از گوشه و کنار ایران

بازداشت مربی مرکز نگهداری کودکان
مربی مرکز نگهداری از کودکان بهزیستی که اقدام به کتک زدن و تحقیر کودکان کرده بود، بازداشت شد.
ولی‌اله مهبودی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران در رابطه با فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره کتک زدن و بدرفتاری با کودکان در مرکز نگهداری کودکان سلمان در منطقه یک تهران، به میزان گفت: پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی مربی مرکز نگهداری کودکان سلمان با دستور قضایی توسط دادسرای ناحیه یک تهران بازداشت شد.
وی با بیان اینکه مرکز نگهداری کودکان سلمان یک مرکز شبه‌خانواده و زیر نظر بهزیستی است و افراد زیر ۱۸ سال در آن نگهداری می‌شوند، افزود: با دستور قضایی تمام کودکانی که در این مرکز نگهداری می‌شدند، به یک مرکز دیگر منتقل شدند و این مرکز بسته شد. همچنین عواملی که اقدام به تهیه فیلم و انتشار آن در فضای مجازی کرده‌اند، توسط پلیس فتا در حال شناسایی هستند. همچنین سازمان بهزیستی از این مرکز شکایت کرده است.
 
خوردن پیچ و مهره، مرد بیمار را روانه بیمارستان کرد
مرد بیمار که پیچ و مهره و سنگ می‌خورد، وقتی با دل درد شدید به بیمارستان مراجعه کرد، از شکمش 3 کیلوگرم سنگ و فلز بیرون کشیدند.
 احمدرضا مهتدی، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز گفت: در یک جراحی نادر نزدیک به سه کیلوگرم پیچ، مهره، سنگ و چندین اشیای فلزی دیگر از شکم یک بیمار خارج شد. این جراحی موفقیت‌آمیز بود و در حال حاضر وضعیت بیمار مساعد است.مهتدی گفت: طبق گفته پزشک معالج، بیمار یک مرد ۳۶ ساله سایکولوژیک بود که با مشکل عدم تحمل بلع غذا و حتی آب مراجعه کرده بود و با آندوسکوپی تشخیص انسداد خروجی معده برای بیمار داده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.وی افزود: به گفته خود بیمار وی حدود دو تا سه ماه اقدام به خوردن پیچ، مهره، کلید و حتی سنگ کرده بود و پس از جراحی، نزدیک به ۴۵۰ قطعه اشیای فلزی از معده بیمار خارج شد.
 
3 کشته در تصادف 2 پراید
سه نفر بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی پراید در جاده آشخانه به جنگل گلستان جان باختند.
ابوالفضل محبان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: پس از دریافت خبر برخورد دو دستگاه پراید در کیلومتر ۷۰ جاده آشخانه به جنگل گلستان سه تیم عملیاتی از پایگاه‌های دوراهی دشت و رباط قره‌بیل به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌سوزی خودروهای تصادفی با تلاش نجاتگران اطفا شد اما در این حادثه 3 نفر جان باختند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: یک نفر از حادثه‌دیدگان نیز پس از رهاسازی توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شد.
 
برادرکشی در ماهدشت کرج
پسر جوان که به دلیل اختلافات خانوادگی برادرش را کشته بود، در صحنه جنایت توسط مأموران کلانتری ۲۶ ماهدشت دستگیر شد.
سرهنگ «محمد نادربیگی» جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: ساعت چهار بامداد پنجشنبه 30 آذرماه خبر وقوع یک فقره درگیری خانوادگی در منطقه ماهدشت کرج به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و عوامل کلانتری ۲۶ این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند. با حضور افسر گشت کلانتری در محل اعلام‌شده مشخص شد که این درگیری مابین اعضای یک خانواده رخ داده که در آن یک جوان ۱۸ ساله به وسیله چاقو برادرش را به قتل رسانده است.جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با توجه به سرعت عمل پلیس برای حضور در صحنه، مأموران به محض رسیدن به صحنه قاتل را دستگیر و پس از انتقال به کلانتری با تشکیل پرونده برای انجام مراحل تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کردند.
 
شکار زنان سالخورده به بهانه مسافربری
باند چهار نفره‌ای که در پوشش مسافربری پول و طلای زنان کهنسال را سرقت می‌کردند، در عملیات مشترک کارآگاهان پلیس استان‌های اصفهان و همدان دستگیر شدند.
سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بدنبال شکایت چندین نفر از خانم‌های مسن اصفهانی مبنی بر اینکه چند مرد و یک زن جوان با خودرو به بهانه مسافربری آنها را سوار کرده و بین راه با تهدید چاقو، گوشی تلفن همراه و زیورآلات طلای آنان را به زور سرقت کرده‌اند، این موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت‌های به عنف پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
وی ادامه داد: سرقت‌های مذکور باعث ایجاد ترس و نگرانی در بین زنان کهنسال و سالمند شده بود؛ از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌داد که کارآگاهان با افرادی حرفه‌ای روبه‌رو هستند که هر بار با یک نوع خودرو طعمه‌های خود را در سطح شهر شکار می‌کنند. تا اینکه سرانجام کارآگاهان سرنخ‌هایی از حضور متهمان در شهر همدان به دست آورده و بلافاصله طی هماهنگی با مرجع قضایی به این شهر رفته و در عملیاتی منسجم و ضربتی با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان هر ۴ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر و به استان اصفهان منتقل کردند.این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان همگی غیربومی و اهل یکی از استان‌های غربی کشور هستند، گفت: سردسته این باند فردی سابقه‌دار است که به همراه همسر و ۲ دوست خود اقدام به طراحی و اجرایی کردن نقشه سرقت از زنان کهنسال ‌کرده است. متهمان در تحقیقات انجام شده به ۱۱ فقره زورگیری گوشی تلفن همراه و طلاجات و همچنین ۷ فقره قاپ‌زنی از شهروندان در شهر‌های اصفهان، خمینی‌شهر و فلاورجان اعتراف کردند که ارزش اموال به سرقت‌رفته توسط آنان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی