از گوشه و کنار ایران

شهادت رئیس پلیس امنیت فیروزآباد
رئیس پلیس امنیت عمومی فیروزآباد که سه ماه قبل در جریان درگیری با شرور مسلح مجروح شده بود، درگذشت.
سرهنگ احسان بخشنده رئیس پلیس امنیت عمومی فیروزآباد، شهریور امسال در عملیات دستگیری شرور مسلح مجروح و در بیمارستان بستری شد اما شامگاه دوشنبه 4 دی پس از 3 ماه تحمل درد و رنج به شهادت رسید.گفتنی است روز 26 شهریور امسال مشخص شد یک شرور مسلح در فضای مجازی اقدام به اوباش‌گری و قدرتنمایی با سلاح جنگی کلاش کرده و کامیون‌داران را تهدید کرده در صورتی که اعتصاب نکنند، آنها را به قتل خواهد رساند. بنابراین مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد به سراکیپی شهید احسان بخشنده به همراه ۲ نفر از کارکنان ضمن هماهنگی قضایی به محل اختفای متهم واقع در روستای دهبرم در محور فیروزآباد-عسلویه اعزام شدند اما متهم با اطلاع از حضور پلیس در تاریکی شب در انتهای کوچه پنهان شد و با سلاح کمری به سمت مأموران تیراندازی کرد که منجر به مجروح شدن سرهنگ بخشنده شد.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، پیکر مطهر این شهید والامقام ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ششم دی ماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تشییع و برای خاکسپاری به روستای حسین‌آباد از توابع بخش سیاخ دارنگون شیراز انتقال داده می‌شود.
 
کشف 8 هزار قطعه زبان حیوان در خودرو

مأموران پلیس میناب یک محموله بزرگ زبان حیوان را در یک خودرو یخچالدار کشف کردند.
حبیب مسیحی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: شامگاه دوشنبه مأموران نیروی انتظامی یک محموله بزرگ زبان حیوانات وحشی که به نظر می‌رسید زبان گراز باشد، در شهرستان میناب کشف کردند. این محموله که زیر یک بار ماهی در خودرو یخچالدار جاسازی شده بود، از مسیر چابهار به سمت استان فارس بارگیری شده و در حرکت بود. شمار این محموله بیش از ۸ هزار عدد است البته کارشناسان در حال بررسی دقیق موضوع هستند و ممکن است این شمار زیاد زبان حیوان متعلق به گاو یا گوساله باشد.مسیحی اضافه کرد: با توجه به مبدأ این محموله که از چابهار بوده ممکن است محل بارگیری آن پاکستان یا دیگر کشورهای همسایه باشد.
 
مرگ خاموش خانواده 4 نفری در «کشانک»
اجساد پدر، مادر و دو فرزندشان که بر اثر گازگرفتگی جان باخته بودند، پس از 3 روز در خانه‌شان واقع در روستای «کشانک» سملقان کشف شد.
دکتر تقی دولت‌آبادی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: عصر دوشنبه در پی تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵، مبنی بر گاز گرفتگی چهار نفر از اعضای یک خانواده در یک منزل مسکونی، بلافاصله نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند. با حضور امدادگران در محل مشخص شد پدری ۴۵ ساله، مادری ۳۶ ساله و دو فرزند دختر و پسر خانواده بر اثر گازگرفتگی جان باخته‌اند و از مرگ آنها 3 روز گذشته است.
 
راننده بدحال با اتوبوس وارد میدان شد
بدحالی ناشی از افت قندخون راننده اتوبوس پشت فرمان باعث شد وی وارد میدان بزرگ شهر خوی شود و با خودروهای دیگر تصادف کند.
غلامحسین رمضان‌زاده رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری خوی گفت: حوالی ساعت شش و بیست و پنج دقیقه عصر چهارم دی‌ راننده اتوبوس خط واحد بعد از تخلیه کامل مسافران در ایستگاه خیابان طالقانی ناگهان دچار افت شدید قند خون شد و در حالی که بدحال بود بی‌اختیار پایش روی پدال گاز اتوبوس فشرده شد. در همین موقع اتوبوس وارد میدان مرکزی خوی شد و پس از پرش از موانع وارد خیابان شد و با چند خودرو دیگر برخورد کرد.
رمضان‌زاده ادامه داد: این حادثه تلفات جانی نداشته است و فقط چند خودرو خسارت جزئی دیدند. راننده اتوبوس بلافاصله در محل حادثه توسط اورژانس تحت مداوا قرار گرفت و بعد از آن به بیمارستان منتقل شده و بعد از یک ساعت با درمان کامل از بیمارستان مرخص شد.
 
دستگیری زندانی فراری بعد از 10 سال
زندانی که پس از دریافت مرخصی از زندان، فراری شده بود، پس از۱۰ سال زندگی مخفیانه در مخفیگاهش دستگیر شد.
سرهنگ جواد افشاری فرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت: این مرد 40 ساله که به اتهام ارتکاب جرمی مرتبط با مواد مخدر در حال سپری کردن دوران حبس خود بود، با گرفتن مرخصی از زندان بیرون آمد اما دیگر برنگشت و ۱۰ سال زندگی مخفیانه داشت.با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس این فرماندهی مشخص شد، زندانی فراری در خانه‌ای در یکی از محلات حاشیه‌ای این شهرستان مخفی شده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت و سرانجام با انجام کار دقیق پلیسی و تحقیقات میدانی نامحسوس و گسترده، مخفیگاه متهم شناسایی و عملیات دستگیری وی به صورت ویژه انجام شد.

جستجو
آرشیو تاریخی