فوتبال ایران

نامه‌نگاری دوباره فدراسیون با رم
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی 27 بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال دعوت کرده که هنوز تکلیف حضور سردار آزمون مشخص نشده است. آزمون با توجه به تعهدی که به باشگاه رم داده ظاهراً می‌تواند پس از اولین دیدار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین به تیم ملی ملحق شود اما کادر فنی تیم ملی خواستار حضور او در اردوی ایران پیش از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا شده است. در این شرایط، فدراسیون فوتبال در نامه‌ای رسمی به باشگاه رم، خواستار حضور آزمون در تیم ملی شده بود و در نامه‌نگاری جدید به این باشگاه اعلام کرد طبق قوانین فیفا، آزمون باید در اردوی تیم ملی فوتبال حضور داشته باشد. تیم ملی ایران امروز برای برگزاری اردو و دیدار تدارکاتی با بورکینافاسو راهی جزیره کیش می‌شود.


نشست کادر فنی تیم ملی با جلالی
در آستانه آغاز اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان نشست هم‌اندیشی اعضای کادر فنی این تیم با مجید جلالی مدیر فنی فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این جلسه که با حضور امیر قلعه‌نویی و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی برگزار شد، مهمترین نکات آماری جام‌های جهانی 2022 و 2018 و جام ملت‌های آسیا 2019 مورد بررسی قرار گرفت و مقایسه‌ای بین آمار‌های جسمانی و فنی تیم ملی فوتبال ایران با استاندارد‌های روز فیفا و AFC انجام شد.


پیکان به مشهد نمی رود
باشگاه پیکان با انتشار بیانیه ای به شایعه انتقالش به شهر مشهد واکنش نشان داد و نوشت:« یکشنبه 10 دی شایعه عجیبی در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور مبنی بر توافقات صورت گرفته جهت انتقال تیم فوتبال پیکان به شهر مقدس مشهد در فصل آینده، منتشر شد. در این خصوص، ضمن رد چنین شایعاتی به اطلاع می‌رساند: موسسه فرهنگی ورزشی پیکان متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو است و تصمیمات توسط هیات مدیره این گروه صنعتی اتخاذ می‌گردد. بر این اساس، انتشار این خبر عاری از صحت بوده و تکذیب می‌شود.


گل‌محمدی استعفا داد
یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک - یک تیمش مقابل مس رفسنجان، در نشست خبری اعلام کرد که از سمت خود استعفا کرده است. او گفت: «ما از شروع فصل مشکلات زیادی داشتیم. وضع قوانین جدید خیلی به این شرایط دامن زد. متأسفانه ما از این موضوع ضربه خوردیم. مصدومانی در لیگ داشتیم. امیری، ترابی، عالیشاه، پورعلی‌گنجی و... مصدوم بودند. تدارک خوبی از نظر تمرینات نداشتیم. اردوی خوبی نداشتیم. نیم‌فصل سختی داشتیم. هیچ نیم‌فصلی را به یاد ندارم این‌طور گذشته باشد. نتوانستیم آن‌طور که باید، آماده مسابقات باشیم. در نقل‌و‌انتقالات آن‌طور که باید یار نگرفتیم و ضعیف عمل کردیم. جنگ‌های رسانه‌ای را باختیم. جنگ‌های بیرون زمین را از دست دادیم. تیم بزرگی مثل پرسپولیس باید تدارکات بهتر و آدم‌های قوی‌تری کنارش باشد تا رقابت کند. در کل فکر می‌کنم نیم‌فصل سختی داشتیم. 30 امتیاز با این مشکلات گرفتیم که کار بزرگی بود. از بازیکنانم قدردانی می‌کنم. هرچه در توان داشتند، گذاشتند. با این شرایط من شخصاً نمی‌توانم ادامه دهم. سه ماه قبل با پرسپولیس فسخ کردم اما باشگاه حرکتی که باعث دلگرمی باشد را انجام نداد. از اینجا از همه پرسپولیسی‌ها که من در این 4 سال در کنار آنها بودم، تشکر می‌کنم. همه شما را به خدای بزرگ می‌سپارم و برای فرد جدیدی که به این تیم می‌آید، آرزوی موفقیت دارم.»

جستجو
آرشیو تاریخی