صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبــار جهــان

چشم زلنسکی به اموال مسدود شده روسیه!
نیویورک تایمز از قول منابعی مطلع گزارش کرد، کاخ سفید مذاکرات فوری با متحدانش را درباره دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها برای کمک به اوکراین آغاز کرده است. به گزارش ایسنا، این دارایی‌های مسدود شده به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. برخی از مقام‌های امریکایی نگران هستند، چنین اقدامی باعث تضعیف اعتبار امریکا به عنوان یک مرکز مالی بزرگ شود. با این حال بنا بر این گزارش، هنوز تصمیم نهایی درباره این مسأله گرفته نشده است.

پوتین: روسیه دچار فروپاشی نمی‌شود
رئیس‌جمهور روسیه با هشدار به امریکا و غرب گفت که فکر فروپاشی روسیه را از سر بیرون کنند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آرمناپرس»، ولادیمیر پوتین در نشست شورای توسعه راهبردی و پروژه‌های ملی این کشور بااشاره به اینکه «زمان آن فرا رسیده است که امریکا و غرب فکر فروپاشی روسیه را از سر بیرون کنند»، گفت: «مایلم متذکر شوم ما خود را از قاره امریکا، از امریکای شمالی، ایالات متحده و کانادا دور نمی‌کنیم. کشورهای غربی در صورت تمایل می‌توانند از همکاری با روسیه بهره ببرند.»

انتقال بیش از 600 داعشی از عراق به سوریه
سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق اقدام به انتقال 173 خانواده داعشی از اردوگاه الهول به داخل خاک عراق کردند. به گزارش فارس، این داعشی‌ها که شمار آنها به ۶۵۹ تروریست می‌رسد، توسط شبه‌نظامیان کرد سوریه تحویل نیروهای امنیتی عراق شدند. نیروهای امنیتی عراق نیز پس از تحویل تروریست‌ها با عبور از گذرگاه «الفاو» وارد خاک عراق شده و به سمت اردوگاه «الجدعه» در جنوب شهر موصل حرکت کردند. بسیاری از کارشناسان بارها اردوگاه الهول را منبع بالقوه تروریسم و خطر برای منطقه می‌دانند، هزاران داعشی به همراه زن‌ها و بچه‌هایشان در شرایطی بسیار فجیع و غیر قابل تحمل به سر می‌برند؛ تاکنون کردهای سوریه بارها از کشورهای مختلف خواسته‌اند تا اتباع داعشی خود را تحویل بگیرند، اما کشورها چندان اشتیاقی به این کار ندارند.

آغاز سفرهای انتخاباتی اردوغان
برنامه انتخابات حزب عدالت و توسعه برای انتخابات شهرداری‌ها از ابتدای ژانویه سال آتی آغاز می‌شود و اردوغان برنامه‌های فشرده‌ای خواهد داشت. به گزارش شبکه ترکیه‌ای A Haber
(ای هابر) برنامه انتخاباتی اردوغان تدوین شده و او به ۳۰ استان ترکیه از جمله ۵۰ منطقه خواهد رفت و با مردم و رأی دهندگان دیدار می‌کند. به گزارش این شبکه، حزب عدالت و توسعه برنامه ویژه‌ای برای شهرهای آنکارا و استانبول دارد؛ دو شهری که در سال ۲۰۱۹ با شکست حزب حاکم همراه بود و کاندیداهای حزب «جمهوری خلق» به رهبری «کمال قلیچدار اوغلو» به پیروزی رسیدند. انتخابات شهرداری‌های ترکیه ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

رکود در کمین اقتصاد انگلیس
تازه‌ترین گزارش مرکز آمارهای ملی انگلیس (اوان‌اس) که دیروز منتشر شد نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در وضعیت وخیم‌تری نسبت به پیش‌بینی کارشناسان قرار دارد و با خطر رکود مواجه است. به گزارش ایرنا، بر اساس داده‌های اوان‌اس، شاخص تولید ناخالص داخلی در انگلیس، بر خلاف انتظار کارشناسان ۰.۱ درصد در سه ماهه سوم سال‌جاری میلادی (جولای تا سپتامبر) کاهش یافته و این درحالیست که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند، این شاخص ۰.۲ درصد رشد کند.

جستجو
آرشیو تاریخی