چگونه رمز فراموش‌شده گوشی را بازیابی کنیم؟

قرار دادن پسورد برای وسایل الکترونیکی یکی از ساده‌ترین راهکارها برای حفاظت از حریم خصوصی و مقابله با هکرهاست ولی با توجه به اینکه هریک از ما چندین پسورد برای دستگاه‌های مختلف و وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف داریم ممکن است آنها را فراموش کنیم. استفاده از راهکارهای بیومتریک مانند اثر‌انگشت یا فیس آی‌دی برای احراز هویت افراد هم یکی دیگر از دلایلی است که افراد دیگر سراغ رمزهای عبور خود نمی‌روند چراکه به آنها نیاز ندارند. ولی اگر به هر دلیلی به این گذرواژه‌ها نیاز پیدا کنیم و نتوانیم آنها را به یاد بیاوریم، بی شک برایمان مشکل‌ساز می‌شود.
یک برنامه موفق
بیشتر روش‌های رایج برای بازیابی پسورد آیفون، به حذف کامل داده‌های ذخیره‌شده روی موبایل یا تبلت منتهی می‌شود اما شرکت اپل برای حل این مشکل در دستگاه‌های آیفون و آی‌پد، برنامه UnlockGo را ارائه داده است؛ این برنامه امکانات متعددی ازجمله بازیابی رمز آیفون یا حذف اپل آی‌دی بدون نیاز به پسورد را در اختیار دارندگان محصولات اپل می‌گذارد. این برنامه قدرت مانور بالایی را در اختیار کاربران می‌گذارد و می‌توان بدون نیاز به پسورد، از آن برای حذف اپل آی‌دی و همچنین حذف قفل MDM کمک گرفت.
ریکاوری گوشی
اگر به هر دلیلی علاقه‌ای به استفاده از نرم‌افزارها وبرنامه‌های مختلف ندارید، ساده‌ترین روش برای رفع مشکل فراموشی رمز آیفون قراردادن دستگاه روی حالت ریکاوری و سپس بازیابی تنظیمات کارخانه است. این شیوه در مدل‌های مختلف محصولات اپل قابل انجام است و تنها نیاز به نرم‌افزار آی‌تونز دارد. اگر این برنامه را روی کامپیوتر خود ندارید، می‌توانید آن را از سایت رسمی اپل، دریافت کنید. اما برای این کار چه باید کرد؟ برای شروع کار باید در آیفون ۸ به بعد، کلید کناری و یکی از کلیدهای تنظیم صدا را به‌صورت همزمان فشار دهید و نگه دارید. سپس اسلایدر نمایش‌ داده‌شده را بکشید تا دستگاه خاموش شود و آن را همزمان با نگه‌داشتن کلید پاور به کامپیوتر متصل کنید تا صفحه ریکاوری ظاهر شود. در آیفون ۷ معمولی و پلاس هم باید کلید کناری یا بالایی را نگه دارید و سپس اسلایدر را بکشید تا دستگاه خاموش شود. حالا هنگام اتصال موبایل به کامپیوتر، کلید کم‌کردن صدا را نگه دارید تا صفحه ریکاوری نمایش داده شود. اما در آیفون ۶ و مدل‌های قدیمی‌تر،‌ کلید پاور را نگه دارید و دستگاه را خاموش کنید. در ادامه کلید هوم را نگه داشته و آن را به رایانه متصل کنید. البته نباید کلید هوم را تا زمان نمایش صفحه ریکاوری رها کنید. بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر، یک پیام از سوی آی‌تونز نمایش داده خواهد شد و در این پنجره، گزینه Restore را انتخاب کنید تا فرایند نصب مجدد iOS روی دستگاه به پایان برسد.
جستجو
آرشیو تاریخی