از گوشه و کنار ایران

یک فوتی و 30 مسموم در گازگرفتگی روستای برسمنان
 استنشاق گاز منوکسیدکربن در حسینیه روستای برسمنان بابل باعث مرگ مردی ۷۵ ساله و مسمومیت ۳۰ نفر دیگر شد.
حسن حسین‌زاده عضو شورای اسلامی روستای برسمنان گفت: این مرد ۷۵ ساله‌، در اواسط مراسم عزاداری که همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) در حسینیه این روستا برگزار می‌شد بی‌هوش شد و تصور براین بود که این فرد دچار سکته شده است وی توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل منتقل شد اما بامداد یکشنبه جان باخت‌. اهالی روستای برسمنان بخش لاله آباد بابل در حال عزاداری بودند که بعد از صرف شام و اتمام عزاداری در حالی که مردم در حال خروج از حسینیه بودند یکی پس از دیگری روی زمین افتاده و در آن زمان متوجه شدند که لوله بخاری از بدنه آن جدا و مردم دچار گاز گرفتگی شدند.

اعتراف به قتل پس از 11 سال
راز قتل پیرزن ارومیه‌ای پس از 11 سال با دستگیری زن معتاد فاش شد.
سرهنگ صادق شکری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: زن معتادی که در سال ۱۳۹۱ پیرزنی را به قتل رسانده بود، پس از ۱۱ سال زندگی مخفیانه شناسایی و در ارومیه دستگیر شد. کارآگاهان اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی، به زن جوانی که به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شده بود، مشکوک شدند که در بازجویی‌های تخصصی به  قتل پیرزنی در سال ۱۳۹۱ در یکی از محلات ارومیه با انگیزه سرقت از مقتول، اعتراف کرد.

4 مصدوم در آتش‌سوزی پالایشگاه اصفهان

آتش‌سوزی در واحد تقطیر پالایشگاه اصفهان با چهار مصدوم مهار شد.
منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ساعت 10 صبح شنبه، ۲۵ آذر در واحد تقطیر سه پالایشگاه شمالی اصفهان آتش‌سوزی رخ داد که با همت نیروهای آتش‌نشانی پالایشگاه در کمترین زمان ممکن مهار شد. در این حادثه، لوله‌های ورودی محدوده واحد تقطیر3 بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان دچار آتش‌سوزی شد. علت وقوع حادثه در دست بررسی است.عملیات مهار آتش حدود ۴۵ دقیقه طول کشید. در این عملیات چهار نفر مصدوم شدند که دو نفر آتش‌نشان بودند و دچار گازگرفتگی شدند. شیشه‌فروش یادآوری کرد: این واحد از پالایشگاه در حال تعمیر بوده است.

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از 13 سال
زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۳ سال حبس با گذشت اولیای دم ، تلاش قضات شعبه یکم کیفری استان البرز و خیرین از مجازات اعدام رهایی یافت.
حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز گفت: متهم پس از ارتکاب قتل عمد همسر خود از سال ۱۳۸۹ در زندان مرکزی کرج در حال تحمل حبس برای اجرای حکم قصاص بود که با وجود قطعیت رأی در سال ۱۳۹۲ در شعبه ششم دیوان عالی کشور همچنان بلاتکلیف مانده بود. محکوم در سال ۱۴۰۱ با توجه به اجرای ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی تقاضای تعیین تکلیف کرد که شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز در اجرای قانون مزبور وی را بابت جنبه عمومی جرم به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرد و مقرر شد با اتمام حبس با تودیع وثیقه آزاد شود که  با پیگیری‌های انجام شده توسط قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز و با استفاده از ظرفیت خیرین کرجی، اولیای دم بالاخره تعیین تکلیف کرده و اعلام کردند با دریافت مبلغی حاضر به گذشت هستند که این مبلغ توسط خیرین کرج فراهم شد. همچنین نیکوکاران البرزی متعهد شدند پس از آزادی این فرد برای وی و فرزندش شغلی فراهم کنند.

مرگ کارگر در سقوط از ساختمان

سقوط یک کارگر از ارتفاع غیرهمتراز ساختمانی نوساز در سبزوار منجر به مرگ وی شد.مسلم فائق نیا، مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این حادثه در خیابان جهاد سبزوار رخ داد و کارگر ساختمانی به سبب شدت جراحات وارد شده در صحنه و قبل از رسیدن کارشناسان اورژانس جان باخته بود.

کلاهبرداری با فروش بلیت بازی فوتسال
دو دلال و کلاهبردار مجازی که در پوشش فروش بلیت مسابقه فوتسال بین تیم‌های جمهوری اسلامی ایران و تیم فوتسال کشور روسیه ضمن ایجاد بازار سیاه اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان می‌کردند دستگیر شدند.
سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان گفت: در پی اطلاع‌رسانی رویداد بین‌المللی برگزاری فوتسال بین تیم‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سالن ورزشی منیریه (طوبی) در این شهرستان و راه‌اندازی سایت برای خرید بلیت در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به راه‌اندازی بازار سیاه بلیت این دو بازی کرده‌اند به طوری که قیمت پیشنهادی خرید و فروش در بازار سیاه تا مرز ۱۰۰ میلیون ریال می‌رسد.مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی توانستند این دو  دلال را شناسایی و  دستگیر کنند و تعدادی بلیت به صورت فیزیکی و تعدادی دیگر به صورت فایل الکترونیکی کشف و ضبط شد.

مصدوم شدن 12 دانش‌آموز در واژگونی سرویس مدرسه
واژگونی خودروی ون که حامل دانش‌آموزان دختر یک مدرسه در اراک بود 12 مصدوم برجا گذاشت.
بهروز ایران‌نژاد رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: حوالی ساعت 7 صبح شنبه بیست و پنجم آذر، واژگونی خودروی ون حامل دانش‌آموزان در میدان نوروزی اراک به واحد ارتباطات اورژانس گزارش شد. بلافاصله بعد از اعلام این گزارش، سه تیم فوریت پزشکی برای امدادرسانی به مصدومان به محله حادثه اعزام شد.در این حادثه ۱۲ نفر مصدوم شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی