صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

سیدحسن نصرالله با تأکید بر اینکه حزب‌الله طی سه ماه بیش از ۶۷۰ عملیات انجام داده است، اعلام کرد

فرصتی تاریخی برای اخراج اشغالگران امریکایی از عراق


سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز گذشته حمله تروریستی کرمان را به محضر رهبر انقلاب، ملت ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت و اعلام کرد، مقاومت اسلامی در مدت ۳ ماه بیش از ۶۷۰ عملیات انجام داده و ۴۸ نقطه مرزی را چندین بار هدف حمله قرار داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز به مناسبت هفتمین روز درگذشت حاج محمد یاغی ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی حزب‌الله در حسینیه مقام «سیده خوله» (سلام‌الله علیها) در بعلبک برگزار شد.

تسلیت به ملت ایران
هرچند این مراسم در یادبود ابوسلیم بود اما سیدحسن نصرالله مقدمه سخنرانی خود را به انفجار تروریستی در کرمان اختصاص داد و ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، گفت: «به ملت ایران و خانواده شهدای حمله تروریستی کرمان تسلیت می‌گویم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که خون شهدا هرگز هدر نخواهد رفت.» وی سپس درباره ابوسلیم نیز گفت: «شهید صدر الهام‌بخش نخست ابوسلیم بود. ابوسلیم با سیدعباس موسوی، مؤسس حوزه بعلبک ارتباطات بسیارخوبی داشت و از همان روزها روابط من نیز با ابوسلیم شروع شد. او پس از سال 1982 به عنوان فردی مجاهد و رزمنده مقاومت، به مانند بسیاری دیگر از افراد بدون توجه به مناصب و موقعیت‌های خود به حزب‌الله پیوست. عشق او به امام خمینی و امام خامنه‌ای بی‌نظیر بود اما عشق اصلی او به امام زمان(عج) بود و زیباترین سخنانش درباره ایشان بود.»
 
عملیات طوفانی حزب‌الله
در شمال اراضی اشغالی
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات مقاومت لبنان علیه صهیونیست‌ها در جنوب لبنان اعلام کرد: «از 8 اکتبر تاکنون تا شعاع بیش از 100 کیلومتری با دشمن صهیونیست در جنوب وارد جنگ شده‌ایم. مقاومت اسلامی در مدت 3 ماه بیش از 670 عملیات انجام و 48 نقطه مرزی را چندین بار هدف حمله قرار داده است. مقاومت اسلامی همچنین 494 حمله انجام داده که در خلال آن  50 نقطه مرزی بیش از یک‌بار هدف قرار گرفته‌اند. در این حملات، بسیاری از تجهیزات فنی و مخابراتی در مرزها هدف حمله گرفته شده و به طور کامل منهدم شده‌اند.»
 
فرار صهیونیست‌ها از ترس رویارویی با مقاومت
نصرالله تأکید کرد: «نظامیان اسرائیلی از بیم پیشروی رزمندگان مقاومت از مراکز استقرار خود به سمت مواضع و شهرک‌های صهیونیست‌نشین گریختند، اما دشمن بر خسارات سنگین خود سرپوش می‌گذارد. دشمن نه به تعداد کشته‌ها و نه به تعداد زخمی‌های خود رسماً اعتراف نمی‌کند و سیاست سرپوش گذاشتن و سانسور بخشی از سیاست‌های این رژیم است. زیرا آنچه در جبهه شمالی اتفاق می‌افتد، تحقیر واقعی ارتش دشمن صهیونیست بود. این درحالی است که تنها در 8 بیمارستان در شمال اسرائیل، آمار مجروحان بیش از دوهزار نفر است.» وی درحالی این سخنان را بیان داشت، که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اقرار کرده در این مدت 12 هزار نظامی ارتش این رژیم معلول شده‌اند.
 
امریکا نگران از «گسترش جنگ»
دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود به تشریح تجاوز اخیر امریکا علیه مواضع حشد‌الشعبی در عراق پرداخت و شهادت «طالب‌السعیدی» از فرماندهان حشدالشعبی عراق را که در حملات مستقیم امریکایی‌ها به شهادت رسید، به مردم عراق، گروه‌ها و جناح‌های مختلف مقاومت در عراق، نیروهای الحشد‌الشعبی و جنبش نُجَباء تبریک و تسلیت گفت. او تأکید کرد: «اکنون فرصت بسیار مناسبی پیش‌ روی عراقی‌ها و لبنانی‌ها برای پایان‌دادن به اشغالگری و حضور اشغالگران فراهم شده است. امریکا نمی‌خواهد جنگ را گسترش دهد زیرا هم‌اکنون در جبهه اوکراین مشغول است.»
 
امریکا حامی اصلی داعش است
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود تصریح کرد: «نیروهای امریکایی از گروه تروریستی داعش در سوریه حمایت می‌کنند و افزون‌بر حمایت‌های گوناگون، اعضای آن را نیز از زندان‌ها آزاد می‌کنند. برخی تلاش می‌کنند دستاوردهای محور مقاومت را دست‌کم بگیرند. در این میان کسانی هستند که از ابتدای تجاوز به غزه تاکنون هیچ چیزی نگفته‌اند و موضعی نگرفته‌اند. نظام‌هایی که در قبال تجاوزات اسرائیل سکوت کردند از آنچه یمنی‌ها در دریای سرخ انجام می‌دهند؛ شگفت‌زده شده‌اند. موضع‌گیری‌های شجاعانه انصار‌الله باعث شد بسیاری از طایفه‌ها و گروه‌های یمنی در موضع خود در قبال انصارالله تجدید‌نظر کنند.» سید‌حسن نصرالله همچنین بااشاره به اینکه «حتی برخی کشورهای اروپایی با پیوستن به ائتلافی که ایالات‌متحده امریکا در دریای سرخ تشکیل داده، مخالفت کرده‌اند»، تأکید کرد: «دولت امریکا باید بفهمد که در یمن فقط  با جنبش انصارالله مواجه نیست بلکه با میلیون‌ها نفر از مردم یمن روبه‌رو است که همه متجاوزان به این کشور را شکست داده‌اند. به همین دلیل نیز روز به روز در چشم جهان عرب و اسلام و در چشم دوستان و دشمنانش عزیزتر و عزتمند‌تر می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی