صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

دستگیری سارق باتری خودرو زائران در قم
یک سارق که با پرسه‌زنی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) باتری خودرو زائران را سرقت می‌کرد، از سوی پلیس قم دستگیر شد.
مهدی حسن‌زاده معاون دادستان قم در تشریح این پرونده گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد باتری خودروها و ثبت ۴۳ شکایت از سوی شهروندان و زائران پرونده‌ای در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای قم تشکیل شد و با بررسی مستندات موجود و انجام تحقیقات فنی، کارآگاهان پلیس آگاهی سارق ۵۰ ساله را در حالی دستگیر کردند که با پراید خود در خیابان‌های اطراف حرم مطهر گشت می‌زد و اقدام به سرقت باتری خودروها می‌کرد. بدین ترتیب متهم با قرار بازداشت روانه زندان شد. ارزش اموال به سرقت رفته و خسارات وارده بر خودروی ۴۳ شاکی این پرونده حدود ۱۴۰ میلیون تومان ارزیابی شد.
این مقام قضایی گفت: از آنجایی که زائران فرصت و امکان کمتری برای طرح و پیگیری شکایت دارند، خیابان‌های اطراف حرم مانند صفاییه و پل آهنچی و خودروهایی با پلاک خارج از استان بیشتر طعمه این سارق قرار می‌گرفت. متهم باتری‌های مسروقه را به کمتر از یک‌سوم قیمت به یک باتری‌ساز می‌فروخت که مالخر این باتری‌ها نیز در این پرونده به جرم خرید مال مسروقه بازداشت و تفهیم اتهام شد.
این مقام قضایی با تأکید بر برخورد قاطع با سارقان گفت: زندانیان سارق از هیچ‌گونه تخفیفات و تسهیلات قانونی بهره‌مند نخواهند بود.
 
کلاهبرداری پسر 16 ساله از کاربران
پسر 16 ساله با نوشتن برنامه و طراحی اپلیکیشن و ارسال آن برای دیگر کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: کم‌سن‌ترین کلاهبردار اینترنتی در چهارمحال و بختیاری نوجوان ۱۶ ساله‌ای است که از طریق فیشینگ حساب کاربران را خالی کرده‌ است. این نوجوان فیشینگ‌کار با نوشتن برنامه و طراحی اپلیکیشن و ارسال آن برای دیگر کاربران اقدام به کلاهبرداری کرده است. در این روش کلاهبرداران با ساخت صفحات جعلی مشابه درگاه اصلی بانک‌ها یا در قالب خرید اینترنتی دست به سرقت می‌زنند.
وی عنوان کرد: این دسته از مجرمان برای اینکه کاربر به موضوع مشکوک نشود با قرار دادن پیغامی همچون سیستم بانک قطع است! اعتماد فرد را جلب می‌کنند و گاهی نیز بعد از ثبت مشخصات، فرد را وارد سایت اصلی بانک می‌کنند.

جعل اسناد و مدارک در پوشش دندانپزشک
دندانپزشک قلابی که با اجاره یک خانه اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرد، در شهر کاخک گناباد به دام افتاد.
سرهنگ علی رجبی فرمانده انتظامی گناباد گفت: با تلاش مأموران فرماندهی انتظامی بخش کاخک، طی رصد دقیق اطلاعاتی، جاعل بزرگ و حرفه‌ای اسناد ملی و دندانپزشک قلابی اهل کرج در یکی از منازل استیجاری شهر کاخک دستگیر شد. این جاعل حرفه‌ای با اجاره یک واحد مسکونی در کاخک با همدستی همسرش به ایجاد یونیت دندانپزشکی فاقد تخصص و مجوز پرداخته و در کنار آن با استفاده از پیج اینستاگرام و اغفال مخاطبان، اقدام به جعل اسناد ملی می‌کرد.
سرهنگ رجبی تصریح کرد: در بازرسی از منزل وی هزار برگ سند جعلی و تعداد زیادی مهر از مراجع مختلف اداری ازجمله شرکت‌ها، سردفتر اسناد رسمی و ثبت اسناد شهرهای مختلف کشور با مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از نوع شیشه، کشف و ضبط و دو متهم پس از دستگیری برای سیر مراحل قضایی روانه زندان شدند.
فرماندهی انتظامی شهرستان گناباد از شهروندان خواست تا از اجاره منازل خود به افراد ناشناس و مشکوک خودداری کنند چرا که این‌گونه محیط‌ها نقطه امنی برای افراد شیاد و سارق شده که امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند.
 
کشف نقره و دارو از چمدان مسافر در گمرک بازرگان
مسافری که پنج کیلو و ۸۰۰ گرم نقره قاچاق به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال همراه داشت در گمرک بازرگان دستگیر شد.
سرهنگ بابک فرشباف رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان آذربایجان غربی از قاچاق نقره و دارو مطلع شده و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی قرار دادند. با تلاش مأموران گمنام پلیس امنیت اقتصادی متهم شناسایی شده و وسایل همراه او مورد بازدید قرار گرفت که علاوه بر پنج کیلو و ۸۰۰ گرم نقره، پنج هزار و ۲۰۰ قلم انواع دارو به صورت قاچاق کشف و ضبط شد.
سرهنگ فرشباف اظهار کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
پلیس قلابی دستگیر شد
مرد شرور که تحت پوشش مأمور پلیس و مجهز به بیسیم از رانندگان خودروها سرقت می‌کرد، بازداشت شد.
سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: با تماس شهروندان شهرستان پردیس با مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر گزارش سرقت‌ها موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و همراه با مأموران کلانتری ۱۲ بومهن و پس از هماهنگی قضایی، متهم بلافاصله شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ادامه داد: این سارق با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس، موبایل و هر آنچه که رانندگان به همراه داشتند، سرقت می‌کرد. متهم به۳ فقره سرقت تلفن همراه تحت پوشش مأمور اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
 
محموله یک و نیم تنی مواد مخدر لو رفت
چهار قاچاقچی که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر به مرکز کشور را داشتند، در عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مواد مخدر سیستان و بلوچستان و شهرستان‌ها پس از چند شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی از فعالیت باندهای مسلح و سازمان‌یافته قاچاق مواد افیونی در شهرستان‌های سراوان، نیکشهر، ایرانشهر، زابل و هیرمند که قصد انتقال محموله مواد مخدر به مرکز کشور را داشتند، باخبر شده و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی انهدام این باندها در دستورکار قرار گرفت.
 مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی محل حضور قاچاقچیان، اعضای این باند را که با چهار دستگاه خودرو در حال جابه‌جایی محموله سنگین مواد مخدر بودند، شناسایی کردند اما سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند قصد فرار از محل را داشتند ولی عرصه را برخود تنگ دیده و قبل از هرگونه واکنشی چهار قاچاقچی مواد مخدر در محل دستگیر شدند و چهار خودرو متهمان نیز توقیف شد.
وی خاطر نشان کرد: از قاچاقچیان، حدود یک و نیم تن انواع مواد افیونی شامل تریاک، هروئین، حشیش و شیشه کشف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی