فرمانده فراجا:

برای امنیت مردم چابکی پلیس را ارتقا می دهیم

 گروه حوادث / فرمانده فراجا از افزایش هزار دستگاه موتورسیکلت به واحد‌های عملیاتی پلیس تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار احمدرضا رادان در حاشیه اجرای طرح «ارتقای ظرفیت عملیاتی فرماندهی انتظامی تهران‌‌بزرگ و افزایش ناوگان تیم‌های واکنش سریع و ضربت پلیس پایتخت» که در ستاد مرکزی پلیس تهران برگزار شد، باحضور در جمع خبرنگاران گفت: همواره در پلیس بر ضرورت استفاده از دانش‌ روز و هوشمندسازی و همچنین بهره‌گیری از امکانات تأکید داریم. امروز شاهد این موضوع در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هستیم و ۱۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت به واحدهای عملیاتی پلیس تهران اضافه شد.
سردار رادان درباره چرایی افزایش تعداد موتورسیکلت‌ها در پایتخت نیز گفت: تلاش پلیس برای مقابله با اراذل و اوباش و موضوعاتی که امنیت مردم را دچار چالش می‌کند، ما را بر آن داشت تا سرعت عمل و چابکی یگان تهران بزرگ را ارتقا دهیم. گاهی ما شاهد آن بودیم که خودرو پلیس به‌دلیل ترافیک نمی‌تواند بموقع به محل جرم برسد. به همین منظور نیاز بود تا توان عملیاتی پلیس با وسیله‌هایی مانند موتورسیکلت که با کمک آن بتوان ترافیک را دور زد، افزایش پیدا کند. این واحدهای موتوری قرار است متناسب با نیاز و مأموریت به پلیس‌های تخصصی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه شوند.
وی همچنین افزود: قانون به موضوع دوربین البسه تأکید کرده و از این‌رو باید اجرا شود. پلیس هم از این موضوع استقبال می‌کند و امیدوار هستیم از سال ۱۴۰۳ بودجه کافی در اختیار پلیس قرار بگیرد تا البسه تمامی مأموران پلیس به دوربین مجهز شوند.
فرمانده فراجا درباره استفاده پلیس از پابند الکترونیک برای سارقان حرفه‌ای گفت: با موافقت ریاست قوه‌قضائیه قرار شد آن دسته از افرادی که در 10 سال گذشته بیش از سه‌بار سابقه سرقت داشته و دستگیر شده‌اند و همچنین افرادی که دارای سه‌بار سابقه محکومیت در این زمینه هستند با دستبند یا پابند الکترونیک کنترل شوند. این طرح در سراسر کشور بویژه در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، فرماندهی انتظامی استان البرز و فرماندهی انتظامی غرب و شرق استان تهران بزودی اجرا خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی