حوادث جهان

زمین لرزه شدید در ژاپن و هشدار سونامی
همزمان با وقوع زلزله ۷.۶ ریشتری در سواحل ژاپن سازمان هواشناسی کره جنوبی نسبت به احتمال بروز سونامی‌در بخش‌هایی از دریای شرقی و زلزله‌های دیگری در روزهای پیش رو هشدار دادند.
 به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این زمین‌لرزه حوالی ساعت ۱۶:۱۰ بعدازظهر دوشنبه به وقت ژاپن رخ داد و منطقه وسیعی از سواحل دریای ژاپن و ساختمان‌های مرکز توکیو را لرزاند. بیشترین شدت این زمین‌لرزه در شبه‌جزیره نوتو در ایشیکاوا ثبت شد.
 در پی این زمین لرزه، آژانس هواشناسی ژاپن هشدار وقوع سونامی‌شدید را برای استان ایشیکاوا و هشدارهای سطح پایین‌تری را برای بقیه سواحل شمال غربی جزیره هونشو صادر کرد.
 رسانه‌های ژاپنی اعلام کرده‌اند که ارتفاع تندآب‌ها ممکن است به ۵ متر نیز برسد، اما تاکنون هیچ گزارشی از خسارات منتشر نشده است. فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد: از ساکنین محلی می‌خواهیم که به سرعت پس از این زلزله مناطق را تخلیه کنند.
 درحالیکه شایعاتی در مورد آسیب به نیروگاه‌های هسته‌ای از جمله نیروگاه شیگا واقع در منطقه زلزله‌زده، منتشر شده یوشیماسا‌هایاشی، دبیر ارشد کابینه ژاپن تأکید کرد که پس از زلزله هیچ مورد غیرعادی در مورد هیچ کدام از نیروگاه‌های هسته‌ای گزارش نشده است.
 
خودکشی پلیس نیویورک
 بعد از قتل 4 عضو خانواده اش

گروهبان اداره پلیس نیویورک همسر و پسران خود را قبل از اینکه خودکشی کند، به ضرب گلوله کشت.
به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز»، مقامات پلیس امریکا اعلام کردند که واتسون مورگان ۴۹ ساله که گروهبان اداره پلیس «برانکسویل» در نیویورک است، همسرش اورنلا مورگان ۴۳ ساله و ۲ پسر ۱۰ و ۱۲ ساله خود را قبل از اینکه خودکشی کند، به ضرب گلوله به قتل رسانده است.
بر اساس این گزارش، پس از اینکه واتسون مورگان برای شیفت عصر خود در اداره پلیس برانکسویل حاضر نشد، پلیس جسد آنها را در خانه‌شان در شهر «نیو سیتی» در حومه نیویورک کشف کرد.
اداره پلیس «کلارکتاون» اعلام کرد: «در این مرحله از تحقیقات، به نظر می‌رسد که واتسون همسر و ۲ فرزندش را قبل از اینکه خودکشی کند، کشته است.»پلیس گفت که هر چهار نفر به ضرب گلوله زخمی‌شده بودند و یک قبضه اسلحه کمری نیز در محل حادثه کشف شده است.سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در امریکا با سلاح‌های گرم و سرد جان خود را از دست دادند.این آمار حاکی است که در امریکا روزانه تقریباً ۱۱۸ نفر به دلیل خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند.
 
قتل دونده اوگاندایی در شب سال نو

دونده المپیکی اوگاندایی با ضربات چاقو در کنیا به قتل رسید.
به گزارش یورونیوز، جسد بنجامین کیپلاگات، دونده اوگاندایی که سابقه سه‌بار حضور در المپیک را در کارنامه داشت، شامگاه یکشنبه پیدا شد. جسد این ورزشکار ۳۴ ساله که موفق شده بود در المپیک ۲۰۱۲ لندن در ماده ۳هزار متر امدادی به نیمه‌نهایی برسد، در شرایطی پیدا شد که به گفته رسانه‌های محلی با ضربات چاقو به قتل رسیده است. بر اساس گزارش‌ها، روی جسد او جراحاتی در ناحیه قفسه سینه و گردن دیده می‌شود. کیپلاگات برای حضور در یک دوره آموزشی ویژه برای ورزشکاران، راهی کنیا شده بود. پلیس این کشور اعلام کرده است تحقیقات در مورد مرگ او را آغاز کرده است.

7 کشته در تیراندازی خیابانی برزیل
 رسانه‌های محلی برزیل گزارش دادند که حداقل ۷ نفر در تیراندازی روز یکشنبه بین پلیس و اعضای مظنون یک باند جنایتکار در جنوب برزیل کشته شدند.
 به گزارش شینهوا، پلیس نظامی‌برزیل گزارش داد که این درگیری در منطقه پارولین در کوریتیبا، مرکز ایالت پارانای جنوبی، پس از ۵۰ تیراندازی در خیابان‌ها رخ داد. به محض ورود، پلیس با شلیک بی‌وقفه مواجه شد که منجر به تیراندازی شدید بین طرفین شد. پلیس گفت که در محل ۱۰ سلاح، دو جلیقه ضد گلوله، فشنگ‌های AK-۴۷ و تجهیزاتی برای تبدیل تپانچه‌ها به سلاح گرم دوربرد پیدا کرده است. بر اساس این گزارش، تیراندازی‌های اولیه به دلیل مبارزه باندهای رقیب برای کنترل فروش محلی مواد مخدر بوده است.
 
بازداشت قهرمان سابق دوچرخه سواری

قهرمان سابق دوچرخه سواری جهان پس از مرگ همسرش در تصادف رانندگی دستگیر شد.
 بنا بر گزارش‌ها، روهان دنیس پس از کشته شدن همسر 32 ساله‌اش ملیسا‌هاسکینز، که او نیز قهرمان دوچرخه سواری سابق جهان بود، در آدلاید استرالیا دستگیر و متهم به وقوع مرگ با رانندگی خطرناک شده است. رسانه‌های استرالیایی می‌گویند دنیس به دلیل رانندگی خطرناک، به خطر انداختن زندگی و رانندگی بدون مراقبت‌های لازم متهم شده است. گزارش‌ها می‌گویند که او برای حضور در دادگاه آدلاید در ماه مارس وثیقه گذاشته است. این رکابزن سال گذشته از دوچرخه سواری بازنشسته شد. او و‌هاسکینز در سال 2018 ازدواج کرده بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی