صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

آمار شهدای فلسطینی به مرز 20 هزار نفر رسید

قتل عام خانواده ها و عشیره ها در غزه

حسین فاطمی
خبرنگار


رژیم‌صهیونیستی برای هفتاد‌وچهارمین روز به تجاوزات خود در تمام نقاط نوار غزه ادامه می‌دهد و طی این مدت اشغالگران در کنار جنگ با بیمارستان ها، عملاً قتل‌عام خانواده‌های فلسطینی را هم در دستور کار دارند. در همین راستا صهیونیست‌ها در دو کشتار جدید در رفح و جبالیا طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ نفر را به شهادت رساندند. با این آمار، مجموع کل شهدا در نوار غزه به بیش از ۱۹ هزار و 667 نفر می‌رسد و بیش از ۵۲ هزار و 586 نفر زخمی شده‌اند. ارتش رژیم‌صهیونیستی در حمله‌ای دیگر نیز یک عشیره فلسطینی را به طور کامل قتل‌عام کرد. در بمباران‌های منطقه الصبره در جنوب شهر غزه ۱۰۹ نفر از عشیره دغمش قتل‌عام شده و به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نیروهای ارتش رژیم‌صهیونیستی طی ساعات دیروز در تمامی مناطق نوار غزه مرتکب ۱۷ کشتار هولناک شدند.
در جریان حمله دیروز سه‌شنبه به دو منزل در رفح در جنوب غزه هم هشت فلسطینی شهید شدند که در میان آنها «عادل زعرب» خبرنگار فلسطینی نیز به چشم می‌خورد. از سوی دیگر «اسماعیل ابوعمر» خبرنگار فلسطینی به الجزیره گفت که در حملات رژیم‌صهیونیستی به جنوب غزه، دست‌کم ۲۵ نفر شهید شدند. منابع فلسطینی از بمباران اردوگاه «النصیرات» در مرکز غزه نیز خبر دادند. همزمان رسانه‌های فلسطینی با اشاره به حمله رژیم‌صهیونیستی به منزل خانواده زعرب در رفح در جنوب غزه، فیلمی از تلاش‌های نیروهای امدادی برای خارج کردن یک دختربچه مجروح از زیر آوار منتشر کردند. عصر دیروز هم برخی منابع از شهادت 50 فلسطینی و زخمی شدن 12 نفر در جریان بمباران ساختمانی در منطقه الرمال در شهر غزه خبر دادند. در همین حال دیده‌بان حقوق بشر اروپا-‌مدیترانه گفت: حدود ۴۵۰ فلسطینی بشدت مجروح در شمال غزه داخل خانه‌های خود محبوس شده‌اند و نمی‌توانند مراقبت‌های پزشکی دریافت کنند. انتقال ندادن مجروحان و مداخله نکردن فوری برای نجات جان آنها به منزله اعدام میدانی است. این نهاد افزود: ما از سازمان جهانی بهداشت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهیم با اطمینان از هماهنگی فوری برای ایجاد یک کریدور امن که بتواند آمبولانس‌ها را قادر سازد مجروحان را به بیمارستان‌های جنوب نوار غزه منتقل کنند، به درخواست ما پاسخ دهند. با توجه به کشتار گسترده خانواده‌های فلسطینی توسط صهیونیست‌ها، سازمان ملل متحد اعلام کرد که نوار غزه به خطرناک‌ترین مکان در جهان برای زندگی کودکان تبدیل شده‌ است.
 
بیمارستان‌ها قتلگاه ساکنان غزه
از طرف دیگر سازمان بهداشت جهانی عنوان داشت که توانایی بیمارستان ناصر در جنوب غزه برای کار بشدت کاهش یافته و کارکنان آن با آسیب مواجه هستند. در همین‌باره سخنگوی یونیسف ضمن ابراز نگرانی نسبت به اینکه بیمارستان‌هایی که کودکان قطع عضو در آن درمان می‌شدند اکنون به قتلگاه آنها تبدیل شده‌اند تأکید کرد که بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه طی ۴۸ ساعت گذشته دو مرتبه در معرض حمله هوایی رژیم‌صهیونیستی قرار گرفت. این اظهارات سخنگوی یونیسف پس از شهادت یک نوجوان فلسطینی در پی حمله رژیم اشغالگر به بیمارستان ناصر ایراد شد. روز یکشنبه دینا ابومحسن (۱۳ساله) در اثر حملات توپخانه اشغالگران که ساختمان زایشگاه داخل بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس را هدف قرار داد، به شهادت رسید. شهید ابومحسن پیش از این در جریان بمباران خانه‌ای در محله الامل در خان‌یونس، پدر و مادر، دو برادر و یکی از پاهای خود را از دست داده بود.
ارتش اشغالگر همچنین بیمارستان العوده را به پادگان نظامی تبدیل کرد. دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: نیروهای اشغالگر، بیمارستان العوده را به پادگان نظامی تبدیل کرده و ۲۴۰ نفر از جمله ۸۰ کادر پزشکی، ۴۰ بیمار و ۱۲۰ آواره را داخل بیمارستان بدون آب، غذا و دارو دستگیر کردند و مانع از رفت وآمد بین بخش‌ها شدند. وی افزود: آنها همچنین 6 کارمند بیمارستان را دستگیر کردند که میان آنها مدیر بیمارستان، دکتر احمد مهنا، همچنین یک بیمار و یک همراه نیز هستند.  سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: از سکوت بین‌المللی تعجب می‌کنیم که قتل‌عام نیروهای اشغالگر در شمال غزه را در سایه کمبود خدمات بهداشتی در نتیجه تخریب بیمارستان‌ها و از کار انداختن آنها مشاهده می‌کنند و کاری انجام نمی‌دهند. این یعنی اشغالگران بر نسل‌کشی مردم غزه اصرار دارند. القدره تأکید کرد: اشغالگران از مکانیسم خروج مجروحان از غزه به عنوان سلاحی جدید استفاده می‌کنند تا آنها را قبل از اینکه برای مداوا به خارج بروند، بکشند. مجروحان در نتیجه ناتوانی ما در ارائه خدمات پزشکی به آنها در جنوب نوار غزه جان خود را از دست می‌دهند.

ادامه در صفحه  4

جستجو
آرشیو تاریخی