صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دور زدن دوباره کنگره برای کمک به بی بی!

گروه جهان/ کاخ سفید برای دومین بار برای پر کردن زرادخانه صهیونیست‌ها در اوج کشتار غیرنظامیان فلسطینی و انتقادات جهانی علیه این رژیم، منتظر تأیید کنگره نشد و بار دیگر با استفاده از بند تصمیمات اضطراری وزارت خارجه، محموله تسلیحاتی به ارزش 147.5 میلیون دلار به تل آویو فروخت.
به گزارش گاردین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا با تأیید خبر تصمیم کاخ سفید، این محموله را شامل چاشنی و فتیله مواد منفجره و شارژر برای استفاده در گلوله‌های 155 میلیمتری عنوان کرد. وزارت خارجه امریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به فوریت اسرائیل به تأمین تجهیزات دفاعی، وزیر خارجه به کنگره اطلاع داد که با بهره‌گیری از اختیارات خود بسته اضطراری را فعال کرده و انتقال این محموله تسلیحاتی را تأیید کرده است. امریکا مسئول تأمین امنیت اسرائیل است و اطمینان از آمادگی دفاعی تل آویو برای مقابله با هر گونه تهدیدی، برای منافع ملی واشنگتن بسیار حیاتی است.»
بلینکن 9 دسامبر نیز با چراغ سبز کاخ سفید یک بار دیگر کنگره را برای تأیید فروش محموله تسلیحاتی شامل 14 هزار گلوله تانک به رژیم صهیونیستی دور زده و رأی آنها را نادیده گرفته بود. این اقدامات در حالی انجام شده که همچنان بسته حمایتی درخواستی بایدن به ارزش 106 میلیارد دلار برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و امنیت ملی امریکا در فهرست تأیید کنگره قرار دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی