذیرش بیمار افتتاح می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز گذشته از 2 طرح درمانی شهر زنجان بازدید کرد تا روبان‌ها را پاره و آنها را افتتاح کند. اما بهرام عین اللهی، باوجود تدارک مراسم افتتاح و حضور خبرنگاران از این کار خودداری کرد. وی در بیان علت این تصمیم خود گفت: هر پروژه‌ای را که افتتاح می‌کنیم باید بیمار در آن پذیرش شده باشد. عین‌اللهی افزود: قرار بود مرکز تخصصی سوانح سوختگی الحاقی بیمارستان آیت الله موسوی زنجان افتتاح شود، اما چون تکمیل نهایی نشده است فقط بازدید از آن انجام می‌گیرد. وی با بیان اینکه طی این بازدید کمبودهای پروژه، بررسی شد و تجهیزات بیشتری به آن تخصیص خواهد یافت، اضافه کرد: این پروژه یک تا ۲ ماه آینده افتتاح می‌شود و نسبت به پذیرش بیماران اقدام خواهد کرد. وزیر بهداشت با بیان اینکه ساختمان خوابگاه دانشجویی نیز مقرر بود افتتاح شود، ادامه داد: این پروژه نیز نیازمند اقدامات تکمیلی است و پس از بازدید و رفع نواقص در دهه فجر افتتاح خواهد شد. به گفته عین اللهی، یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بهداشتی و درمانی بوده و این مهم نیز در استان مورد توجه قرار گرفته است.وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه اکنون ساخت بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) خدابنده به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی رسیده است، گفت: در سفر استانی سه هزار میلیارد ریال بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده است که با تأمین آن در ۲ سال آینده تسریع بیشتری در پروژه صورت خواهد گرفت. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بخش سی سی یو بیمارستان امیرالمؤمنین خدابنده با مساعدت علوم پزشکی زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: آزمایشگاه مرکزی این شهرستان نیز افتتاح شد تا خدمت‌رسانی به مردم به نحو مطلوب انجام گیرد.

 

افتتاح مجموعه سرجین بافت با حضور وزیر صمت
روز گذشته با حضور عباس علی آبادی، وزیر صمت، مجموعه تولیدی سرجین بافت با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. برای خرید تجهیزات این واحد ۵۲ میلیون یورو ارز اختصاص یافته که ۳۱ میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از منابع سهام داران تأمین شده است. این واحد تولیدی در صورت تکمیل فازهای بعدی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می‌کند. در مراسم دیگری با حضور علی آبادی، خط تمام ایرانی تولید کبالت از پسماند روی در زنجان افتتاح شد. با راه‌اندازی این واحد صنعتی در شهرستان ایجرود، یک‌هزار تن محصول ورق کبالت در استان تولید می‌شود. فعالیت این مجموعه که با حمایت وزارت صمت و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به ثمر رسید، برای ۱۶۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است. روز گذشته همچنین نشست فعالان اقتصادی استان زنجان با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که طی آن، فعالان اقتصادی استان، خواستار رفع چالش‌های مربوط به بخشنامه‌های خلق الساعه، نقص‌های مربوط به ثبت سفارش‌ها و مدیریت مناسب تأمین ارز مورد نیاز بخش تولید شدند.

 

وزیر راه از پیشرفت پروژه ریلی قزوین - زنجان خبر داد
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زنجان در نهضت مسکن پیشرفت خوبی دارد، گفت: عملیات آماده‌سازی و تحویل ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی نیز آغاز شده است و۱۰ هزار قطعه نیز سال آینده به مردم تحویل داده می‌شود. وی افزود: ‌بازدید از طرح خط دوم ریلی قزوین به زنجان انجام شد، این محور ۱۸۰ کیلومتری بخش زیادی از آن پیشرفت دارد و امیدواریم بتوانیم تا انتهای سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

 

نــــما

دیدار معاون اجرایی رئیس‌جمهور با خانواده شهید رسولی

مهندس محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در جریان سفر دور دوم رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان زنجان، با خانواده شهید «جواد رسولی» یکی از فرماندهان شهید دفاع مقدس این استان دیدار کرد. مهندس منصوری در این دیدار گفت: فرزندان این شهید والامقام امروز افتخار انقلاب اسلامی هستند؛ همسران شهدایی چون شما تربیت فرزندان گرانقدری را برعهده داشته‌اند که الگوی نسل‌های آینده هستند. شهید جواد رسولی، پدر مهدی رسولی، مداح اهل بیت در هیأت ثارالله زنجان است که در منطقه بانه در ۱۷ آبان ماه سال ۱۳۶۹ به درجه رفیع شهادت رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی