حوادث جهان

خارج کردن 300 سنگ از کلیه یک زن
یک زن جوان در تایوان، به‌خاطر کشف ده‌ها سنگ از کلیه‌اش دنیا را شگفت‌زده کرده است! این زن که ۲۰ سال سن دارد، به‌خاطر درد بسیار شدید در ناحیه شکمی و کمرش به بیمارستان مراجعه کرد. در آنجا، پزشکان از او عکسبرداری کرده و در کمال تعجب یک توده بسیار بزرگ از سنگ‌های ریز و درشت را در کلیه او مشاهده کردند.
  پزشکان در مرحله اول، به او مقادیر زیادی آنتی بیوتیک دادند تا شرایطش پایدار شود و بعد سراغ جراحی رفتند. در نهایت آنها در یک جراحی بسیار سخت و سنگین، بیش از ۳۰۰ سنگ را از کلیه این زن جوان خارج کردند.این سنگ‌ها در اندازه‌های متفاوتی بودند و از ۵ میلیمتر گرفته تا ۲ سانتیمتر در آنها دیده شده است. پزشکان دشمنی این زن با آب را دلیل این بیماری عنوان کرده‌اند! او اصلاً آب نمی‌خورده و به جای آن از چای و آب‌میوه استفاده می‌کرده است. جراحان این خانم توصیه کرده‌اند که مردم آب کافی بخورند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.
 
ثبت رکورد گینس برای یک ایرانی

یک مرد ایرانی با چسباندن و نگه‌داشتن ۸۸ قاشق در نقاط مختلف بدن خود، بدون دخالت هیچ ماده چسبناکی، رکورد گینس را شکست.
 ابوالفضل صابر مختاری، مرد ۵۱ ساله ایرانی، رکورد سابق خود را که با نگه‌داشتن همزمان ۸۵ قاشق روی بدنش در سال ۲۰۲۱ به ثبت رسانده بود، شکست. او به سازمان رکوردهای جهانی گینس گفت که پس از یک عمر چسباندن اشیا به پوست خود، تصمیم گرفت رکورد نگه‌داشتن بیشترین تعداد قاشق‌ روی بدنش را دنبال کند.
 وی گفت: «وقتی بچه بودم به طور تصادفی متوجه این استعدادم شدم و پس از چندین سال تمرین و تلاش، توانستم استعداد خود را تقویت کنم و به جایگاه امروزم برسم.» این مرد می‌تواند پلاستیک، شیشه، میوه، سنگ، چوب و حتی یک انسان بالغ! را به خود جذب کند. مختاری به گینس گفت:«من می‌توانم انرژی درونی خودم را به اشیا منتقل کنم تا زمانی که بتوانم آنها را لمس و احساس کنم. سعی می‌کنم تا حد امکان روی اشیا تمرکز کنم که آنها را روی بدنم متعادل نگه دارم.»
 
 12 کشته در تصادف اتوبوس اندونزی

تصادف اتوبوس در یک جاده عوارضی در استان جاوه غربی اندونزی ۱۲ کشته و ۷ زخمی داشت.
 به گزارش سی‌ان‌ان، ابراهیم تومپو، کمیسر ارشد پلیس استان گفت که اتوبوس به گاردریل در جاده عوارضی سیپالی برخورد کرد.
 وی گفت که ممکن است راننده هنگام عبور اتوبوس از قسمتی از جاده که به سمت چپ منحرف می‌شود، کنترل خودرو را از دست داده باشد. به گفته پلیس، این اتوبوس پس از خروج از منطقه سیربون این استان با ۲۰ سرنشین به سمت جاکارتا پایتخت اندونزی در حرکت بود. راننده توسط پلیس بازداشت شد. وی جراحات جزئی دیده است.
 
باجه های جعلی برای دریافت عوارض جاده‌ای در هند

پلیس هند از تعطیلی باجه‌های جعلی دریافت عوارض جاده‌ای در مسیری به موازات بزرگراه گجرات پس از یک سال و نیم فعالیت غیرقانونی خبر داده است.
به گزارش بی بی سی، در گزارش پلیس آمده که افراد بانفوذ با ایجاد باجه‌های جعلی در یک ملک خصوصی و منحرف کردن رانندگان از جمله کامیون و خودروهای سنگین از مسیر اصلی، از آنها عوارض نیم‌بها دریافت می‌کردند. رانندگان هم به دلیل اینکه مبلغی بین یک سوم تا یک پنجم عوارض اصلی می‌پرداختند ، شکایتی نداشتند و عوارضی اصلی را دور می‌زدند. باجه‌های جعلی به جای ۱۱۰ روپیه از خودروهای سواری ۲۰ روپیه و از کامیون‌ها به جای حدود ۶۰۰، ۲۰۰ روپیه اخذ می‌کردند. پلیس تا ۱۸ ماه از این بساط غیرقانونی باخبر نشده بود. بنابر برآوردها آنها در مجموع یک سال و نیم از این راه بالغ بر ۷۵۰ میلیون روپیه (حدود ۹ میلیون دلار) کسب درآمد کرده‌اند.حالا علیه صاحب کارخانه که پسر یکی از افراد صاحب نفوذ محلی است و 4شهروند دیگر شکایت‌هایی ثبت شده است.

پاره شدن نای به خاطر جلوگیری از عطسه
پزشکان توصیه می‌کنند که مردم جلوی عطسه خود را نگیرند و به‌اصطلاح آن را خفه نکنند، چون ممکن است عوارض بدی داشته باشد، درست مثل اتفاق هولناکی که برای یک مرد جوان در اسکاتلند افتاده است.
  این مرد که گفته شده حدوداً ۳۰ سال دارد، هنگام رانندگی، برای اینکه به‌اصطلاح عطسه‌اش را خفه کند، با دست جلوی دهان و بینی‌اش را گرفته است.
 همین باعث شده فشار زیادی به سیستم تنفسی فوقانی یا همان راه هوایی بالایی او ایجاد شود. این فشار چنان سهمگین است که می‌تواند باعث پارگی پرده گوش و حتی شکستگی دنده شود. در این مورد خاص، این فشار باعث شد که یک پارگی حدوداً ۲ میلیمتری در نای این مرد ایجاد شود. پارگی گلو، یک مورد پزشکی بسیار نادر است که پیش از این به‌خاطر عطسه ثبت نشده بود. این بیمار با درد شدید و گرفتگی وحشتناک در دو طرف گردنش به بیمارستان رفت. او خوش‌شانس بود که این پارگی، تنفس او را تحت‌تأثیر قرار نداد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش
 - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۷ آذر ۱۴۰۲