صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

پویش «نذر خون برای کرمان» در تبریز کلید خورد
تبریز- به دنبال حادثه کور تروریستی گلزار شهدای کرمان با پیشنهاد شهردار تبریز پویش «نذر خون برای کرمان» با همکاری سازمان انتقال خون در سطح کشور کلید خورد.
«یعقوب هوشیار»، شهردار تبریز  با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به نیاز فوری به گروه‌های خونی مختلف در کرمان، شهرداری تبریز با هدف تحکیم حس وطن‌دوستی و همدلی بین آحاد مردم اقدام به راه‌اندازی این پویش کرده است.
هوشیار با اظهار امیدواری از اینکه شهروندان دیگر شهرهای کشور نیز ادامه دهنده این پویش مردمی باشند، گفت: مردم ایران همواره در موقعیت‌های مختلف نوعدوستی و وطن‌دوستی خود را ثابت کرده‌اند و این بار نیز استقبال مردمی از راه‌اندازی این پویش نشانگر تداوم این فرهنگ انساندوستانه است.
شهردار تبریز تصریح کرد: از اولین لحظه اطلاع رسانی، مسئولان، مدیران و پرسنل شهرداری تبریز در کنار شهروندان در اجرای این طرح خداپسندانه مشارکت داشته‌اند و امیدواریم این پویش تا بهبودی مجروحان این حادثه تداوم یابد.
    
پاداش به مشترکان کم مصرف گاز در مازندران
ساری- مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: در صورتی که مشترکان گاز از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، بین ۱۰ تا ۳۵ درصد صرفه‌جویی کنند، نه‌تنها هزینه‌ای برای قبض گاز پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.
 قاسم مایلی‌رستمی در جلسه کمیته انرژی و مدیریت سوخت زمستانی استان مازندران با تأکید بر پایداری جریان گاز و صرفه‌جویی در مصرف، اظهار کرد: اگر یک مشترک در مازندران، یک بخاری منزل خود را که همواره روشن است به مدت 4 ساعت در روز خاموش کند، بی‌شک شامل این پاداش می‌شود.
 وی با بیان اینکه قیمت گاز تقریباً یک دهم هزینه واقعی آن محاسبه می‌شود، تصریح کرد: از ادارات و سازمان‌ها نیز انتظار داریم که حتماً هزینه کنند و موتورخانه‌های خود را هوشمند کنند و یک ساعت قبل از تعطیلی دستگاه را خاموش کنند.
 وی اظهار داشت: در میان اداراتی که برای آنان اخطاریه صادر کردیم، متأسفانه ۱۵۰ اداره مصرف بهینه گاز را رعایت نکردند و در نهایت ناچار به قطعی گاز این ادارات به‌ رغم اخطار چندین باره شدیم.
جستجو
آرشیو تاریخی