صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

عوارض یک افتتاح نمایشی

چرا بهره‌برداری از راه‌آهن اقلید-یزد متوقف شد؟

راه‌آهن اقلید - یزد که یکی از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور است و به عنوان حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود، گرچه در هفتم مرداد ماه سال ۱۴۰۰ توسط دولت دوازدهم طی آیینی رسماً افتتاح شد ولی چندی بعد به علت آنچه آماده نبودن زیرساخت‌ها از جمله ایستگاه‌های مسافری نامیده شده است، بهره برداری از آن متوقف شد.
محمد منجمی، مجری طرح راه آهن اقلید - یزد در گفت‌وگو با ایرنا گفت: تحقق این مهم نیاز به تزریق اعتباراتی در حدود ۲۵۰میلیارد تومان داشت که بخشی از این مبلغ در مصوبه سفر سال ۱۴۰۰ رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به استان یزد تأمین شد. در حال حاضر منتظر تأمین اعتبارات بیشتری برای ادامه روند عملیات هستیم و امیدواریم بتوانیم بقیه اعتبار را از طریق مصوبات سفر جدید رئیس‌جمهور به استان فارس که در مهرماه سال جاری انجام شد، تأمین کنیم. در حال حاضر فاز اول بهره‌برداری ۹۷درصد و فاز نهایی بهره‌برداری ۸۳درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به عوارض افتتاح ناقص طرح‌های ریلی گفته بود: در دولت گذشته شاهد برخی تحویل‌ها با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرف شرکت ساخت بودیم، اما در این دولت سعی شده جلو افتتاح‌های زودهنگام شرکت ساخت گرفته شود.

جستجو
آرشیو تاریخی