خبر پلاس 2

یک نهاد حقوق بشری، جنایات تل آویو را مستند کرد

هیأت مستقل حقوق بشر فلسطین اعلام کرد، نظامیان رژیم صهیونیستی، غیرنظامیان فلسطینی را حتی پس از بالابردن پرچم سفید اعدام می‌کنند. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه العربی، این نهاد حقوق بشری فلسطینی در بیانیه‌ای افزود: تجاوز و حمله نظامیان صهیونیست به مراکز اسکان آوارگان و غارت اموال و وسایل آنها ادامه دارد. در این بیانیه آمده است: اشغالگران، بازداشت شدگان را برهنه کرده و با آنها بدرفتاری می‌کنند و در وضعیت اهانت آمیزی از آنها فیلم و عکس می‌گیرند.
موارد مختلفی از ربوده و ناپدید شدن اجباری فلسطینی‌ها پس از بازداشت توسط نظامیان رژیم صهیونیستی ثبت شده است. هیأت مستقل حقوق بشر فلسطین اضافه کرد: تاکنون ۳۱۰ نفر از کادر پزشکی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ۲۸ بیمارستان از مجموع ۳۶ بیمارستان نوار غزه از چرخه خدمات‌رسانی خارج شده است. اشغالگران، مدیر بیمارستان «کمال عدوان» را با شکنجه مجبور به صحبت کرده‌اند و ما از شورای حقوق بشر می‌خواهیم با اقدامات فوری، جنایت‌های رژیم صهیونیستی از جمله قتل‌عام و کوچاندن اجباری ساکنان غزه را متوقف کند.
این بیانیه ادامه داد:‌ کشتار مردم و تخریب زیرساخت‌های غزه توسط نیروهای اشغالگر ادامه دارد و ما جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را مستندسازی می‌کنیم و همه این اطلاعات را به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه خواهیم کرد. هیأت مستقل حقوق بشر فلسطین نسبت به ورود بحران غزه به مرحله قحطی و گرسنگی غیرقابل کنترل هشدار داد. این نهاد فلسطینی خواستار سفر کمیته دائمی تحقیقات بین‌المللی به غزه برای تحقیق درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی شد و افزود: دادستان دیوان کیفری بین‌المللی نسبت به اجرای عدالت وقت‌کشی می‌کند و ما از وی می‌خواهیم برای جنایتکاران، حکم بازداشت صادر کند.
جستجو
آرشیو تاریخی