صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

اتهام محاربه برای راهزنان جاده‌های اهواز
کیفرخواست پرونده راهزنان جاده شوش به اهواز با اتهام محاربه از سوی دادسرا صادر شد.
صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اظهار داشت: به‌دنبال وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در مسیر جاده‌ای اهواز به شوش در 15 تیر امسال، تحقیقات مقدماتی آغاز و پس از اینکه متهمین مورد شناسایی قرار گرفتند، سه نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که متهمین دارای سوابق کیفری مشابه هستند و بخشی از اموال مسروقه از آنان کشف و ضبط شد. باتوجه به استفاده از سلاح و آثار به جا گذاشته شده از این جرم بر شاکی‌ها، کیفرخواست با اتهام محاربه صادر و به‌منظور ادامه رسیدگی به دادگاه انقلاب مرکز استان ارسال شد.

مرگ خاموش زوج سرایدار در گاراژ
 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جان باختن یک زن و شوهر جوان بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن خبر داد.
  مسعود قلعه سفیدی با اشاره به گزارش یک مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در ساعت ۸:۳۰ چهارشنبه در شهرک دولت آباد کرمانشاه گفت: در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند. این زن و شوهر جوان نگهبان یک گاراژ بودند که بر اثر گازگرفتگی ساعت‌ها قبل از رسیدن اورژانس جان خود را از دست داده بودند. علت این حادثه نشت گاز منوکسیدکربن از آبگرمکن محل سکونتشان بود.
 وی افزود: گاز منوکسیدکربن بی‌رنگ و بی‌بو است و مسمومیت با آن ظرف مدت کوتاهی انسان را از پا درمی آورد، بنابراین افراد باید هشدارها در این زمینه را جدی بگیرند. حتماً از وسایل گازسوز استاندارد استفاده کرده و هنگام استفاده از این وسایل از باز بودن مسیر دودکش و لوله بخاری اطمینان حاصل کرده و از  نشت نکردن گاز از آبگرمکن هم مطمئن شوند.
 
سرقت روغن
از ماشین‌های صنعتی معدن جاده آتشگاه
 ۳ سارق که روغن ماشین‌های صنعتی اطراف معدن در جاده آتشگاه را سرقت کرده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.
  سرهنگ پیمان گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهار داشت: در پی وقوع سرقت اموال از معدن جاده آتشگاه‌، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری 30 اسلام آباد قرار گرفت. ضمن هماهنگی با مرجع قضایی مأموران کلانتری با انجام اقدامات پلیسی گسترده 3 متهم را در رابطه با این سرقت شناسایی و درمحل اختفایشان دستگیر کردند.
 گودرزی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی ضمن اعتراف به چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کرج، به سرقت روغن ماشین‌های صنعتی از یکی از معادن جاده آتشگاه به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال اقرار و با نشان دادن محل مخفی کردن آنها، این اموال به مالباخته تحویل شد.
 
حمله خونین به سه محیطبان تنگ صیاد
 درگیری میان شکارچیان متخلف و محیطبانان پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد منجر به مجروح شدن سه نفر از مأموران یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری شد.
بختیار طاهری، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ساعت دوازده شب سه‌شنبه محیطبانان پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد هنگام گشت و کنترل، روشنایی نورافکن شکارچیان را مشاهده و با استفاده از دوربین‌های دید در شب موفق به یافتن آنها شدند که در حال شکار حیات‌وحش بودند. برای جلوگیری از انجام تخلف و خلع سلاح آنها به متخلفان نزدیک شدند اما متخلفان با مشاهده مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست اقدام به درگیری تن به تن و تیراندازی کردند که در این مأموریت سه نفر از محیطبانان زخمی و مصدوم شدند.
 طاهری اضافه کرد: در ساعت پنج بامداد سه شکارچی متخلف دستگیر و از آنها یک قبضه سلاح کلاشنیکف و یک قبضه سلاح تک‌تیر و ادوات شکار، چاقو، نورافکن وکوله‌پشتی کشف و ضبط شد. در محل تیراندازی متخلفان لاشه یک رأس بز وحشی نیز کشف و ضبط شد.
 
انهدام باند سلاح و مهمات قاچاق در کرمان

 یک باند قاچاق سلاح و مهمات در جنوب کرمان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) منهدم و مقدار زیادی اسلحه و مهمات کشف شد.
 حامد عمرانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در این رابطه ۱۲ قبضه سلاح جنگی از نوع کلت کمری به همراه مقادیری مهمات کشف و ضبط شد. پس از انجام یکسری اقدامات فنی و منسجم اطلاعاتی، اعضای این شبکه قاچاق سلاح و مهمات جنگی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان مورد شناسایی قرار گرفتند و در یک عملیات غافلگیرانه دو نفر از اعضای باند دستگیر شدند و دستگیری سایر متهمان نیز در دستور کار است.
 دادستان عنبرآباد بیان کرد: قاچاقچیان، این محموله سلاح را از مرزهای شرقی وارد کشور می‌کردند و قصد توزیع آنها را در استان‌های عمقی کشور داشتند.
 
دستگیری 8 شرور در مهرشهر
 هشت نفر از عاملان ایجاد نزاع مسلحانه در منطقه مهرشهر کرج با تلاش مأموران سازمان اطلاعات فراجا در البرز شناسایی و دستگیر شدند.
 سرهنگ محمد نادربیگی، جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر گفت: شانزدهم آذر امسال خبری مبنی بر وقوع نزاع مسلحانه بین تعدادی از اوباش منطقه مهرشهر کرج که منجر به مجروح شدن چند نفر شده بود به مرکز پیام سازمان اطلاعات فراجا در استان اعلام و از همان دقایق اولیه رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت. با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی هویت هشت نفر از افراد دخیل در این نزاع شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در عملیات‌های جداگانه همه متهمان دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۳ تیغ سلاح سرد کشف شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی