صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

ایران در ایران

پیگیری حقابه هیرمند در اولویت استانداری سیستان و بلوچستان
زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث زیرساختی حوزه آب است، در شمال سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط بارندگی‌ها مشکلاتی وجود دارد، علاوه بر پیگیری موضوع حقابه، چهار طرح دیگر شامل چاه‌های ژرف، طرح اضطراری، انتقال آب از تهلاب و انتقال آب از دریای عمان در دست اقدام است.
کرمی اظهار کرد: آبرسانی به روستاها به‌عنوان جهاد آبرسانی در قالب آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۰ روستا در دستور کار است، بهره‌مندی شهرهای اطراف حوزه سراوان از سد ماشکید و بهره‌مندی حدود ۴۰ روستا از آبگیری سد کهیر از دیگر اقدامات در حوزه آب است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه برق‌رسانی نیز برق‌رسانی به ۶۰۰ مدرسه و روستاهای بالای ۳۰۰ خانوار در دستور کار است، گفت: در حوزه مسکن نیز از ۱۴۲ هزار زمین که باید در مدت چهار سال تحویل می‌دادیم حدود ۱۵۰ هزار زمین تحویل شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

صادرات اصفهان از یک میلیارد دلار فراتر رفت
اصفهان- در 9 ماهه سال‌جاری، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۴ میلیون دلار از طریق گمرکات استان اصفهان صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تغییر محسوسی نداشته است.
رسول کوهستانی پزوه، مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: اقلام صادراتی گمرکات استان ۶۸۶ نوع کالا است که عمده‌ترین آن چدن، آهن و فولاد به ارزش ۴۷۴ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی به ارزش ۲۰۹ میلیون دلار، محصولات آهن و چدن به ارزش ۷۲ میلیون دلار، فرش ماشینی و دستباف به ارزش ۶۹ میلیون دلار و محصولات لبنی به ارزش ۶۵ میلیون دلار است.

تنش شدید آبی در ۱۸ شهر خراسان رضوی
مشهد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۸ شهر خراسان رضوی درگیر بحران شدید آب است؛ این در حالی است که ما در فصل زمستان قرار داشته و میزان مصرف آب به اندازه فصل تابستان نیست.
حسین امامی اظهار داشت: برای رفع این مشکل، شرکت تمام توان خود برای تأمین آب کمی و کیفی سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در قالب یک میلیون و 544 هزار مشترک را به کار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی