صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خبر در خبر

ایلنا

  سعید کریمی، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان محیط‌ زیست با بیان اینکه این سازمان خواهان آن است که در صورت امکان روش اجرای طرح توسعه میدان نفتی سهراب تغییر کند تا دیگر نیازی به خشک کردن بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم وجود نداشته باشد، گفت: در حال حاضر گزینه‌های فنی مختلفی برای اجرای این پروژه مدنظر قرار دارد که یکی از آنها انجام حفاری مورب یا همان حفاری مایل از بیرون تالاب است که استحصال خشکی در دل تالاب را به حداقل می‌رساند. البته وزارت نفت می‌گوید که توان فنی انجام این کار در کشور وجود ندارد و حتی اگر هم این توان وجود داشته باشد، شرایط محیطی محدوده تالاب هورالعظیم اجازه انجام این کار را نمی‌دهد.

 

ایسنا

  ایرج حشمتی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره خسارتی که امسال و سال‌های گذشته حیات‌وحش به باغ‌ها و مزارع در حاشیه مناطق وارد کرده‌اند، گفت: این افراد(صاحبان باغ‌ها و مزارع) از سال‌های گذشته طلب دارند که مقرر شد هماهنگی لازم برای پرداخت مطالبات مردم پیگیری شود. بر این اساس، تفاهمنامه صندوق ملی محیط زیست با بیمه رازی برای پرداخت خسارات حیات‌وحش به مردم منعقد شده است تا این خسارات در اسرع وقت پرداخت شود.

 

ایرنا

 عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گناباد با توجه به ظرفیت‌های غنی خود به‌عنوان یکی از مناطق دارای اولویت برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مطرح است.

 

ایسنا

 محمدرضا حسینی، مسئول اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از اجرای طرح بیابان‌زدایی در ۱۲۵ هکتار از اراضی بیابانی جنوب دلازیان در شهرستان سمنان خبر داد.

 

ایسنا

 محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از کشف و ضبط ۹۲ قطعه سکه دوره سلوکی-اشکانی با قدمت ۲۴۰۰ ساله در نهاوند خبر داد.

 

ایرنا

 بنا به گفتهداریوش گل علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، سال گذشته یک میلیون و ۴۷۰ خودروی نوشماره وارد حوزه حمل‌ونقل شد و در همان سال فقط ۲۰ هزار و ٨٠٠ خودرو اسقاط و در نیمه اول امسال نیز فقط ۳۵ هزار خودرو اسقاط  شد.

 

ایرنا

  سید سجاد انوشه، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد که سهم آلایندگی خودروها در آلودگی هوا حدود ۶۰ درصد است بنابراین با برقی کردن بخش زیادی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، حجم زیادی از آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی