حوادث جهان

6 کشته در حمله به یک میهمانی شبانه در مکزیک

مقامات محلی مکزیک اعلام کردند که در حمله یک گروه مسلح به یک میهمانی در ایالت سونورا در شمال‌غربی مکزیک، حداقل شش نفر کشته و ۲۶ نفر زخمی شدند.
به گزارش شین‌هوا، گوستاوو سالاس، رئیس دادستانی کل سونورا، اعلام کرد: این حمله در یک میهمانی در خیابان سیوداد اوبرگون در شهرداری کاجمه رخ داد. اگرچه تاکنون دستگیری صورت نگرفته است اما مقامات نظامی و پلیس کشور گروه مهاجمان را شناسایی کرده‌اند.
سالاس با استناد به تحقیقات مقدماتی گفت: این یک ضربه مستقیم علیه رهبر یک گروه جنایتکار بود که پنج حکم بازداشت برای قتل، زن‌کشی، محرومیت غیرقانونی از آزادی و انجمن جنایتکارانه داشت.
براساس این گزارش، در این حمله که صبح زود در منطقه شهرداری «کاجمه» رخ داد یک فرد ناشناس به همراه پنج نفر دیگر کشته و ۲۶ نفر دیگر زخمی شدند.
 به گزارش شبکه ان دی تی وی، شواهد حاکی است که این میهمانی یک جشن تولد بوده است. همچنین دو نفر از کشته‌ها زیر ۱۸ سال و پنج نفر از مجروحان هم کودک بودند.
 مدیر بیمارستان بینستار مکزیک گفت: از ۲۶ نفر مجروح و تحت درمان، وضعیت چهار نفر وخیم، ۹ نفر در بیمارستان بستری و ۱۳ نفر ترخیص شده‌اند.

نخستین تصادف خودرو تسلا

یک دستگاه تسلا سایبرتراک با سه سرنشین در اولین تصادف گزارش‌شده این خودرو در کالیفرنیا دچار حادثه شد.
نخستین تصادف وانت برقی تسلا سایبرتراک، صدماتی را نشان می‌دهد که نگرانی‌های ایمنی را در طراحی غیرمتعارف آن و عملکرد آن در تصادفات برانگیخته است.
 تصادف سایبرتراک با یک دستگاه تویوتا کرولا مدل ۲۰۰۹ که یک جوان ۱۷‌ساله راننده آن بود، رخ داد. خوشبختانه راننده سایبرتراک در این حادثه دچار آسیب جدی نشد.
 گشت بزرگراه کالیفرنیا تحقیقات اولیه را انجام داد و گزارش کرد که تویوتا کرولا در حال حرکت به سمت جنوب مسیر بوده که به دلایل نامعلومی به سمت راست پیچیده و پس از برخورد با یک خاکریز، دوباره وارد جاده شده و با سایبرتراک در جهت مخالف مسیر برخورد کرده است.
 با وجود نگرانی‌ها در مورد ایمنی سایبرتراک، تصاویر به اشتراک ‌گذاشته ‌شده، این خودرو خاص تسلا را نسبتاً سالم نشان می‌دهد، در حالی که تویوتا کرولا آسیب قابل‌توجهی در قسمت جلویی متحمل شده است.
 در گزارش پلیس آمده است: تویوتا پس از ورود دوباره به جاده، به مسیر شمال رفته و با یک تسلا سایبرتراک برخورد کرده است. راننده تسلا جراحت جزئی برداشته و از انتقال با آمبولانس خودداری کرده است. هیچ آسیب دیگری گزارش نشده است.
 نکته مهم در گزارش پلیس این است که گفته شده به نظر نمی‌رسد تسلا سایبرتراک در حالت خودران بوده باشد، هر چند که تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد.
 
  آتش‌سوزی مرگبار در زندان اروگوئه

با آتش‌سوزی در زندان کومکار اروگوئه که توسط زندانیان در یکی از سلول‌ها رخ داد حداقل ۲ زندانی کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، وزارت کشور اروگوئه روز شنبه اعلام کرد: این آتش‌سوزی زمانی رخ داد که زندانیان مایع قابل‌اشتعال را از پنجره یک سلول پرتاب کردند.
لوئیس مندوزا، مدیر مؤسسه ملی توانبخشی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این یک حادثه خاص است و شورش نیست.
مندوزا تأیید کرد که اجساد افراد جان‌باخته در سلولی که هشت زندانی را در خود جای داده بود، پیدا شد، در حالی مجروحان در بیمارستان بستری شدند که چهار نفر از آنها دچار سوختگی شدید شده بودند.

برخورد امواج غول‌پیکر با سواحل کالیفرنیا

وقوع مجموعه‌ای از طوفان‌های قدرتمند در اقیانوس آرام، امواج بلندی را به سمت خط ساحلی کالیفرنیا کشانده و باعث جاری‌شدن سیل و خطر جدی برای مردم و سازه‌ها در امتداد این منطقه ساحلی شده است.
 به گزارش سی‌ان‌ان، این امواج غول‌پیکر با ارتفاع زیاد با برخی از ساختمان‌ها و سازه‌های ساحلی برخورد و چندین نفر را زخمی کرده است.
 آسیب‌ها به حدی بوده که برخی ساکنان نیاز به امدادرسانی پیدا کردند. همچنین موجی بزرگ و خطرناک به چندین خیابان ساحلی کالیفرنیا راه پیدا کرده است.
 مقامات همچنین برای موج‌سواران هشدار صادر و مردم را از موج‌سواری و قایق‌سواری تا آرام‌گرفتن آب‌های منطقه منع کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی