صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

در گفت‌و‌گوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و پاکستان مطرح شد
تعهد اسلام آباد
برای جلوگیری از فعالیت تروریست ها در مرزها

در پی اقدام تروریستی اخیر گروهک «جیش الظلم» رؤسای جمهور ایران و پاکستان در گفت‌و‌گویی تلفنی بر ضرورت ارتقای امنیت مرزهای مشترک تأکید کردند. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌و‌گو با عارف رحمان علوی خواستار تلاش بیشتر پاکستان در این زمینه شد و ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای گسترش همکاری‌ها بویژه در عرصه‌های انرژی، ابراز امیدواری کرد که مقامات دو کشور با جدیت بیشتر برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها بکوشند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به تداوم جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی برای توقف این جنایات، بر اهمیت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی در راستای اعمال فشار به این رژیم برای توقف ماشین کشتار و جنایت در غزه تأکید کرد. رئیس‌جمهور پاکستان نیز با تأیید نظر رئیس‌جمهور ایران درباره ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل در دفاع از حقوق ملت فلسطین و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، شهادت تعدادی از حافظان امنیت کشورمان در حمله تروریستی اخیر را به رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران تسلیت گفت و تأکید کرد که دولت متبوعش تمام تلاش خود را برای ارتقای امنیت مرزهای مشترک و جلوگیری از فعالیت گروهک‌های معاند و تروریستی در این مناطق به کار خواهد گرفت.

تأکید رادان بر حق ایران در تعقیب تروریست‌ها
سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور نیز که روز گذشته برای پیگیری مسأله به شهرستان راسک سفر کرده بود، با بیان اینکه انتظار داریم از طرف دولت پاکستان با کنترل دقیق مرزها و نقاطی که گروهک‌های تروریستی به این سوی مرز آمده‌اند، دیگر شاهد چنین اقدامات و عبور متجاوزانه‌ای به مرز نباشیم، تأکید کرد: این حق را برای خود قائل هستیم که در هر جایی اراده کنیم اشرار را تعقیب خواهیم کرد. گفتنی است، دبیرکل سازمان اینترپل جهانی نیز دیروز در پیامی شهادت ۱۱ نفر از مأموران فراجا را به فرمانده‌ کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و آن را محکوم کرد.

 

مخبر: ورزشگاه جدید تهران باید خاص باشد

در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور جزئیات توافقنامه احداث مجموعه فرهنگی ورزشی جدید تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای امضا نهایی شد.
به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه که وزرای ورزش و جوانان، نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون اجرایی رئیس جمهور، شهردار تهران، دبیر هیأت دولت، سرپرست آستان حضرت امام خمینی(ره) و مقامات دستگاه‌‌های مربوطه حضور داشتند، با اشاره به اهمیت ساخت یک ورزشگاه بزرگ چند منظوره برای رفع نیازهای کشور با توجه به علاقه و نیازهای نسل جوان، بر ضرورت تسریع در اقدامات و تصمیمات اولیه برای ساخت این مجموعه بزرگ ورزشی تأکید کرد. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌‌ها ساخت این ورزشگاه چندکاربردی به گونه‌ای است که در منطقه، خاص و نمونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: ترویج ورزش بویژه ورزش قهرمانی به عنوان یکی از شاخص‌های رشد و توسعه هر کشور ارزیابی می‌شود که باوجود نسل جوان و علاقه‌مند به ورزش نیاز به ساخت چنین مجموعه ورزشی در شأن جوانان و مردم ایران و در تراز نظام جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته احساس می‌شد که طبق برنامه ریزی‌ها تا پایان دولت سیزدهم به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این جلسه به دستورات و تأکیدات رئیس جمهور برای ساخت این ورزشگاه بزرگ اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های مستمر رئیس جمهور، معاون اول و هماهنگی بین دستگاه‌ها، مقدمات و تفاهم نامه‌های اولیه برای آغاز عملیات اجرایی این مجموعه ورزشی انجام شده است. در ادامه این جلسه جزئیات توافقنامه احداث این ورزشگاه، مدل‌های تأمین اعتبار مالی و آغاز عملیات اجرایی مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. لازم به ذکر است این مجموعه ورزشی در فضایی بیش از ۳۰۰ هکتاری در جنوب تهران ساخته خواهد شد.

 

با رأی اکثریتی مجلس رقم خورد
تصویب کلیات لایحه اصلاحیه بودجه 1403

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در میان هیاهوی مخالفانش با موافقت اکثریتی نمایندگان به تصویب رسید. ۱۵۴ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف، ۵ رأی ممتنع از مجموع آرای ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس نتیجه‌ای بود که نشان داد به‌رغم‌ تلاش معدودی برای غلبه‌ همهمه دو‌‌دوی مخالفت بر فضای مجلس در دقایق رأی‌گیری، آنچه تفوق دارد رویکرد همگرایی و تعامل مجلس و دولت برای ریل‌گذاری اقتصادی کشور در سال آتی بر مبنای کار کارشناسی و در جهت کاهش تورم، بهبود معیشت شهروندان و درعین حال کاستن از وابستگی کشور به درآمدهای نفتی در اثنای جنگ تحریمی است. همچنان که نمایندگان حامی لایحه در دفاع از آن توجه به توسعه زیرساخت‌های کشور، افزایش تولید و اشتغال، عدالت‌محوری و تلاش برای جلوگیری از فرار مالیاتی را از دیگر نکات مثبت بودجه سال آینده اعلام کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی