صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

آموزش

وزیر علوم:۵ درصد کل اعتبار هر دانشگاه مختص امور فرهنگی خواهد بود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از برنامه جدی این وزارتخانه برای حمایت از فعالیت‌های دانشجویی بویژه انجمن‌های علمی خبر داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف شده است، معادل ۵ درصد کل اعتبار هر دانشگاه را برای امور فرهنگی اختصاص دهد.
به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در افزود:   خوشبختانه امروز انجمن‌های علمی با تکیه بر بحث فناوری، پیگیر تبدیل دانش به ارزش و ثروت هم هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین خواسته و مطالبه انجمن‌های علمی دانشجویان، فراهم کردن شرایط فعالیت اعم از بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بود تا بر این اساس انجمن‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را گسترش دهند و راحت‌تر کارهای خود را پیگیری کنند.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درخصوص دروغ‌ پراکنی رسانه‌های معاند
تنبیه بدنی به هر نحوی، خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است
به دنبال انتشار مطالبی کذب، محتوایی نادرست و تحریف شده در فضای مجازی در خصوص تنبیه بدنی دانش‌آموزان، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: برخی از رسانه‌های معاند خارج از کشور در ادامه تلاش‌های ناموفق خود و در راستای جنگ شناختی و برای تصویرسازی منفی از معلمان فداکار و پرتلاش و ایجاد نگرانی برای والدین گرامی، اقدام به انتشار فیلم‌هایی از تنبیه دانش‌آموزان در مدارس کشورهای دیگر و انتساب آن به مدارس ایران کرده‌اند. در این راستا برخی حساب‌های کاربری وابسته به جریان نفاق و معاندین در رسانه‌های اجتماعی همزمان با انتشار گسترده فیلم تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در کشور هند به عنوان مدارس ایران عزیز و بازنشر برخی فیلم‌های تنبیه بدنی مربوط به سال‌های گذشته کرده‌اند.در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است: تنبیه بدنی به هر نحوی، خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است و موارد بسیار اندک تنبیه بدنی طی سال تحصیلی جاری، در کمتر از ۲۴ ساعت بررسی و افراد خاطی به هیأت رسیدگی به تخلفات معرفی شده و لغو ابلاغ شده‌اند.دشمنان دانش و فرهنگ ایران عزیز باید بدانند عموم مردم نسبت به این اقدامات دشمنان که برای تخریب وجهه معلمین عزیز کشور صورت می‌پذیرد، هوشیاری دارند و علی‌رغم این تلاش‌های مذبوحانه، معلمان ارجمند جایگاه والایی نزد آحاد جامعه دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی