از گوشه و کنار ایران

 قتل عام خانواده همسر در جیریا
داماد خشمگین که با سلاح دست‌ساز، خانواده همسرش را قتل عام کرده بود پس از خودزنی دستگیر شد.
سرهنگ احسان آنقی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این حادثه خونین گفت: مردی ۵۰ ساله حدود ساعت 6 عصر جمعه در روستای جیریای شهر ساروق با سلاح گرم دست‌ساز، همسر باردار خود را به همراه مادر و برادرش هدف شلیک گلوله قرار داد. پس از انتقال مجروحان به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده هر سه نفر جان باختند.
 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: عامل این جنایت پس از حضور در خانه مادرزنش و شلیک به آنها، اقدام به فیلمبرداری و انتشار ویدیویی در فضای مجازی کرده و پس از آن هم خودزنی کرده بود که با حضور مأموران پلیس در محل، وی دستگیر شد. وی، انگیزه خود را از این جنایت هولناک اختلاف خانوادگی و دخالت‌های خانواده همسرش در زندگی مشترکشان عنوان کرد.
 براساس گزارش اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی، در این حادثه مرد ۲۹ ساله و یک زن ۵۸ ساله در اثر شدت آسیب‌های وارده در دم جان باختند و یک زن باردار ۳۵ ساله و مردی ۵۱ ساله به مراکز درمانی منتقل شدند. همسر باردار متهم و فرزندش نیز ساعاتی بعد از این حادثه جان باختند.
 
دستگیری زن سارق در آبیک
زن بدل‌انداز که از 10 طلافروشی در آبیک قزوین سرقت کرده بود، دستگیر شد.
 سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین در تشریح این پرونده گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از طلافروشی‌های شهرستان آبیک، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل شده و شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. در بررسی‌های مأموران مشخص شد سارق زن جوانی است که با عنوان خریدار طلا به طلافروشی مراجعه داشته و در فرصتی مناسب از غفلت فروشنده استفاده کرده و با جا‌به‌جا کردن طلای اصلی با بدلی سرقت کرده است.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: کارآگاهان با استفاده از شگردهای پلیسی و بررسی تخصصی از آثار باقیمانده در محل وقوع سرقت، هویت دقیق متهم را شناسایی کرده و طی یک عملیات اطلاعاتی منسجم این سارق را حین ارتکاب جرم در یکی از طلافروشی‌های آبیک دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. وی در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره سرقت با روش بدل‌اندازی از طلافروشی‌های آبیک اعتراف کرده و مقادیر قابل توجهی اقلام سرقتی نیز از وی کشف شد. با توجه به تردد این سارق در استان‌های همجوار احتمال سرقت‌‌های مشابه در دیگر استان‌ها نیز از سوی وی وجود دارد.
 
3 کشته در تصادف پژو و کامیون
تصادف پژو و کامیون در جاده پلدختر - اندیمشک سه فوتی و دو مصدوم برجا گذاشت.
سرهنگ محمد زارعی رئیس پلیس‌راه لرستان گفت: در ساعت ۲۱:۲۶ دقیقه جمعه برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور پلدختر - اندیمشک بلافاصله عوامل انتظامی، پلیس‌راه و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند. بر اثر این سانحه که بین یک دستگاه کامیون ایسوزو و یک دستگاه پژو ۴۰۵ رخ‌ داده بود، سه سرنشین خودروی پژو ۴۰۵ در دم فوت کرده و راننده و دیگر سرنشین پژو نیز مجروح شدند. علت تامه تصادف، تجاوز به چپ از سوی راننده پژو ۴۰۵ بوده است.
 
دستگیری شوهر بعد از قتل همسرش
مأموران انتظامی کنگاور با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری شخصی شدند که پس از ارتکاب قتل همسرش به شهرستان صحنه گریخته بود.
پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد درگیری خانوادگی منجر به قتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی کنگاور در تحقیقات ابتدایی دریافتند مقتول یک زن است که توسط همسر خود به قتل رسیده و متهم نیز متواری شده است.مأموران در ادامه و با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم متواری در شهرستان صحنه شده و پس از هماهنگی‌های لازم به این شهر اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل همسرش اعتراف و انگیزه‌اش را از این کار اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
 
مرگ 3 مقنی هنگام لایروبی قنات
سه کارگر مقنی پروژه لایروبی قنات روستای «بابا حصاری» همدان بر اثر ریزش قنات جان سپردند.
این حادثه روز پنجشنبه ۳۰ آذر زمانی اتفاق افتاد که سه کارگر مقنی به اسامی «حسین غلامی»، «سیدمنصور هاشمی» و «محمد خانچرلی» در روستای «بابا حصاری» مشغول بازسازی و مرمت قنات بودند که بر اثر ریزش ناگهانی دیواره قنات هر سه نفر زیر خاک مدفون شدند. امدادگران پس از اطلاع از این موضوع و با حضور در محل حادثه و بعد از چندین ساعت تلاش پیکر این سه کارگر را از زیر خروارها خاک بیرون کشیدند.
 
افشای راز جسد سوخته در خودرو
 مرد کینه‌جو که به دنبال اختلاف مالی فردی را کشته و مقتول را همراه با خودرواش آتش زده بود 6 ساعت پس از جنایت دستگیر شد.
 سرهنگ امیر حسام رئیس پلیس آگاهی گلستان اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی خودرو در اطراف گرگان، بلافاصله عوامل انتظامی شهرستان و کارآگاهان پلیس آگاهی استان، به محل اعزام شدند. با حضور پلیس مشخص شد یک دستگاه سواری دچار آتش‌سوزی شده و داخل آن نیز جسد مردی قرار دارد. با شناسایی هویت مقتول مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با استفاده از شگردهای پلیسی، در کمتر از 6 ساعت قاتل را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
  سرهنگ حسام با اشاره به کشف یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از مخفیگاه متهم، گفت: متهم در تحقیقات اولیه به قتل اقرار و انگیزه خود از این جنایت را اختلافات شخصی و مالی عنوان کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی