استقبال ویژه اهل سنت گلستان از رئیس جمهور

شهرستان مرزی مراوه‌تپه علیرغم تبلیغات منافقین، اهل سنت استان گلستان در استقبال از رئیس جمهور سنگ تمام گذاشتند؛ آیت‌الله رئیسی نیز به صورت پیاده در جمع مردم حضور پیدا کرد

آیت‌الله رئیسی روز جمعه نیز در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت به استان گلستان، مورد استقبال گرم و پرشور مردم اهل سنت شهرستان مرزی مراوه تپه قرار گرفت. رئیس جمهور با حضور در اجتماع باشکوه مردم مراوه تپه، ضمن تشکر از استقبال گرم صورت گرفته، اهالی این منطقه مرزی را مردمانی برخوردار از اخلاق، ایمان و پیشینه تمدنی و فرهنگی غنی توصیف و تصریح کرد: هویت ملی و دینی این مردم سرمایه‌ای بزرگ است که باید از گزند آسیب و هجوم حفظ شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی اقدامات و برنامه‌های خود را بر اساس آمایش سرزمینی به عنوان مبنای توزیع عادلانه ثروت طراحی و اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بگویم توجه ما بیشتر به مناطق محروم است، چرا که بیشتر مناطق کشور به لطف خدا از یک برخورداری نسبی بهره‌مند هستند، اما باید برای ارتقای این برخورداری‌ها تلاش بیشتری کنیم.
رئیسی با اشاره به اینکه در دور اول سفرهای استانی دولت مردمی محور کار، شناسایی نیازهای ضروری و اولویت‌ها بود، گفت: بر اساس مصوبات دور اول سفر به استان گلستان، امروز کارهای خوبی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، جاده‌های ارتباطی و آبرسانی در استان انجام شده است. رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مسأله آبرسانی به روستاها، اظهار داشت: آبرسانی به روستاها از برنامه‌های جدی دولت است که 100 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است. رئیسی با بیان اینکه برخی از راه‌های روستایی و مواصلاتی مراوه تپه دچار مشکل است، تصریح کرد: برای اصلاح این راه‌ها مبلغ 160 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده خواهد شد. رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: مبلغ 120 میلیارد تومان اعتبار نیز برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است. برای احداث مجموعه‌های ورزشی نیز اعتبار 30 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.
رئیس جمهور ضمن تقدیر از همه تلاش‌ها در دولت‌های گذشته، بیان کرد: طی 2 سال گذشته تلاش کردیم نسبت به انجام کارها نگاهی متفاوت داشته باشیم؛ رشد اقتصادی در استان گلستان منفی 5 درصد بوده اما امروز مثبت 3 درصد شده و در سطح استان اقدامات خوبی در حال انجام است. رئیسی تصریح کرد: برخی بنا به دلایلی دهه گذشته را دهه تعطیل می‌نامند، این در حالی است که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم و سال دوم شاهد رشد اقتصادی در کشور هستیم. برخی از مراکز آماری و بانک مرکزی رشد 5 درصد و برخی دیگر هم رشد 7 درصدی را در سال دوم دولت سیزدهم تأیید می‌کنند. رئیس جمهور اظهار داشت: گفته شد تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری به این منطقه نیامده است. من می‌خواستم در دور اول سفر به مراوه‌تپه بیایم، اما آن زمان شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای برنامه‌ریزی ایجاد می‌کرد. خوشحالیم که شرایط مساعد شده و امروز در نقطه صفر مرزی در خدمت مردم هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی