صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

کمبودی در بازار نهاده دامی وجود ندارد
محمدمهدی نهاوندی، دبیر اتحادیه واردکننده نهاده‏های دامی درباره وضعیت بازار این محصول به مهر گفت: در چند ماه گذشته به دلیل تصمیمات غیرکارشناسی در قیمت‏گذاری و تأمین نهاده‏های دامی، مشکلاتی فقط در بازار کنجاله سویا به وجود آمد؛ اما در حال حاضر مشکل رفع شده و در بازار هیچ‏یک از نهاده‏های دامی مشکلی وجود ندارد. وی افزود: طی جلسه‏ای که هفته گذشته اتحادیه با ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی داشت، مشکلات بازار کنجاله سویا هم رفع شد.
وی با اشاره به آمار واردات گفت: در 8 ماهه امسال 10 میلیون و 400 هزار تن نهاده دامی وارد شده که این عدد سال 1401 معادل 8 میلیون و200 هزار تن بود؛ بنابراین آمار واردات 26 درصد افزایش را نشان می‏دهد.

دریافت عوارض جاده‌ای و بزرگراهی منتفی شد

معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه برای نگهداری جاده‌ها روش‌های مختلف تأمین مالی وجود دارد، گفت: فعلاً در آزادراه‌ها عوارض دریافت می‌کنیم.
 رضا اکبری اظهار کرد: مخارج نگهداری جاده‌های کشور باید تأمین شود تا در وضعیت مناسب قرار داشته باشند.
 وی ادامه داد: در کشورهای دیگر روش‌های مختلفی برای تأمین منابع پایدار استفاده می‌کنند که شامل عوارض سوخت، جاده و خودرو است.  وی با بیان اینکه این مسأله چیزی نیست که تازه کشف شده باشد، افزود: پیشنهادهایی برای دریافت عوارض از جاده‌ها و بزرگراه‌ها مطرح شده که شرایط آن فراهم نشده است.
 اکبری تأکید کرد: فعلاً فقط در آزادراه‌ها عوارض دریافت می‌شود.

 

شورای رقابت دوباره مجوز گرانی داد

شورای رقابت در جلسه اخیر خود قیمت فیدلیتی پرستیژ تیپ یک و 2 و خودروی رسپکت تیپ 2 از محصولات بهمن موتور را اعلام کرد. قیمت فیدلیتی پرستیژ ۵ نفره یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان، قیمت فیدلیتی پرستیژ هفت نفره یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت رسپکت تیپ دو برابر با ۹۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

 

آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی

بر‌اساس اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی دور جدید فروش خودروهای وارداتی برای ثبت‌نامی‌های قبلی از روز گذشته آغاز شده است. در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودرو شورای رقابت و اعلام سامانه یکپارچه خودرو وارداتی و شرکت‌های وارد‌کننده مبنی بر مازاد عرضه و عدم تکمیل ظرفیت‌های موجود، سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای متقاضیان به ترتیب اولویت صرفاً جهت انتخاب خودروها از روز گذشته آغاز و تا اول دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی