گزارش و خبر

اقدام جدید اینتر برای جذب طارمی
«توافق زمستانی اینتر با طارمی برای شکار تابستانی» این تیتر گزارش دیروز سایت FcInterNews درباره جدیدترین اقدام باشگاه بزرگ ایتالیا برای شکار ستاره تیم ملی ایران مهدی طارمی است. طارمی در این فصل در 21 بازی برای اژدها پنج گل به ثمر رسانده و سه پاس گل داده است. او فصل گذشته با 22 گل، بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد تا توجه باشگاه‌های بزرگ اروپا را به خود جلب کند و حالا اینتر یکی از مشتریان اصلی او به شمار می رود. در این شرایط، رسانه‌های ایتالیایی خبر داده‌اند که مدیران نراتزوری تصمیم نهایی خود را برای جذب این مهاجم ملی پوش ایرانی پورتو گرفته‌اند و می‌خواهند با طارمی در زمستان به توافق برسند. رسانه هواداری اینتر درباره جزئیات اقدام جدید باشگاه ایتالیایی برای جذب ستاره پورتو نوشت مدیران باشگاه اینتر به دنبال جذب مجانی طارمی هستند و می خواهند توافقات لازم را با مدیربرنامه او در زمستان انجام دهند و امضای قرارداد را به تابستان 2024 موکول کنند.


دقیقی: با تیمی شایسته بازی داریم
سعید دقیقی سرمربی شمس آذر در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس گفت: «یک بازی خیلی سخت در مقابل یک تیم شایسته با تماشاگران فوق‌العاده داریم. پرسپولیس تیم فوق‌العاده قدرتمندی است که بازیکنان شایسته، مربی خوبی و تماشاگران فرهیخته دارد. کارمان خیلی سخت است. پرسپولیس در بازی‌های اخیرش نمایش‌های باکیفیتی داشته اما امتیازهای لازم را نگرفته است. به همین دلیل با ارائه یک بازی خیلی خوب به دنبال کسب حداکثر امتیاز خواهد بود. ما هم دست و پا بسته نیستیم. بچه‌ها ثابت کرده‌اند امسال در برابر تیم‌های قدرتمند، با بالاترین کیفیت بازی می‌کنند. قطعاً مقابل پرسپولیس هم بازی باکیفیتی ارائه می‌دهیم. باید اولویت ما در بازی، بازی زیبا تا کسب امتیاز باشد. جزو معدود تیم‌هایی هستیم که در تمام بازی‌ها جلو بودیم یا عقب به دنبال این نبودیم فرم فوتبال را خراب کنیم. دنبال وقت‌کشی نبودیم.


حمله لمان با اره برقی به همسایه‌اش!
نشریه دویچه وله آلمان نوشت ینس لمان دروازه بان اسبق تیم ملی آلمان، با اره برقی با همسایه خود در ارتباط با زمین درگیر شده است! پس از این اتفاق عجیب، لمان 54 ساله به خاطر استفاده از اره برقی برای بریدن سقف پارکینگ همسایه‌اش به پرداخت جریمه 420 هزار یورویی محکوم شد. لمان در طول دوران حرفه‌ای خود 61 بازی در درون دروازه ژرمن‌ها ایستاد و برای بیش از دو دهه در باشگاه‌های شالکه، بورسیا دورتموند و  آرسنال بازی کرد.


شرایط واگذاری سهام پرسپولیس
سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبه هیأت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، ۵۱ درصد از سهام شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس را با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها، در تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲، از طریق فرابورس عرضه و واگذار نماید. در اطلاعیه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی منتشر کرده، آمده است: «با عنایت به آگهی منتشر شده در روزنامه‌های کیهان و فرهیختگان مورخ 20 آذر 1402 (نوبت اول) و 27 آذر 1402 (نوبت دوم)، این سازمان در نظر دارد، تعداد  5.362.657.650 (پنج میلیارد و سیصد و شصت و دو میلیون و ششصد و پنجاه و هفت هزار و ششصد و پنجاه) سهم، معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان را از کد معاملاتی وزا ۰۰۲۲۳ و به صورت معاف از مالیات؛ با شرایط پرداخت وجه معامله به صورت ۱۰ درصد نقد طی مهلت ۲۰ روز کاری و مابقی به صورت اقساط طی شش سال با فواصل زمانی شش ماهه و نرخ سود ۲۳ درصد، به قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۳، ۶۴۹ ریال کمتر نباشد، مطابق اطلاعیه فرابورس عرضه نماید. روز عرضه، ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ خواهد بود. ارزش پایه سهام قابل عرضه شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس ۲۱.۱۶۱.۰۴۷.۰۸۶.۹۰۰ ریال، معادل ۵.۳۶۲.۶۵۷.۶۵۰ سهم به صورت بلوکی (۵۱ درصد)، عرضه خواهد شد.»


تراکتور باید ‌طلب رضایی را هم بدهد
کاوه رضایی چندی پیش در اعتراض به غیرقانونی تلقی شدن فسخ قراردادش با تراکتور، این پرونده را به دادگاه عالی ورزش (CAS) ارجاع داد و در نهایت نیز موفق شد رأی اولیه صادر شده توسط کمیته وضعیت را نقض کند و می‌تواند بابت دریافت مطالبات خود از این باشگاه تبریزی اقدام کند. رضایی که قرارداد 18 میلیاردی با تراکتور داشت، بابت نیم‌فصل حضور در این تیم قرار بود مبلغ 9 میلیارد تومان از این باشگاه دریافت کند که تا لحظه فسخ قرارداد مبلغ پنج میلیارد و 400 میلیون تومان از تراکتور دریافتی داشته است. به گزارش تسنیم، بر همین اساس این بازیکن احتمالاً بابت‌طلب سه میلیارد و 600 میلیونی خود از باشگاه تراکتور شکایت خواهد کرد و با توجه به رأی دادگاه CAS، باشگاه تبریزی موظف به پرداخت مطالبات او خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی