صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خانواده سلطانی‌نژاد با تقدیم ۹ شهید الگوی صبر و‌ استقامت

در مرور اسامی شهدا یک نام خانوادگی تکرار شده است؛ خانواده سلطانی‌نژاد که با به شهادت رسیدن 9 نفر از اعضای خانواده و بستگان به الگوی صبر و استقامت تبدیل شد. از خانواده سلطانی‌نژاد، پسر، دو دختر، عروس خانواده و پنج نوه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
این خانواده برای مراسم سالگرد شهید سلیمانی موکبی را اداره می‌کردند تا از زائران مزار مطهر سردار شهید پذیرایی کنند. در همین راستا، پدر شهید دانش‌آموز مریم سلطانی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که برای حاج قاسم چه پیامی ‌دارد، با بغض در گلو و اشکی جاری بر محاسن این‌گونه پاسخ داد: «هر که را صبح شهادت نیست، شام مرگ هست/ بی‌شهادت، مرگ با خسران چه فرقی می‌کند» و بعد این‌گونه ادامه داد: بچه‌هایم فدای حاج قاسم شدند وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ‌الله أَمواتًا، بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یرزَقونَ (هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند).
در این بین،‌ روز پنجشنبه سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیـــــــــس بنـــــــیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از سوی رئیس‌جمهور با حضور در منزل این شهیدان، با خانواده آنان دیدار کرد. احمد وحیدی، وزیر کشور نیز دیگر مسئول دولتی بود که در منزل این شهدا حضور یافت و با خانواده آنان دیدار کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی