صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

رهایی مادر و پسر از قصاص
مادر و پسری که با همدستی یکدیگر پدر خانواده را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بودند با رضایت اولیای دم آزاد شدند.
‌عباس شعبانپور، رئیس زندان شهرستان آمل گفت: دو زندانی شهرستان آمل که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با پیگیری‌های اعضای شورای صلحی، حل‌ اختلاف زندان و مددکاران اجتماعی با گذشت شاکی از دار مجازات رهایی پیدا کردند. این مادر و پسر حدود هفت سال در زندان آمل تحمل حبس کردند تا اینکه با تعامل مراجع قضایی و پیگیری‌های اعضای شورای صلحی و حل‌اختلاف زندان آمل از طریق تماس‌های تلفنی مکرر و دعوت اولیای دم به زندان، زمینه اخذ رضایت شاکیان فراهم شد و مادر و پسر از قصاص نفس رهایی یافتند.
 
قتل همسایه به خاطر پمپ آب
 درگیری دو همسایه به خاطر کاهش فشار آب ساختمان منجر به قتل شد. چند روز قبل مأموران پلیس ملارد از وقوع یک قتل در خانه‌ای باخبر شدند و وقتی به محل حادثه رفتند با جسد خونین همسایه طبقه اول روبه‌رو شدند. عامل جنایت که همسایه طبقه دوم بود در صحنه جنایت توسط مأموران پلیس بازداشت شد. متهم پس از اظهار ندامت و پشیمانی مدعی شد قصد کشتن مقتول را نداشته است. اما از مدت‌ها قبل به خاطر کم بودن فشار آب ساختمان و خرابی پمپ آب با هم درگیری داشتند. روز حادثه نیز متهم قصد استحمام داشته که از همسرش خواسته به همسایه طبقه اول بگوید آب را باز نکنند اما بین آنها درگیری لفظی رخ داده و در این بین مرد جوان با عصبانیت همراه چاقو به طبقه پایین رفته و مرتکب قتل شد.
 
دختر نوجوان مادرش را کشت
درگیری ساده بین مادر و دختر 17 ساله‌اش در یکی از خانه‌های روستایی بهنمیر مازندران با مرگ مادر پایان یافت. سرهنگ سیدجعفر افضلی، فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر مجروح شدن زنی حدوداً ۴۰ ساله با ضربه چاقو بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد دختر نوجوان در یک بحث ساده با مادر خود، ناخواسته با چاقوی میوه‌خوری ضربه‌ای به قفسه سینه مادرش زده که همین جراحت منجر به مرگ مادرش در بیمارستان شده است.  متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.
 
هتل قدیمی ایران آتش گرفت
 آتش‌سوزی هتل و سینمای ایران در بندر انزلی با تلاش امدادگران آتش‌نشانی مهار شد. مهرداد رضاپور، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرستان بندرانزلی گفت: هتل ایران شامگاه پنجشنبه، ۲۳ آذر دچار حریق شد که با اطلاع از موضوع ۱۷ دستگاه ماشین اطفای حریق شامل ماشین‌آلات چهار ایستگاه‌ آتش‌نشانی، سه ماشین آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی و دو ماشین از نیروی دریایی در محل حادثه حضور یافتند و تمام آتش‌نشانان برای اطفای حریق پای کار بودند.
رضاپور درباره علت آتش‌سوزی، تصریح کرد: علت حریق و میزان خسارت وارده از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی