صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

یورش مجدد صهیونیست‌ها به جنین

بامداد دیروز -جمعه- منابع از درگیری‌های مسلحانه میان اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری خبر دادند. به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی گسترده‌ای را وارد شهر طوباس در شمال کرانه باختری کردند. به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، درگیری‌های مسلحانه‌ای میان اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در اطراف این شهر رخ داد. نیروهای رژیم صهیونیستی صبح دیروز -جمعه- به شهر طوباس در کرانه باختری یورش بردند. این نیروها همچنین به شهرک نحالین در جنوب غرب شهر بیت لحم در جنوب کرانه باختری نیز یورش بردند. نیروهای رژیم صهیونیستی سه فلسطینی را در جنوب نابلس بازداشت کردند. همچنین در درگیری‌های فلسطینی‌ها با نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک السیله الحارثیه در غرب شهر جنین پنج فلسطینی زخمی شدند. نیروهای رژیم صهیونیستی در ادامه به شهرک یعبد یورش برده و ایست نظامی را در ورودی‌های این شهرک و ورودی روستای کفیرت و مسیر شهرک عرابه ایجاد کردند.
صبح روز پنجشنبه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده بود که در حمله پهپادی به شرق جنین چهار تن شهید و شش تن زخمی شدند. به گفته منابع نیروهای رژیم صهیونیستی صدها فلسطینی را در شهر جنین و اردوگاه آن بازداشت کردند و وضعیت انسانی در این اردوگاه به دلیل محاصره آن توسط این رژیم بسیار وخیم است. طوری که تداوم محاصره اردوگاه جنین در کرانه باختری فلسطین، از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی، مانع از تشییع بخشی از پیکرهای شهدای فلسطینی شده است.
 در حالی که رژیم صهیونیستی نگران تشدید تنش در شهرهای کرانه باختری در واکنش به جنایت‌های رژیم در نوار غزه است، ارتش رژیم صهیونیستی به بازداشت‌های بی‌سابقه در کرانه باختری ادامه می‌دهد. از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که یک پهپاد صهیونیستی هدف جدیدی را در خیابان عمان در شهر نابلس در شمال کرانه باختری مورد حمله قرار داد. نیروهای اشغالگر بامداد دیروز یک خودرو را با دو موشک از یک پهپاد در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس هدف قرار دادند، اما به آن اصابت نکرد و تلفات جانی نداشت. شبکه الاقصی به نقل از منابع اعلام کردند که سه تن از اعضای مقاومت که خودرویشان توسط یک پهپاد در خیابان عمان و اردوگاه بلاطه هدف قرار گرفت، از این حمله جان سالم به در بردند.
در این باره خبرنگار الجزیره اعلام کرد، چند جوان فلسطینی از دو حمله پهپادی به خودرویشان در شهر نابلس جان سالم به در بردند. همچنین منابع فلسطینی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی منزل خانواده زیاد صفدی، اسیر فلسطینی را در روستای عوریف در جنوب نابلس منهدم کردند. پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی منزل حامد صباح، اسیر فلسطینی را در همان روستا منفجر کرده بود. در این راستا خبرنگار الجزیره گفت، نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز از روستای عوریف در جنوب نابلس بعد از منفجر کردن دو منزل اسرای فلسطینی عقب‌نشینی کردند.
 
ادامه جنایت در خان یونس
در سایه این وضعیت شکننده برای نتانیاهو و اختلافات جدی بین اعضای کابینه او، ارتش رژیم صهیونیستی بمباران مداوم خان یونس در جنوب نوار غزه توسط جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و قایق‌های جنگی را در دستور کار دارد. البته همزمان با آن، نبردهای شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در این شهر در جریان است. خبرنگار الجزیره صبح دیروز -جمعه- ضمن اشاره به حملات مجدد رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس گفت، در ساعات گذشته و در زمانی که نیروهای اشغالگر در تلاش برای پیشروی به داخل شهر بودند، مرکز خان یونس مورد گلوله‌باران شدید قرار گرفت. خبرنگار الجزیره همچنین تأکید کرد: در بمباران رژیم صهیونیستی که مدرسه‌ای را در خان‌یونس هدف قرار داد، ۱۲ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.
به موازات جنایت در خان یونس، رژیم صهیونیستی در هفتادمین روز تجاوزاتش به غزه همچنان به دنبال جنگ با بیمارستان‌هاست و کماکان اشغالگران مرتکب جنایات شده و بیماران را بازداشت کرده و مردم را از آنجا با دستبند خارج می‌کنند. در همین باره وزارت بهداشت غزه دیروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ژنراتورهای برق بیمارستان کمال عدوان را با هدف اطمینان از عدم راه‌اندازی مجدد بیمارستان منهدم کرده‌است.
بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، نیروهای اشغالگر کادر پزشکی، بیماران و خبرنگاران حاضر در مرکز درمانی شهدای جبالیا را مجبور به تخلیه آنجا کردند. همچنین الجزیره به نقل از یک منبع پزشکی اعلام کرد، ۳۳ شهید طی ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان ناصر در خان‌یونس منتقل شدند.
همچنین رسانه‌های محلی فلسطین اعلام کردند که شبکه ارتباطی و اینترنت به طور کامل در نوار غزه قطع شده‌است. دفتر رسانه‌ای در غزه در بیانیه‌ای قطع ارتباطات و اینترنت را یک جنایت کامل و از پیش برنامه‌ریزی شده توصیف کرد و توضیح داد که این اقدام برای تعمیق بحران انسانی است. این دفتر خواستار توقف فوری «جنگ جنایتکارانه» علیه مردم فلسطین شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی