قرعه یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد

فعلاً خبری از برخورد غول ها نیست

مراسم قرعه‌کشی یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان دیروز در مقر یوفا در سوئیس برگزار شد و در مراسمی که با عنوان «مسیر لندن» نامگذاری شده بود، خبری از برخورد غول‌ها و سورپرایز بزرگ نبود. فینال رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا قرار است در لندن برگزار شود و شاید به همین دلیل تیم‌های انگلیسی و بویژه تیم لندنی آرسنال انگیزه مضاعفی برای رسیدن به فینال جام داشته باشند. با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا علاقه‌مندان ‏فوتبال مشتاقانه منتظر آغاز مراحل حذفی بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین رقابت باشگاهی دنیا ‏بودند. مراسم قرعه‌کشی دوشنبه ساعت 12 به وقت اروپای مرکزی و 14:30 به وقت تهران ‏انجام شد و در پایان مشخص شد که غول‌های فوتبال اروپا با یکدیگر برخوردی نخواهند داشت و دست‌کم در این مرحله خبری از شگفتی در مورد قرعه‌کشی‌ها نیست. با توجه به حضور تیم‌های پاری سن ژرمن و اینتر در گلدان دوم، انتظار می‌رفت شاهد رویارویی آنها با بزرگانی چون رئال مادرید، منچسترسیتی، بایرن مونیخ و بارسلونا باشیم که می‌توانست جذابیت فراوانی داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد. پی‌اس‌جی به سوسیداد برخورد کرد که به جرأت ساده‌ترین قرعه پاریسی‌ها در تمام سال‌های اخیر بوده و بالاخره آنها در این مرحله از رویارویی با یک تیم بزرگ دور ماندند. اینتر اما با اتلتیکو مادرید روبه‌رو می‌شود که بازی دشواری برای هر دو تیم خواهد بود.
از دیگر بازی‌های جذاب این مرحله می‌توان به دیدار بارسا - ناپولی اشاره کرد. ناپولی در دور گروهی هر دو بازی خود را به رئال باخت. این دو تیم در فصل 2019-2020 نیز در همین مرحله به مصاف هم رفتند که بارسا توانست صعود کند. آرسنال در راه رسیدن به مرحله یک چهارم باید از سد پورتو با مهدی طارمی بگذرد. رئال مادرید نیز باید به مصاف لایپزیش برود که قطعاً حریف ساده‌ای نخواهد بود. قهرمان اروپا یعنی سیتی نیز به مصاف کپنهاگن می‌رود که در دور گروهی بالاتر از یونایتد صعود کرد. مسابقات مرحله یک‌هشتم در فوریه ۲۰۲۴ استارت می‌خورد. دیدارهای دور رفت طی ۴ هفته در ۱۳، ۱۴، ۲۰ و ۲۱ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن و روزهای اول و دوم اسفند) برگزار خواهد شد. زمان دیدارهای برگشت نیز روزهای ۵، ‌۶، ۱۲ و ۱۳ مارس (۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۳ اسفند) تعیین شده است.
دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی به این شرح است: پورتو - آرسنال، ناپولی - بارسلونا، پاری سن ژرمن - رئال سوسیداد، اینتر – اتلتیکو مادرید، آیندهوون - دورتموند، لاتزیو - بایرن مونیخ، کپنهاگن – منچسترسیتی، لایپزیش - رئال مادرید.

جستجو
آرشیو تاریخی