صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خبر داد

طرحی برای ارتقای مدارس شاهد

اخیراً طرح جدیدی با عنوان «طرح توانمندسازی شهید دانش‌آموز علی عرب» از سوی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش برای رسیدگی به امور تحصیل دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر و همچنین کیفیت بخشی به مدارس شاهد ارائه شده است.
زهرا پناهی روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره «طرح توانمندسازی شهید دانش‌آموز علی عرب» توضیح داد: علی عرب متولد دهم تیرماه ۱۳۴۹ روستای روح آباد زرند کرمان، در تاریخ دهم تیر ماه ۱۳۶۵، در سن شانزده سالگی در عملیات کربلای ۱ در منطقه مهران به شهادت رسید. در عملیات کربلای ۵ نیمه شب هنگام عبور از معبر پس از اصابت تیر به سینه ققنوس‌وار سوخت و دم بر نیاورد تا عملیات لو نرود. از این رو، به منظور رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، اداره کل امور شاهد و ایثارگران، برای اولین بار برنامه جامع توانمندسازی مدیران، معلمان و کارکنان مدارس شاهد را تهیه و تدوین کرد.
برنامه عملیاتی توان افزایی «طرح شهید دانش‌آموز علی عرب» در تلاش است با برگزاری دوره‌های توان افزایی بستر ارتقای علمی، مهارتی و بصیرتی سرمایه انسانی مدارس شاهد را فراهم آورد.
پناهی روا درباره اهداف این طرح توضیح داد: تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و تلاش همه جانبه برای تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان مدارس شاهد و معرفی مدارس شاهد به عنوان الگوی تحول، یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح است. همچنین بازخوانی مطالبات رهبری در حوزه تربیت نسل اثرگذار، زمینه‌سازی کسب شایستگی‌های پایه با تأکید بر خصوصیات مشترک ایرانی - اسلامی و انقلابی، در راستای تکوین و تعالی پیوسته هویت دانش‌آموزان در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی از دیگر اهداف ماست.
وی افزود:ارتقای بینش دینی و اعتقادی کارکنان مدارس شاهد، افزایش مهارت ارتباطی کارکنان مدارس شاهد با نسل نوجوان، استانداردسازی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، تبیین جایگاه والای زن از نظر اسلام و آشنایی با هویت حقیقی آن تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی نیروی انسانی مدارس شاهد برای مشارکت فعال و مؤثر ایشان در برنامه‌های تربیتی و فعالیت‌های پرورشی مدارس قابل توجه ماست.
به گفته پناهی روا، این طرح شامل ۲۳ دوره است که در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و در چهار محور مسائل اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، مسائل زنان، انقلاب اسلامی و هویت اجتماعی آنان، علمی- آموزشی و مهارتی اجرا خواهد شد. فراگیران دوره توانمندسازی، آموزگاران ابتدایی، دبیران، مراقبان سلامت، مربیان پرورشی و امور فرهنگی، مشاوران تربیتی و تحصیلی، مدیران و معاونان و هنرآموزان هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی