صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از روز گذشته با مراجعه به سایت پنجره خدمات هوشمند محقق شد

هدیه اینترنتی دولت به شهروندان

هدیه دولت برای ارائه اینترنت رایگان محقق شد. طی روزهای اخیر پیامکی برای شهروندان ارسال شده که براساس آن شهروندان می‌توانند با مراجعه به پنجره خدمات دولت هوشمند به آدرس  
my.gov.ir از اینترنت رایگان اهدایی دولت بهره‌مند شوند. ثبت‌نام اینترنت رایگان برای مردم درحالی به عنوان هدیه دولت فعال شده است که هدف اولیه تأمین این امکان برای دهک‌های کم‌درآمد بود.
با این حال در شرایطی که بخش خصوصی و اپراتورهای شبکه تلفن‌ همراه خواستار تطبیق تعرفه‌های اینترنت با هزینه‌های جاری‌شان بودند اهدای این بسته اینترنتی رایگان به همه شهروندان حکایت از رویکرد حمایتی دولت نسبت به تأمین حداقل‌های موردنیاز عموم جامعه داشت.
روزهای پایانی هفته گذشته بود که اخباری مبنی افزایش تعرفه‌های اینترنت و افزایش قیمت بسته‌های ارائه شده از سوی اپراتورهای شبکه تلفن همراه در پی ارسال نامه درخواست آنها  برای اخذ مجوز این افزایش منتشر شد. اخباری که با  انواع شایعه نیز همراه شد؛ در حالکیه این افزایش قیمت برخلاف موافقت انجام شده با سقف 30 درصد افزایش در حدود دوبرابر بوده است.
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات دراین‌باره توضیح داد: تعرفه‌های اینترنت از سال ۹۶ تاکنون دست نخورده بود، شبکه را بخش خصوصی و اپراتورها توسعه می‌دهند، ما سمت مردم هستیم و از اپراتورها می‌خواهیم که کیفیت را افزایش دهند اما اپراتورها اعلام می‌کنند که دخل و خرج‌شان با یکدیگر همخوانی ندارد. او با بیان اینکه اگر چه این صنعت برای سرمایه گذارانش باید سودآور باشد اما افزایش سود اپراتورها برای ما موضوعیت ندارد، گفت: بخش خصوصی برای سرپا نگه داشتن شبکه‌ که روز به روز زندگی مردم به آن وابسته‌تر می‌شود، نیاز به منابع و سرمایه‌گذاری دارد.
در ادامه این توضیحات هم پس از برگزاری جلسه‌ای در شورای رقابت تأکید شد که اپراتورها با موافقت وزارت ارتباطات و سایر نهادهای مسئول می‌توانند قیمت بسته‌های اینترنت همراه را تنها تا 34 درصد افزایش ‌دهند و شورای رقابت بر این افزایش قیمت نظارت می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی