از گوشه و کنار ایران

کشف جسد خدمه هندی لنج غرق شده در اروند
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از غرق شدن یک فروند لنج باری حامل گچ در اروندرود خبر داد.
کامبیز مالکی‌زاده گفت: در این حادثه که حدود ساعت ۲۱:۴۵ شامگاه جمعه یکم دی ماه رخ داد، چهار خدمه به دست صیادان شناور‌های عبوری نجات یافتند، اما 2 تبعه هندی و یک ایرانی ناپدید شدند.
بلافاصله گروه‌های نجات دریایی بندر‌های آبادان، اروندکنار، خرمشهر، نیروی دریایی سپاه و غواصان به جست‌و‌جوی 3 خدمه‌ پرداختند تا اینکه صبح یکشنبه جسد یکی از خدمه لنج غرق شده که تبعه هندی بود پیدا و خارج‌سازی شد.
 جست‌و‌جو برای یافتن ۲ خدمه گمشده دیگر ادامه دارد.وی اظهار کرد: با هماهنگی و نظارت کامل اداره ایمنی و حفاظت بندر خرمشهر، یک تیم غواصی به محل حادثه اعزام شده بود.
این تیم از طریق بندر اروندکنار به سمت محل حادثه اعزام شده بود.شناور یاد شده از نوع موتور لنج باری حامل گچ بود که بندر خرمشهر را به مقصد کویت ترک کرده بود اما حدود هفت مایلی بندر اروندکنار به علت نامعلومی دچار حادثه شد.
 
دستگیری سارقان مسلح اماکن دولتی
 اعضای باند سرقت مسلحانه از اماکن دولتی در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
سردار دوستعلی‌جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان زهک مبنی بر تیراندازی و سرقت از اماکن دولتی شهرستان که منجر به مجروح شدن یکی از کارکنان آن اداره شد، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان تیراندازی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
مأموران این فرماندهی با اقدامات تخصصی و فنی و انجام کارهای اطلاعاتی، عاملان تیراندازی را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم در دو عملیات جداگانه، 4 نفر از عاملان این تیراندازی را دستگیر کردند.
2 قبضه سلاح کلاشینکف، ۹ خشاب و مهمات مربوطه، 2 عدد سینه خشاب و 2 عدد بی‌سیم دستی، البسه نظامی، یک عدد باتوم و یک جفت پلاک سرقتی از مخفیگاه متهمان کشف شد.
 متهمان دارای سوابق متعدد شرارت، زورگیری و سرقت مسلحانه و ایجاد ناامنی در سالیان متمادی در شمال استان هستند.

 آتش نیسان آبی دامن صاحبش را گرفت
 آتش گرفتن یک نیسان آبی در خانه‌ای مرد میانسال را روانه بیمارستان کرد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: ساعت ۲۲:۳۸ شنبه یک مورد آتش‌سوزی در خانه‌ای واقع در میدان دریاچه به سمت چهارراه طبیعت خیابان میرکمالی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد. بلافاصله 2 ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل اعزام شدند.
وی افزود: آتش‌نشانان با رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند یک نیسان گازسوز از قسمت موتور در حال حریق و گسترش به بخش‌های دیگر خودرو است. نیسان در مجاورت یک اتاق حدوداً ۱۵ متری قرار داشت و این باعث شد آتش به اتاق هم سرایت کرده و لوازم داخل اتاق را هم شعله‌ور کند.
یک مرد حدود ۴۷ ساله نیز در کنار نیسان بود که دچار سوختگی شدید شده بود و آتش‌نشانان این فرد را به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند. پس از خاموش کردن آتش، بررسی‌ها برای یافتن علت حادثه ادامه دارد.
 
سوخت قاچاق حادثه‌ساز شد
 نگهداری مقدار زیادی بنزین و گازوییل قاچاق در منطقه ‌الله‌آباد کرمان منجر به آتش‌سوزی گسترده شد.
ابراهیم بابایی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری کرمان گفت: صبح یکشنبه بیش از ۶٠٠ لیتر سوخت قاچاق که در یک منزل مسکونی در حاشیه شهر کرمان نگهداری می‌شد دچار آتش‌سوزی شد.
 حرارت بسیار زیاد ناشی از این آتش‌سوزی، علاوه بر آتش زدن خودرو، ساختمان منزل مسکونی را هم که محل نگهداری سوخت قاچاق بود، طعمه آتش کرد. آتش‌سوزی در حال گسترش بود و منازل همجوار نیز درگیر شده بودند که با اقدام فوری آتش‌نشانان، آتش‌سوزی بزرگ مهار شد و جان‌ و مال بسیاری از ساکنان آن محدوده، نجات یافت.
وی خاطرنشان کرد: به علت حجم بالای سوخت مایع، این آتش‌سوزی قبل از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، گستره زیادی پیدا کرده بود که با اقدامات فوری و صحیح آتش‌نشانان، به هیچ‌یک از ساکنان آسیبی نرسید.

مرگ عابر سالخورده در آزاد راه کرج
گروه حوادث: عابر سالخورده به دلیل ورود به منطقه آزادراهی در محور تهران- کرج و برخورد خودرو جان باخت.
 سرهنگ پیمان کرمی رئیس پلیس راه استان البرز از جان باختن این عابر ۷۹ ساله خبر داد و گفت: ظهر روز شنبه خبر وقوع یک فقره حادثه منجر به فوت در آزادراه شهید فلاحی محدوده پل فردیس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل پلیس راه برای بررسی موضوع اعزام شدند.
با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد که یک مرد ۷۹ ساله به دلیل ورود به منطقه آزادراهی با یک دستگاه خودرو سواری برخورد و در دم فوت کرده است.
علت حادثه توسط کارشناسان ورود عابر پیاده به منطقه آزادراهی تشخیص داده شده است.
 سرهنگ کرمی با اشاره به تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: عابران پیاده باید توجه داشته باشند که برای عبور از عرض آزادراه باید از پل‌های هوایی استفاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی