صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبــار جهــان

صلاحیت بایدن در سه ایالت رد می‌شود
قانونگذاران جمهوریخواه سه ایالت امریکا از برنامه خود برای کنار گذاشتن جو بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در این سه ایالت به تلافی رد صلاحیت دونالد ترامپ در کلرادو خبر دادند. آرون برنستاین، قانونگذار جمهوریخواه در مجلس نمایندگان ایالت پنسیلوانیا، کوری مک‌گار، قانونگذار جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالت آریزونا و چارلیس بیرد، قانونگذار جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالت جورجیا در یک بیانیه مشترک برنامه خود را برای این اقدام اعلام کردند. این در حالی است که دادگاه عالی ایالات متحده درخواست بازرس ویژه برای تصمیم‌گیری سریع درباره مصونیت ترامپ در پرونده دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ را رد کرد.

اختلاس ۴۰ میلیون دلاری در وزارت دفاع اوکراین
وزارت دفاع و سرویس امنیتی SBU اوکراین از کشف یک اختلاس ۴۰ میلیون دلاری در خرید گلوله توپ و برکناری یک مقام ارشد این وزارتخانه خبر دادند. به گزارش رویترز، سرویس امنیتی اوکراین در بیانیه‌ای خبر داد، بر‌اساس این قرارداد قرار بود که گلوله‌های توپ بالاتر از قیمت بازار خریداری شود اما وزارت دفاع با لغو آن توانست قرارداد جدیدی امضا کرده و با حذف واسطه‌ها گلوله‌های توپ را با قیمت ارزان‌تری خریداری کند. یک مقام ارشد وزارت دفاع اوکراین که نامش فاش نشده است، در ارتباط با این اختلاس برکنار شده و روند قضایی برای بازپس‌گیری پول‌ها از وی آغاز شده است.

رد صلاحیت خانم خبرنگار در انتخابات ریاست جمهوری روسیه
«یکاترینا دونتسووا»، روزنامه‌نگار تلویزیونی که برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه ثبت‌نام کرده بود، رد صلاحیت شد. دونتسووا به دلیل نقص‌هایی که در درخواست او برای ثبت‌نام به‌عنوان نامزد وجود داشت، رد شده است. دونتسووا در کمپین انتخاباتی خود قول داده بود برای پایان دادن به جنگ در اوکراین و آزادی زندانیان سیاسی تلاش کند.

مشت آهنین دولت آرژانتین برای معترضان
دولت نوپای آرژانتین در حالی با تظاهرات‌های اعتراضی گسترده علیه سیاست‌های رئیس‌جمهور جدید در روزهای اخیر مواجه شد که وزارت امنیت این کشور اعلام کرد، نهادها و سازمان‌های شرکت‌کننده در این تجمعات مجبور خواهند شد هزینه عملیات امنیتی را بپردازند. به گزارش اسپوتنیک موندو، وزارت امنیت آرژانتین از طریق بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ۶۰ میلیون پزو برای دستگاه امنیتی مستقر شده، با احتساب مصرف سوخت و میانگین ساعت‌ برای هر پرسنل هزینه ایجاد شده است. اندکی پیش از صدور این بیانیه، مانوئل آدورنی سخنگوی ریاست جمهوری از این اقدام و همچنین شکایت جنایی علیه ۳۲ رهبر اجتماعی به اتهام اخاذی از دولت در مدیریت طرح‌های اجتماعی خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی