صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

خبرآنلاین، تحریف پشت تحریف!
تحریف و تقطیع اخبار  در حوزه رسانه، گویا به ابزاری برای برخی منتقدان دولت بدل شده است تا از این طریق با خبرسازی و حاشیه‌افکنی اهداف جناحی خود  را دنبال کنند.
سایت خبرآنلاین وابسته به مدیران دولت حسن روحانی در تازه‌ترین مورد استفاده از این روش، به تقطیع مطلب منتشر شده در روزنامه ایران پرداخت.  پس از آنکه خبرآنلاین به نقل از حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم مدعی شد در سفر یک ماه قبل رئیس‌جمهوری به پرند، «400 یا 500 محافظ همراه رئیس‌جمهوری می‌‌ریزند و مردم باید دور بایستند»، نماینده رباط کریم از تحریف اظهاراتش خبر داد.
روزنامه «ایران» نیز در شماره روز گذشته خود با اشاره به اظهارات نوروزی، نوشت: «همه حرف‌های نوروزی دور از واقعیت  نیست؛ به این معنی که در هر سفر یا حضور رئیس‌جمهوری در مناطق مختلف، به تشخیص تیم حفاظت، نیروهایی از بخش‌های مختلف سپاه، نیروی انتظامی، اورژانس یا بسیج حضور دارند تا امنیت مراسم را تأمین کنند.» با این حال رسانه حامی دولت قبل با تقطیع قسمت‌هایی از گزارش «ایران»، مدعی «اعتراف روزنامه دولت به حضور پرشمار تیم حفاظت در مراسم افتتاح مترو پرند توسط رئیسی» شد.
البته این تنها دروغ‌سازی خبرآنلاین نیست. دوشنبه هفته گذشته بود که این پایگاه خبری در مطلبی با عنوان «رانت بی‌سابقه در دولت رئیسی به روایت احمد توکلی» مدعی کشف رانت در دولت سیزدهم شد. تنظیم و انتشار خبر مورد اشاره از سوی خبرآنلاین و دیگر رسانه‌های وابسته به دولت دوازدهم اینطور القا می‌کرد که این نامه به تازگی ارسال شده است. اما باید گفت نامه «احمد توکلی» به رئیس‌جمهوری مربوط به دی ماه سال قبل بوده و آیت‌الله رئیسی نیز موضوع را جهت بررسی دقیق مسأله و ارائه توضیحات لازم به وزیر وقت جهاد کشاورزی ارجاع داده و در نهایت یک هفته بعد نیز «سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیروقت کشاورزی به‌منظور رفع ابهامات مطرح شده در این زمینه‌، پاسخ نامه توکلی را داد.
حتی مراجع و علما نیز از دروغ‌سازی‌های این رسانه در امان نیستند. خبرآنلاین 19 آذرماه سال جاری در خبری، مدعی انتقاد اقتصادی آیت‌الله مظاهری از رئیس‌جمهوری شد. اما یک روز بعد دفتر آیت‌الله العظمی مظاهری، اخبار منتشر شده در خصوص محتوای دیدار ایشان با رئیس‌جمهوری را تکذیب کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی