صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

رهبر انصارالله: ما عاشق جنگ مستقیم با امریکا و اسرائیل هستیم

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی خطاب به امریکا هشدار داد، یمنی‌ها به هر گونه تجاوز به خاک خود پاسخ خواهند داد.
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن دیروز در سخنانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «رژیم اشغالگر صهیونیستی بیمارستان‌ها در نوار غزه را اهداف نظامی علنی خود قرار داده است. دشمن صهیونیستی به جنایت‌هایش می‌بالد و غیرنظامیان را هدف قرار داده است.»
رهبر انصارالله تصریح کرد: «طی ۷۵ روز، دشمن صهیونیستی یهودی اسرائیلی به تجاوزات خود علیه مردم فلسطین در نوار غزه ادامه داده و مرتکب شنیع‌ترین جنایت‌ها شده است. امریکا نیز به هر قطعنامه‌ای برای آتش بس در نوار غزه اعتراض می‌کند و بر ادامه کشتارها اصرار دارد و در هر آنچه که در غزه رخ می‌دهد، مشارکت دارد. لابی صهیونیستی هم ایالات متحده را به تحرک برای حمایت از اسرائیل وامی‌دارد؛ حتی اگر این امر برعکس منافع واشنگتن باشد.» وی خاطرنشان کرد: «امریکا می‌خواهد برای اسرائیل شرایط کافی را جهت ارتکاب جنایت‌های شنیع فراهم کند و از همین رو ارتش اشغالگر را به جنگنده‌ها و سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی از جمله فسفر سفید مجهز می‌کند.»
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، سپس با اشاره به حملات انصارالله به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ تأکید کرد: «موضع ما در دریا کارآمد و تأثیرگذار بوده و باعث شده که فریاد دشمن صهیونیستی از آن دربیاید. ما از موضع خود شرم نداریم، بلکه معتقدیم که این موضع شایسته تقدیر است و بهای آن هر چقدر که باشد ما به این موضع ادامه خواهیم داد. با وجود عملیات رهگیری موشک‌هایمان از سوی برخی کشورهای عربی، اما ما صبر کردیم و ما جز دشمن صهیونیستی را هدف قرار نداده‌ایم.»
عبدالملک الحوثی گفت: «اگر امریکا رویکردی برای هدف قرار دادن یمن داشته باشد، ما بی‌تفاوت نخواهیم ماند. اگر امریکا به کشور ما حمله کند، ما ناوهای امریکایی و دریانوردی امریکا را هدف موشک‌هایمان قرار می‌دهیم. تحرکات امریکا ما را به هیچ وجه از موضع‌مان بازنخواهد داشت. اگر موضع ما بدون تأثیر بود اسرائیل صدایش درنمی‌آمد و امریکا از آن ناخرسند نمی‌شد.  رهبر جنبش انصار الله یمن در هشداری بی‌سابقه به امریکا اعلام کرد که «بیشترین چیزی که ما دوست داریم نبرد مستقیم با امریکا و اسرائیل است و اگر امریکا قصد درگیری با ملت ما را داشته باشد، سناریویی بدتر از افغانستان و ویتنام را تجربه خواهد کرد .»
وی افزود: «من خطاب به مردم عزیزمان می‌گویم که به تمامی فعالیت‌ها ادامه دهند و برای تمامی احتمال‌ها آماده باشند. تحرکات امریکا در دریای سرخ غیرقانونی بوده و یک تجاوز سبکسرانه و احمقانه برای خدمت به اسرائیل است.»
به گزارش خبرگزاری ها، عبدالملک الحوثی با تصریح بر اینکه«موضع درستی که کشورهای جهان باید برای آن تلاش کنند، متوقف ساختن تجاوز به غزه است» عنوان داشت: «ما یک درخواست واضح و علنی را به کشورهای حائل بین خودمان و بین فلسطین ارائه دادیم که مسیر را در مقابل مردم ما برای جهاد در فلسطین باز کنند. صداقت ما را امتحان کنید و مسیرهای جهاد به فلسطین اشغالی را برای ما باز کنید.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی