صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

از گوشه و کنار ایران

سرقت زنانه از فروشگاه‌های ساوه
سه زن جوان همدست که با ورود به فروشگاه‌ها اقدام به سرقت اجناس می‌کردند دستگیر شدند.
سرهنگ «مجتبی جمالی»، فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از فروشگاه‌ها در شهرستان ساوه موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
در تحقیقات پلیس سرنخ‌هایی از سه خانم جوان به عنوان عاملان اصلی سرقت از فروشگاه‌ها به دست آمد و تیم‌های گشتی کلانتری 11 انقلاب در یک عملیات ضربتی با توجه به مشخصات ظاهری که از عاملان سرقت در دست داشتند موفق شدند این سه زن را شناسایی و در عملیاتی دستگیر کنند. متهمان به 5 فقره سرقت اعتراف کردند و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
 
مرگ کارگر در چاله آسانسور
مرد میانسال در یک ساختمان در حال احداث بر اثر سقوط به چاله آسانسور جان باخت.
 سرهنگ «احمد نگهبان» فرمانده انتظامی کلانشهر مشهد در تشریح این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع مرگ مشکوک در محدوده شهرک نوید، بلافاصله مأموران کلانتری «سپاد» به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مردی حدوداً 55 ساله به دلیل نامعلومی در داخل چاله آسانسور یک ساختمان در حال ساخت سقوط کرده است. وی که کارگر ساختمانی بود پس از انتقال به مراکز درمانی با وجود تلاش تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.
 وی خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تکمیلی برای بررسی علت اصلی حادثه ادامه دارد.
 
خرید خودرو با سرقت طلا و جواهرات
 سارق طلا و جواهرات که با پول فروش اموال مسروقه خودرو می‌خرید از سوی پلیس دستگیر شد.
 سردار جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با دستگیری یک سارق که از چند خانه در دامغان طلا و جواهرات به ارزش ۳۰ میلیارد ریال سرقت کرده بود مشخص شد این سارق اهل یکی از شهرستان‌های استان البرز بوده که طی عملیات غافلگیرانه دستگیر و مدعی شد با اموال مسروقه معامله خودرو و غیره انجام داده است.
 وی از دستگیری سارق سابقه‌دار طی عملیات ضربتی در شهر سمنان خبر داد و افزود: این متهم سابقه‌دار به انجام ۱۳ فقره سرقت از ساختمان‌های خالی از سکنه و داخل خودروها نیز اعتراف کرده است.

برخورد مرگبار بی‌ام دبلیو با درخت

برخورد یک دستگاه خودرو «بی‌ام دبلیو» با درخت در خیابان «هزار جریب» اصفهان، یک کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.
 امید باقری، رئیس برنامه‌ریزی آتش‌نشانی اصفهان گفت: این حادثه ساعت ۱:۴۰ بامداد دوشنبه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد که بلافاصله اکیپ ایستگاه‌‌های ۱۲ و 5 به همراه خودرو حامل تجهیزات نجات به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه خودرو حامل چهار سرنشین بشدت با جدول و درختان وسط خیابان برخورد کرده و سرنشینان در درون خودرو محبوس شده بودند.
 وی ادامه داد: چهار سرنشین محبوس با استفاده از تجهیزات نجات و «ست هیدرولیک» از خودرو خارج شدند اما جوان ۲۲ ساله‌ای از سرنشینان به دلیل شدت جراحات در دم جان باخته بود. سه سرنشین مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل شدند.
 
دستگیری سارقان پاساژ مهران در ایلام
 جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام از دستگیری سارقان ۲۰ میلیارد ریالی پاساژ مهران شهرستان ایلام خبر داد.
  سرهنگ حسین نجفی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت گروهی از پنج باب مغازه در پاساژ مهران شهر ایلام موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با انجام تحقیقات گسترده موفق شدند رد پای ۲ نفر از سارقان سابقه‌دار و متواری را در این سرقت‌ها به دست آورند. سرانجام پس از هماهنگی با مقام قضایی و طی یک عملیات تعقیب و گریز متهمان در محورهای مواصلاتی استان دستگیر و خودرو آنان توقیف شد.
 جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه سارقان در تحقیقات اولیه به ۱۲ فقره سرقت اعم از مغازه، منزل، خودرو و احشام اعتراف کرده‌اند، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از سارقان کشف و تحویل مالباختگان شده است.

کشف 13 کیلو مواد روانگردان
از مخفیگاه 4 قاچاقچی
 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از عملیات موفق این پلیس در دستگیری ۴ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در جنوب غرب پایتخت خبر داد.
  سرهنگ حسین باباپور اعلام کرد: با پیگیری و تحقیقات میدانی پلیس و اقدامات پیچیده اطلاعاتی چهار نفر از قاچاقچیان مواد مخدر رصد و شناسایی شدند و سرانجام عصر یکشنبه پس از انجام تمامی جوانب و مقدمات کار مأمورین این پلیس با رعایت جوانب قانونی و حقوق شهروندی به محل اختفای متهمین مراجعه و در اقدامی ضربتی موفق شدند متهمین را دستگیر کنند. در بازرسی دقیق از محل مقدار ۱۳ کیلوگرم انواع مواد روانگردان در بسته‌بندی‌های مختلف کشف شد.
 سرهنگ حسین باباپور در پایان اعلام کرد: متهمین برای پیگرد قضایی پس از انتقال به مقر پلیس و انجام بازجویی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی